Sayfalar

15 Ocak 2011 Cumartesi

Makyaj yapma(ma!) serüvenim(mim)

Francesca beni hiç de alakam olmayan makyaj konusunda mimlemiş.Ama alakam olmaması bir şeyler söyleyemeyeceğim anlamına gelmesin..Ve başlıyorumm.
Hayal kurulur.
      Hastane koridorlarından yürüyorum.Önüme Dr Palavranın odası çıkıyor.Geldim.tık tık içeri giriyorum.Buyrun diyerek güler bir yüzle bir bayan karşılıyor beni güzel ince sesli huzurlu bir sesi var.Oturduğum koltuk deri gıcır gıcır ötmeyen türden.O tür koltuklar hani gıcır gıcır ötenler sinirimi bozmuştur bunlar onlardan değil Allahtan.Ve konuşmaya başlıyoruz.Ve klasik soru geliyor.(Test sorusu olsun diyecek oluyorum:P:P İğrenç olsa da bunu da bil okuyucu çok severim soğuk espriyi ben )
Dr palavra:Çocukluğunuza inelim diyor.Ve o filmlerde ki koltuğa uzanmamı istiyor.Ve çok sakin bir sesle konuşuyor benimle.Uykum geliyor çaktırmıyorum.:)
       Bu soru çok geniş kapsamlı geliyor bana hangi çocukluğum kaç yaşındaki mesala.Ve çocukların bir sorusu geliyor aklıma gülümsemeden edemiyorum.Öğretmenim çocukken kaç yaşındaydınız?bu soru gerçekten soruldu bana sayın okuyucu:)sonra konunun mim olduğunu hatırlıyorum bu kadar uzatırsam öykü kurgu içinde boğulacağımdan korkuyorum ve nihayet konuya dönüyorum.
            Ben çocukken efenim öle her kız çocuğu gibi süse meraklı bir tip değildim.Topuklu terliklerimiz vardı kardeşimle benim onun tık tık çıkan sesini sevdiğimden giyerdim.Ama öle işte doğalı sevdim hep.Gençlik yıllarıma doğru makyaj malzemelerinden şamata yaptım yüzümü gözümü maskara yapıp evin içinde dalga geçtim.Ama gel gör ki ne benim kız kardeşim gibi süslüydüm nede ablam gibi işte ben ortada kalmış doğal olmayı spor giyinmeyi rahat giyinmeyi seven biri oldum.Bu taa çocukluğuma dayanıyor.Bir ilkokul öğretmenim vardı acaba onun yüzünden mi soğudum diye düşünemeden edemiyorum.Sarı boyalı saçları kıvırcık, kırmızı ojeli gıcık bir kadındı.Belki de ondan soğumuşumdur.Bak hala ojeden hiç haz etmem.Hele ki kırmızıdan.Ama biliyorum ki arkadaşlarım kardeşim bayılırlar kırmızı ojeye.:)Sonraları her insan doğar büyür vs si oldu büyüdüm.Üniversiteye başladım. İnanır mısınız makyajla aramda Türkiye ile Avustralya kadar uzaklık mevcuttu.Çok nadir belki düğünlerde teşvikle yapmışlığım olsa da hiç kendimi makyaj yaptığımda kendim gibi hissedemedim.Bundan ötürü yapmadım belkide.Bir arkadaşım vardı.Üniversitenin 3. yılında bizim yurttaki odamıza çöm olaraktan teşrif etmişti.Çabuk ısındık çok geveze olduğu kadarda eğlenceli bir tipti.İşte sayın okuyucu bundan bizene diyorsun belki.Ama dur sabret yahu.Makyajla beni daha bir yakınlaştıran insandır bu insan.Bu insan ki göz kalemlerini gözüme çekmiştir.Çektiği zamanlar gözümü nasıl tutacağımı kıpırdatmadan duramayışlarını hatırladım bak şimdi.Duygulandım gözlerim yaşaracaktı son anda durdurdum makyajım akmasın:P .(Francesca iyiki mimlemişsin geçmişe bir yolculuk gibi oldu bu bana.)İşte öle böle zorla morla sürerken öğreni verdim bende.Öğren cebinde dursun derler ya öğrendim cebimde duruyor.İstediğim zaman yapabiliyorum hiç olmazsa.Ama hala ruju pek beceremiyorum sürmeyi.Her şeyin bir kritik zamanı var kritik zamanında öğrenemedik bunları.Öyleyken böyleyken kalem sürdüğüm zamanlarda altında bir şey aranmasından rahatsız olup onuda bıraktım.Normalde yapmayıp birden yapınca bu makyajı herkes altında bişey arıyor.İnanır mısın öğretmen oldum hala değişmedi bu durum.:)En son makyajı 24 kasım öğretmenler gününde yaptım.Aldığım yorum şuydu sen mi yaptın (inanamaz bakışlar)Evet ben yaptım.Güzel olmuş.Normalde yapmıyorsun türü cevaplar.Makyaj benim dünyama nedense giremedi.Sebepleri arz edecek olursak.
1Aynadaki kişi ben değilmişim gibi hissetmem.
2.Yüzümü rahat rahat yıkaya bilmem.Makyaj akacak derdi olmaması.
3.Tembel olmam.:)
4.Makyaja ihtiyacın yok gibi cümleler duymam:)öhöhm öhmh(utangaç ifade:)
5.Arada bir yapınca vay be güzelmiş imajı yaratması:P
Son iki madde geyik amacıyla yazılmıştır.Öle bir iddiam yok efenim.Makyaj yapmasamda kişisel bakım ürünlerini yaz falan demişti francesca sabun şampuan diş fırçası diş macunu tarak parfüm falan bunları yazıp rezil mi edeyim kendimi francesca el kremi bile pek kullanmıyorum.:)yüzümede öle maskeler değişik sabunlar falan kullanmam yani.Başka ne vardı ki kullanılan aklıma gelmiyor şimdi.Ama evde makyaj malzemesi bulunur bulunmaz değil.Ama kullanan yok zavallıları çoğunlukla kardeşime devrederim.Yada bir gün kullanılır umuduyla dururlar.Sonra zamanları dolar çöpü boylarlar.Bugün girdim gene bir kozmetik mağazasına dudak koruyucusu rujlardan alacak oldum daha önce alıpta kullanmadıklarım aklıma geldi.Almadım yani.İşte böyleyim ben.Doğalı seven makyajı pek bilemeyen.Ama yapan güzel bayanları takdirle karşılayan.Sevgiyle kalın makyaj yapın. Benide böyle aranıza alın:):)

Gelelim kimi mimleyelim:
İnanırsak olur bence
Liella
Sadece Ben(emel)
Turuncu Masallar(pınar)
Körebe
Deep senide mimliyim mi?Makyaj yapmasanda ben gibi düşüncelerini yazarsın neyse sana bırakıyorum  istersen yaz.:)

12 yorum:

  1. İyi ki mimlemişim, çok güzel yazmışsın :))
    Aynı durum bende de var. Abimin bir kız arkadaşı vardı 10 sene önce falan. Böyle cırtlak sarı saçlı, upuzun kırmızı tırnaklı. Onun yüzünden, kırmızı oje sürünce hala garip hissediyorum; onlarca oje içinde en az sürdüklerim kırmızılardır :))

    Biz seni böyle sevdik, kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
  2. Çok eğlendim yazını okurken, soğuk espriye ben de bayılırım:) Hatta çoğu zaman arkadaşlarımı baymışlığım vardır ehehe:)
    En kısa zamanda yazıcam ben de,sen de bi benim sayfama uğra istersen, Körebe tv'ye çıktın :))

    YanıtlaSil
  3. Francesca:Teşekkür ederim mim içinde yorumun içinde.Abinin kız arkadaşı hala kız arkadaşı değildir umarım.Bende sizleri sevdim baksana bağımlılık oldu bende blog dünyası.

    YanıtlaSil
  4. Körebecim sevmen çok hoşuma gitti.O espirilerden ben sınırsız tane yapabilirim saatlerce durmadan yapmışlığım vardır.arkadaşlara gelince yeterki isteyim her zaman bayarım.Sonra yeter diye bir ses duyarım.:)Sayfana uğradım cnm sonunda tv yede çıktık ünlü olduk yahu.Burda bir espiri yapardımda neyseee:):)

    YanıtlaSil
  5. Blog dünyasında yeniyim, yabancıyım... Paylaşımlara yetişmek istiyorum, canhıraş araya koyuldum; iyi de yapmışım. Yazılarınız yok mu yazılarınız, işte onlar okunmalı diyorum.

    YanıtlaSil
  6. çook tatlı yazı :)))

    dur kız makyaja da ilerde bulaşıp yazayım.

    şöyle dersin :)

    doğduğumda yedi yaşımdaydım çocukken on.

    YanıtlaSil
  7. SırfŞiirsel yorum hoşgeldin o zaman.

    deep:Beğenmene sevindim.Bencede yaz makyaj konusunda da eksik kalma.:)Valla bir şey diyemedim güldüm.Ama bu cevap aklımda bulunsun.

    YanıtlaSil
  8. Ama ama ama...
    Ben nasıl cevaplıcam ki bu Mimoşcuğu. :(
    Makyaj oda ne? Ssdkdjs:D

    YanıtlaSil
  9. Ben gibi bulursun sende sölenecek bişiler:))

    YanıtlaSil
  10. haha hoş bir yazı çok keyif aldım...yakından tanıdığım bir insanı hatırlattı bana nedense:):)

    YanıtlaSil
  11. Sevindim demekki benim gibi insanlar varmış şu dünyada.:)):);)

    YanıtlaSil