Sayfalar

3 Aralık 2010 Cuma

Bir Günün Düşündürdükleri


            Sabahtan koşuşturmalı o günlerden biriydi bugünde.Sabah sağlık ocağına gidecektim.Ama yeni taşındığımdan( 3 ay falan oldu)henüz yerini bilmiyordum.Sora sora bağdat bulunur hesabı.Önce bakkala sordum.Tarif etti.Emin olmak için birine daha sorayım dedim.Sonra da yolda bir mağazanın önünde duran bir bayana sordum.Mahallede oturmadığından bilmediğini ancak hep aşağıya doğru gittiklerini söyledi.Bakkalın tarifine uyuyordu.İçim biraz rahatladı ve anayola kadar indim.Burdan sonrasını birine daha sormam gerekiyordu.Yaşlı bir amcaya sordum.Yaşlılar genelde bu konuda yardımcıdır.Hatta istemediğiniz kadar.Bu sebeple cevap alacağımdan hemen hemen emin olduğum amca detaylı bir tarif yaptı.Ve bende şıp diye buldum yolumu.Sağlık ocağında bir yaşlı teyze doktorunun hangisi olduğunu listeden bulamamıştı.Ona yardımcı oldum.Kızım kaç kere geliyorum gene de unutuyorum dedi.Teşekkür etti.Teyzeye yardım ettim.Bende kendi sokağımın bulunduğu doktoru görememiştim.Teyzede ona yardımcı oldu.Körler sağırlar birbirini ağırlar durumu.Karşılıklı yardımlaştık.Sabahtan daha güne yardımlaşarak başlamak bir huzur veriyor bana.Doktorun odasına girdim.Doktorda oldukça iyi biriydi.Kısacası işlerim yaver gitmişti.Bazı doktorlarla daha görüşten yıldızım barışmıyor.Sürekli ilaç alacağım için sık sık göreceğim bu doktorun iyi bir insan olduğunu düşündüren davranışları nedeniyle mutlu oldum.O kadar ki annemi aradım paylaşma ihtiyacı duydum.Tabi ki doktorum iyi diye değil .Ama benin içimde ki sebep buydu.Gerekçemse durum beyanıydı.
            Bir reklam vardı hatırlarsınız her şey bir gülümsemeyle başlıyor.Etrafa olumlu  davranışlar fışkırıyordu.Kısacası bir gülümseme herkesi etkiliyordu.Aynen bende öyle bir gün yaşadım.Günüm güzel geçti daha pozitif yaklaştım öğrencilerime.
            Bugün k sesiyle ilgili alıştırma yaptık.Kıııh kıhh demekten ölüp bitiyoruz.Meğerse okumak ne değerliymiş.Okuma yeteneğine sahip olmak bir mucizeymiş.Hz Ömer'in bir sözü var" Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum" .Hakikaten çok doğru bir söz.Öğretmek için neler yaptığımızı hem benim hem öğrencilerin ne kadar çabalar harcandığını görseniz şaşarsınız.Ama bir harf öğrettikten sonraki mutluluğu da tarif etmek zor.Hele de kendileri bazı sesleri bulmaya keşfetmeye başladıklarında daha da zevk alıyorum.1.sınıf okutmak zor zor olduğu kadarda  keyif veriyor insana.Öğretmenlik yaptığım yer göç alan bir yer olduğundan kırsal kesimden gelen insanlar çoğu.Bu sebeple de eğitime verilen ilgi düşük.Çocuklarda bu sebeple hazırbulunuşukları tamamlanmadan geliyorlar.Bir çoğu renkleri ve sayıları bilmiyor mesela.Öğretiyoruz hiç bir şeyi bilmeyen bu çocuklara bilgiyi yazıyoruz adeta.Bunun yanı sıra bilip de gelenlerde yok değil.Ama onların bilgisi hem avantaj hem dezavantaj.Çünkü susturmak zorunda kalıyoruz bilmeyenlere de öğretebilmek için.Hem bileni kırmadan ilerletmek hem bilmeyene öğretmek öğretmenlik sanatının en önemli kısmı.Çünkü hiç bir öğrenciniz bir değil.Her biri farklı her biri farklı öğrenme türüne ve farklı bilgilere sahip.1.sınıfta öğrenci düzeyleri arasındaki uçurum işimizi belki de en zorlaştıran etmenlerden biri.Üstelik öğrenciler daha kuralları yeni öğreniyorlar.Birbirlerine saygı duymaları gerektiğinin farkında değiller.Gelişim dönemleri gereği olarak da ben merkezciler.Hep ben hep ben.:)
             Bugün velimin bir tanesi çocuğunun amiyane bir tabirle "yırtık"( tamamen velilenin tabiri) olmadığından şikayetçi.Bense o öğrenciyi o kadar seviyorum ki.Çok duyarlı bir çocuk.Erkek çocuklarında az rastlanan bir özellik.Çevresine karşı duyarlı anlayışlı kendini çok güzel ifade edebilen doğruyu yapmaya çalışan bir çocuk.Adı Yasin özellikle hayat bilgisi derslerinde anlattıklarımın geri dönüşünü en iyi aldığım öğrencilerden.Veliye şöyle söyledim.Yasin'in karakteri öyle.Lütfen onu değiştirmeye çalışmayın.Çok duyarlı bir çocuk.Ben çok memnunum keşke herkes onun gibi olsa.vs vs.Velinin bir  başkası da çocukları değişelim gibi bir tabir kullandı.İyi ki çocuğu duymadı.:)Öğrencilerimi ayırmam ama itiraf ediyorum bu çocukta başka bir şey var ilerleyen yıllarda daha da ortaya çıkacağını düşünüyorum.Bakalım zaman ne gösterecek...


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder