Sayfalar

7 Ocak 2011 Cuma

Baş ağrısını arttıran olaylar zinciri

           Dünden sinyallerini vermişti aslında ve bugün hastayım.Başım ağrıyor ve boğazlarım.Her gün gürültü kirliliği içerisindeyiz.Bunu susturmak için kullandığımız birde boğazımız var.Sonuç baş ağrısı ve boğazlarımın acıması.Kesinlikle en dayanılmaz kirliliklerden biride  gürültü kirliliği helede hastaysanız ve birde başınız ağrıyorsa.
          İnsanın böyle günlerde tahammülüde daha az oluyor.Oldum olası şu insan ilişkilerimi bir türlü ayarlayamadım.İnsanların kabahatlerini bile kendimde arıyorum ama suçlu benim.Onların bunu yapmasına izin veren benim yapım oluyor çünkü.Herkese koşulsuz değer verirsen olacağıda bu.Ne bekliyordun ki her zaman öyle olmuyor mu.
Bugün aslında hasta olmama rağmen yolda kendime moralimin yerinde olduğunu fısıldıyordum.Terslikleri atlattım sayılırdı çünkü kafamda planımı yapmıştım.Laptop'ı cumartesi kargoya verecek.Hafta sonu notları yeniden girecektim.(Malum lap top bozulunca verdiğim tüm notlar evraklar gitti.)Bunları kafamda bir güzel ayarlamış okula huzur içinde gitmiştim.İlk moral bozmalar okula gitmemle başladı.
             Varan1:Önceleri doğru düzgün beslenmeyen ben daha önceki yazılarımı okuyanlar bilir.Diyete başladım ve sık sık yemek yememi gerektiren bir diyet uyguluyorum.Doktorla bana uygun saatleri kısmen de olsa ayarladık.12.30 13.30 arası bir öğle yemeği yemem gerekiyor ama ben evden 11 30 da çıkıyorum okula gelmem 12 30 u buluyor.yolum bayağa uzun.Neyse işte o saatte koştur koştur yemek yemeye çalışıyorum.saatlerin şaşmaması gerekiyor.Bugün gene yemeğimi yiyordum.Okuldaki kendi arkadaşlarım 1. sınıf zümrem çok iyidir.Onların desteğiyle de devam ediyorum.Bugün başka bir öğretmen ne zaman görsem yemek yiyorsun deyince canım sıkıldı.O anki saf ben çok da kötüye yormamıştım aslında.Sonradan daha çok canım  sıkılıyor.Dedim bu saatte yemek yemem gerekiyor.Bayağıda yüklüymüş yediğin demesin mi al bi laf daha.Salak salak açıklama yapıyorum bende.Bende yiyemiyorum ama doktor böyle verdi dedim.Açıkladım falan nereye gittiğimi sordu söyledim.He orası mı çok sıkıyor diye bi yüz ekşitti.Bu insanların benimle ne derdi var bir türlü anlamıyorum.Benim onla bir derdim dahası bir bağlantım yok.Ne aynı zümredeyiz ne de yaşıtız.Benden yaşça büyük evli barklı bir insanın benle ne işi varda uğraşır.Bir türlü anlayamıyorum.
               Varan2:Tamamen bir veliyle ilgili bu durum.Bayağa bir canımı sıkmaya başladı bu davranışları.Engelli 2 öğrencim var daha önce anlatmıştım.Sene başında  bazılarının itirazı üzerine çektiğimiz kurada bana düştüler. Ben bundan şikayetçi değilim dahası mutlu bile olurum.Ama gel gör ki sınıf düzeni öğrencilerden değilde annelerinden dolayı bozuluyor.Bu durumdan zaten fazlasıyla rahatsızım.Birini zaten hep orda olduğu için sınıf annesi seçmiştim.Çok hırslı biri çıktı.Davranışlarıda gün gün kötüye gidiyor.Dur demek istiyorum 5 yıl yüz yüze bakacaz kırmakta istemiyorum.Aramızda bir sorun çıksa öğrenci etkilenecek.Başka bir öğrenci olsa belki sınıf değiştirme şansı olurdu.Ama  yok engelli oldukları için alt kattaki sınıfta 5 yıl okuyacağız.Bunun dezavantajlarını da biz yaşıyoruz.Ama birgün yüzüne vurmadım bunu.Vurmamda ama sınıftan şikayet ettiğinde vurmak istiyorum bazen.Sınıf çok büyük ve sabahçı sınıfımız 6 . sınıf dolayısıyla sınıfı çok pis bırakıyorlar vs vs.Geçenlerde bir geç kalmıştık arkadaşla, gıcık otobüs şoförü yüzünden normalde idareden laf işitsem neyse onlar da 1 kere olan bir duruma bir şey demezler.Sınıf annesi olacak kadın ne dese beğenirsiniz çocukların önünde( ki ders zili daha yeni çalmıştı)Öğretmeniniz geç kalmış ayakkabılarını yeni bağlıyor demezmi bide gülüyo patavatsız.Çocuklara denecek laf mı bu şimdi.Ama o gün bütün gün canım sıkıldı.surat astım anlamıştır diye düşünüyorum.Ve gene geçenlerde( 5 ve 6 . saatler çocukların kudurma saatidir.Teneffüste birbirlerine girerler.Her sınıfta böyledir bu tecrübeyle sabit.)Ben sınıftayım okuma yaptırıyorum.Dolayısıyla da sınıfta olanları görmüyorum ki zaten teneffüsteler ve içeri girme zili yeni çalmış.Bu kadın nedese beğenirsiniz.Sınıfta öğretmen mi var belli değil diyo çocuklara.Zaten bazı davranışları geriyo beni sanki sürekli gözetim altındayım teftişteyim.Kim oluyorsa.Hele bugün yaptığı unutulmazdı.bugün 2 şey yaptı aslında kilit noktası olan ufak tefekleri göz ardı ediyorum zaten.Aaa 3 şey yapmış şimdi aklıma geldi.
               Bugün olay 1: İlk teneffüs normalde teneffüste bir rahat nefes almak en doğal hakkım.Ama ben teneffüslerde genelde okuma yaptırıyorum isteyen çocuklara.Şu ara toplanıp yalvarıyorlar öğretmenim beni okut beni okut diye.Lavaboya gitmem lazımdı gittim geldim ben gittiğimden çocuklar teneffüse çıkmış 5, 6 çocuk var sınıfta oyalanıyorlar şöyle bir bakındım bende oturdum dinleneyim diye.Gene boş boğazımız ne desin öğrencileri göstererek siz bunları okutun demesin mi.Gülerek dedim ki okut okut helak oldum zaten.Bunu çokda umursamadım.
Olay2:Sonraki teneffüs okuma yaptırıyodum.Öğretmen arkadaş geldi.Matematikten bi şeyler verelim diye.Bende yok sende var mı kaynak diye var var dedim daha önceden lazım olur diye çıkarmış ayarlamıştım.Onları inceliyoruz buda başımızda ayrıca tüm okuma yaptırırken başımda dikiliyor.Kendi çocuğu olsa da olmasa da.İyi okuyan çocukları kıskanıyor adeta.Kendi çocuğu o kadar okuyamadığı için.İşte inceliyoruz ben dedim şunu verelim arkadaş dedi resimli mi olsa falan derken onluk birlikleri verelim mi diye konuşuyoruz.Araya atlayan tabiki bizim boş boğaz.Onluk birlik olur mu yapamazlar erken diye atlıyo.Bende ne demek yapamazlar.O kadar anlattık falan filan .Kendini öğretmen sanmaya başladı anlayacağınız suç benim sanırım baştan azarlayım adam yerine koymayacaktım.Doğru düzgün muhabbet bile etmiyorum.Nerden buluyo bu hakkı bilmiyorum.Azarlanmak istiyo orası kesin.
ve olay 3: Teneffüsün birinde çocuğu okumadı diye çocuğu dövmüş.Bazıları istekle başıma toplanıyo okumak için.Onları görüp benimkide öle olsun hırsıyla çocuğu yiyip bitiriyo.Sonra çocuğa acıdım dedim üzülme sevdim biraz içlendi çok ağladı.Lavaboya gönderdim sonra annesiyle girdi sınıfa annesine dedim ki şaka yollu bu sefer annesi suçlu dedim.Yok yok dedi gitti.Dedim sonra görüşelim.Pazartesi görüşecez.Çocuğu diğer çocuklar arasında rencide etmiş.Ayrıca bu tavırları konusunda da uyaracam kendi bilir.Bence o düşünsün.Ben onla muhattap olmam ama o benle sürekli irtibat halinde olmak durumunda birde bunu kendi anlasa...

Ve sonuç:İnsanlara fazla iyi olmayacaksın hadlerini zamanında bildireceksin.Hatalarını zamanla anlamak yerine artırarak devam ediyorlar.Ve bir sonuçda şu.İnsanlar kendi hırsları için çocuklarını mahvede biliyorlar.Oysaki her çocuk farklı, ayrı bir dünya hepsi.Onları olduğu gibi kabullenip kişiliklerinin baskıyla değilde huzur içinde gelişmesini sağlamak gerekiyor.

3 yorum:

  1. Ammada uzun yazı olmuş.Dertlenmişim bayağada haberim yokmuş.:)

    YanıtlaSil
  2. yavrum insanlar seni kıskanıyor,ben korkuyorum nazara gelecen oralarda bi başına,kimsenin cesaret edemedğii şeyleri tek başına gögüslüyorsun,işini severek yapıyorsun ki yüzünden mutluluğun belli oluyor,öğrencilerin seni seviyor,insanlar gariptir sen onları anlamaya çalışma..sadece hak edene hak ettiği ilk anda haddini bildir geç kenara,sonra böyle düşünüp kendini üzüyorsun,inan hiç değmez ;)

    YanıtlaSil
  3. Biliyorum biliyorumda işte şu insanlara koşulsuzca kötü düşünmeden bakmasam çok iyi olacak.İlle bi darbe görecem sonra gözlerim açılacak.Saol arkadaşım benim tavsiyelerin dikkate alındı en kısa zamanda uygulamaya geçecek.:)

    YanıtlaSil