Sayfalar

5 Aralık 2010 Pazar

Ankara Rüzgarı

       Doğma büyüme Ankaralıyım.Hayatımın 22 yılı Ankara da geçti.Okuduğum sınıf öğretmenliği bölümünden mezun olduktan 3 4 ay sonra Bursa'ya atandım.Gerçekten çok şanslıyım inkar etmiyorum.Aslında Bursa'yı çok da seviyorum ama Ankara'yı özlemeden de yapamıyorum.Ankara'nın o sert sert esen ayazı kendine getirirdi insanı. Özellikle de hüzünlü zamanlarda çarptıkça suratıma kendime gelirdim.Burada kendimi kendime getirecek bir rüzgar bile yok.Var var olmasına da lodostan başka bir şey değil.Oda ılık ılık esiyor.Buradan gidecek olsam Bursa'nın lodosunu da özlerim belki.
       Bugün dolaştım öle sokaklarda.Ankara'nın ayazı gibi bir rüzgar aradım ama bulamadım.Anca sıcak sıcak esen, insanın saçını bir birine kattığı gibi, hemde bunaltan bir rüzgarla karşılaştım.Caddeler insan kaynıyordu.Az gittim uz gittim dere tepe değil ama cadde cadde gezdim.Her yer ışıl ışıl.Yeni yıla hazırlık var dükkanlarda.Süslemeler yapılmış bile büyük alışveriş merkezlerinde.Karı da özledim be.Keşke yeni yılda yağsa...

       Eski bir şiirim.Hüzünlü bir Ankara gününde ders çalışmanın verdiği bir ruh haliyle ,karlı bem beyaz bir sokağa bakarken yazdığım şiir.



  Şubatın ortasındayız
Gençliğin baharında
Dertlerin ortasındayız
Yağan karın altında
Kuruntular eşliğinde dalarken kara
Ayaz çarptıkça suratına
Kendine gel ey bahtı kara
Üşütüyor içini birden ayaz
Azarlıyorsun kendini biraz biraz
Üşüyorsun duygular karmaşasında
Sen Ankaraya yoldaş Ankara sana
Üşüyorsunuz içiniz yana yana
Gençliğin baharında olsanda
Ayaz birgün dinecek nasıl olsa
Gençliğin geçici anılar kalıcı olsada
Dertler geçici yenileri var olsada
Sen tadını çıkar yaşının ve yaşadıklarının
Yaşa dolu dolu bu senin hayatın
Şunu unutma birde
Beklide bu senin son şubatın

5 yorum:

  1. Ankarada seni özledi bacım ;)ne güzel yazmışsın...

    YanıtlaSil
  2. Tesekkür ederim canım çok özledim valla.

    YanıtlaSil
  3. Mimlendin blogumda canım:)

    YanıtlaSil
  4. ankaranın ayazı sonbaharı sokakları karı güzel olsa da sen bursada da bir dolu güzellik bulmuşsundur.

    şiir ise çok iyi. hani ne derler. hayatın sırrını çözmüş gibi. oldukça filozofça.

    YanıtlaSil
  5. deep O zamanlar sanki daha bir çözmüştüm hayatın anlamını.:)
    Bursa çok güzel alıştımda ama sevdiklerim kaldı Ankarada.Burda en büyük sıkıntım yalnızlık.Bursa'nın suçu yok.

    YanıtlaSil