Sayfalar

16 Ocak 2011 Pazar

Kadın ve Şiddet

          Hayal@'in verdiği konular2 konumuz:Kadına şiddet Bu konuya özenmem gerektiğini düşündüğüm için hemen yazmadım.Aslında daha da bekleye bilirdim ama duramadım yazıyorum işte.:)

           Bu konu gerçek bir toplum yarasıdır okuyucu, nasıl yazacağıma karar veremedim o yüzden.Şiddet görmedim ama bu toplumda yaşayan her insan gibi çeşitli insanlar üstünde gördüm.Ve her an görebiliriz aslında.Şiddet görmemişlikten kastım bir fiziksel darbe almadım ama şiddet aslında hepimizin yaşadığı bir durum.Bağrılma vs. Kadın olduğunuz için güçsüz olduğunuzu düşünen, fiziksel güçlerini güç sanan bir çok insanda gördüm yani.Kadına şiddet kadar şiddetin kendisi zaten başlı başına bir konu.Çocuğa şiddet kendine  başka insanlara sürekli şiddet hayatımızda.Tvlerde radyoda içimizde her yerde.Güçsüz insanlara karşı daha çok uygulanan, fiziksel olarak üstün olunan her durumda kullanılan ,aslında aciz insanların baş vurduğu bir durum.
            Kadınlar maalesef toplumumuzda ve geri kalmış tüm toplumlarda ezilmekte.
Aslında bu durum tiyatroda tv de süreklide işlenmekte bir zamanlar Yasemin Yalçın'ın tiplemesi vardı hatırlarsınız.Sevgili Kakılmış İtilmiş tarafından sürekli şiddet görmekteydi.Ve sürekli sömürülmekte.İsimlerindeki anlamı bile şimdi düşünüyorum o zamanlar çocuktum çünkü.İtilmiş toplumdan belkide itilmişti bu duruma.Ondan mı adı itilmiş acaba.Kakılmış babası ,kocası ve toplum tarafından bu duruma gelmiş.Sürekli kakılan bir kadın.Aralarındaki şiddeti yıllarca gülerek izledik.Güldük acınacak halimize toplumca.Şimdi ben bu yazıyı yazarken kim bilir kaç çocuk kaç kadın şiddet görmekte.Aile içi şiddet şiddetin en kötüsü bence.

            Toplumda en ağır yarayı hep kadın almakta kadın programlarında bile bunu görmekteyiz.Kadınların izlemeye mecbur bırakıldığı o programlar.Her biri bir felaket.Bazen böyle gözüm takıldığı oluyor.Ülkemde neler oluyor diye şöyle bir bakıyorum.Moralim bozuluyor pek fazla tahammül edemiyorum.Geçen gün gene gözüm Müge Anlı'nın sabahları yayınlanan şiddet cinayet dolu programına takıldı.O programa fazla maruz kalırsanız bence paranoyak olmanız en hafif hasar olur .Fazla maruz kalmayın yani.:)anladığım kadarıyla 16 yaşlarında evlendirilmiş 2 kadın bir sürü çocuk.Bu iki kadın,internet macerası yaşamış 27 yaşlarına gelmiş 2 kadın olmuşlar.Nasıl hakaretler gördüler anlatamam.Ama asıl hakaret görmesi gereken bence o hakaretleri düşünmeden yapan programcı olmuş biri avukat olmuş 2 beyin.Onlar bir hata yapmış anladık bu kadar hakareti onlardan önce bu duruma nasıl itilmişler anlamış olmak gerekmez mi?Ama kim uğraşacak derine inmeye şöyle toplumun istediği şekilde yadırgayalım biraz reyting biraz karalama hepsi bu kadar.Ve düşünmeden edemiyorum aynısını bir erkek yapmış olsa programa konu dahi edilmezdi.

        Bir video vardı o geldi aklıma hani erkeklerin kadın kadınların erkekleri canlandırdığı çok doğru bir konuya parmak basmış o video tık tık

             Kadınlar toplumumda ezilmiş eğitim hakları ne gerek var diye engellenmiş bir kısmı zorla evlendirilmiş bir kısmı her bir eziyetten nasibini almış olan kadınlar.Bunun yarı  sıra eğitilmiş ama genede şiddet görmüş kadınlar.Şiddetten utanan bunu saklayan kadınlar.Çaresiz kalmış gidecek yeri olmayan katlanan kadınlar.Korkmuş olan kadınlar.Ne diyebilirim ki sadece bir umut vardır daima bir dur deyin diyebilirim.Kendinize güvenin diyebilirim.Muhakkak yapılacak bir şey vardır diyebilirim.Şuursuzca çekmeyin sizinde bir şahsiyetiniz var diyebilirim.Ama sesimi duyurabilir miyim bilinmez...

              Zaman zaman bir veli görürüm bazen çocuktan duyarım .Bazen kendi anlatır bazen gözleri.Bazen bir insandan duyarım bazen en yakınımdan duyarım çok şaşırırım inanamam ama gerçek bu kadın ve şiddet....

        Bu konuda yazılacak o kadar çok şey var ki hepsini şimdi yazmıyorum.İleride belki birgün yazarım yazmam lazım.Şiddete hayırın en güzeli kalemle olanı...Filmleri de es geçmemek lazım Sorayayı Kurtarmak filmi müthiş bir film bu konuda izlemenizi tavsiye ederim .Bir çok kitapta var tabi şimdi hatırladığım Leyla adlı bir kitap var okuyun izleyin ve sağlıcakla kalın şiddete maruz kalmayın...


16 yorum:

  1. şiddetin kadını erkeği yok aslında insanın doğasında var.
    caydırıcı yaptırımlarla doğamızın parçası olan diğer türlü aşırılıklar gibi bu durumun da ortaya çıkması engellenebilir.
    ayrıca eşzamanlı olarak eğitimle de insanlar idlerinden uzaklaştırılabilirler.
    diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  2. Konu kadına şiddet olduğu için bu konudan bahsettim tabiki şiddet gören erkeklerde var.Özelliklede çocuklar.Aslında herkes şiddet görüyor.Güçsüz olanlar daha çok.Bu durumda kadınlar ve çocuklar en çok şiddet görenler.Girly çok doğru söylediklerin eğitimle idlerinden uzaklaştırılabilirler.Ama önce eğitimciler kendi idlerinden uzaklaşmalı.

    YanıtlaSil
  3. :)) çooook doğru! (seni ve tüm bilinçli eğitimcileri tenzih ediyorum)

    YanıtlaSil
  4. :):)tenzih edildiğime sevindim.

    YanıtlaSil
  5. Bence şiddet kendini aciz hisseden korkak ve hasta insanların işi.

    YanıtlaSil
  6. Kuyruk acıma parmak basmışsın Huyumcum. Bir dönem gerçekten psikopatça dayak yiyen bir çocuktum. Üvey anne kollarında çürümeye yüz tutmuştum. O an aslında bu şiddetin ne kadar lanet bir şey olduğunu görmüştüm.

    Şiddet görenler iki ayrı insan tipi oluşturuyorlar bana göre, birinci kesim şiddet eğilimlerini rol edinip; hayata, insanlara öfkelenip çocuklarına aynı şiddeti uygulayanlar. Bir diğer kesim -ki bu ben oluyorum- çocuklara ve aileye karşı hüsranla bakıp değer verenlr. Çocuklar için her şeyi yapmaya çalışanlar. Çok ince bir çizgi var...

    Şunu diyebilirim ki, şiddet denildiğinde üvey annem gelir aklıma o ayrı ama onun sonucundada çocuk esirgeme kurumundaki çocuklar gelir... O şiddetli dönemi atlattıktan sonra yaptığım ilk şeydi o çocuklara palyaçoluk yapmak. Onların güldüğünü görebilmek ve onlar için boyumdan büyük davranışlar sergilemek.

    Sanırım bu şiddet olayı aynı zamanda insanı duyarlaştırıp olgunlaştırıyorda. Tabi cahil kalmamak gerekiyor, intikam uğruna çocuklarından hınçlarını çıkarmamaları gerekiyor ki toplumumuzda buda epeyce var. Çocuklarından sinirini çıkaran anneler. Off acı.

    Bilmiyorum anlatabildim mi asıl analtmak istediklerimi... Umarım anlatabilmişimdir...
    Duygulandım ben bea. :)

    YanıtlaSil
  7. anneminemekleri:Bencede kesinlikle aciz insanların işi

    YanıtlaSil
  8. Liella kesinlikle haklısın şiddet görmene üzüldüm ama sen duyarlılık göstermişsin içindeki kızgınlığı iyi şeylere yöneltmişsin ki bu takdir edilecek bir şey.Üvey anne problemi yaşayan bir öğrencim vardı öğlenleri temizlik yüzünden okula geç kalırdı.O kadına çok kızardım.ama o da cahil kendince çocuktan hıncını çıkarırdı.Umarım herkesin hayatındaki şiddet sona erer.
    Çok güzel anlatmışsın ben de duygulandım şimdi...

    YanıtlaSil
  9. canım çok güzel yazmışsın,kakılmış-itilmiş analizin çok başarılı...Her postun bir öncekini gölgede bırakıyor.Böyle bir konuda senin yazmanı istedim,insanların konuyu senin kaleminden görmesini istedim çünkü olayın çözümü senin mesleğin...Eğitimciler kızları ne kadar güçlü,kendine güvenen bir şekilde yetiştirirse butarz şiddet haberleri azalacaktır.

    Tamam erkeklerinde şiddet görenleri olabilir ama kadınların yaşadıklarının yanında lafı bile olmaz.Geçen haberlerde 5aylık bir bebeği öz babası ağlıyor diye biberonla kafasına vura vura öldürmüştü sanırım...Şimdi bu adama ne ceza verilir!Hukuk sistemimizin karısına çocuğuna şiddet uygulayan (sözde)erkeklere caydırıcı,örnek olacak cezalar vermesi gerekiyor..

    Dediğin gibi konu çok derin,çok önemli,herkesin bu konuda birşeyler yazıp en azından gelecek nesillerimiz için sağlam bir toplum bilinci oluşturmamız şart bence....

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim konu için:)Mesleğim çözüm olur mu bilmem ama umarım bir şeyler değişir.Çocuklara bunu anlatmaya çalışıyorum.Yeri geliyor şiddet dolu o programları izlemesinler istiyorum.
    Ailelere verilecek eğitimin başında da bu konu var. şuan medya okur yazarlığı olarak okutulmaya başlandı okullarda ama aile izlettirdikçe şiddet çok doğal gelecek çocuklara.Herşeyden önemlisi çocuklarını dövmeyi bir ilgi sayıyorlar aileler bir öğretmen arkadaşın başından geçen bir olayı anlatayım.çocuğunuzla ilgilenmiyorsunuz diyen bir öğretmene cevaben şöyle demiş bir velisi daha sabah dövdüm.:)Traji komik üstelik bu çocuk 1. sınıf okumadan soğuması en kolay döneminde.Şiddet kimilerinin tam hayatının göbeği değişmesi kolay değil ama imkansızda değil.Zoru severim şiddetin önlenmesinde bende varım.
    Kadınlar ezilmeye mahkum bırakılmış dayak yiyen eğitim hakları engellenmiş kadınlar ve onlar analar eğitilmemiş cahil kalmış analar kadınısız bir toplum nasıl kalkınacak.Meclisimiz bile erkek egemenken kadın sorunlarına nasıl çözüm olunacak bilinmez...

    YanıtlaSil
  11. harika olmuş gerçekten toplumumuzda kanayan yara :/

    YanıtlaSil
  12. Hayal Meyal Teşekkür ederim Keşke bütün yara bandları elimizde olsa bu yaraları bandlayabilsek.İyileştirebilsek.Belki zamanla,zaman her şeyin ilacı derler.

    YanıtlaSil
  13. cok doğru yazmıssın kadına sıddet ne zaman duracak acaba?
    ıtılmıs ve kakılmıs tıplemesı komıktı ama tabııkı toplumun en onemlı yarasını anlatıyordu,bı nevı dıkkat cekıyordu,eğıtım her seyın bası eğıtım ve kadınlarımızın bılınclenmelerı lazım kadınlar gununu kutlarım canım sevgıler

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederim canım senin de kadınlar günün kutlu olsun.Hala devam ediyor maalesef.Kendi velilerimde de görüyorum.Cum veli toplantım var biraz konuşup bilgilendirmek niyetim.

    YanıtlaSil