Sayfalar

18 Ocak 2011 Salı

Yumuşakge Ğ

            Korkulu rüyam yumuşak g yi bugün öğrettim.Ama nereden bilirdim ki önce velilere öğretmem gerekiyormuş.
            Son yıllarda sesle öğretim sistemine geçildiğinden her harfin sesini tek tek çıkartarak öğretiyoruz.Yani bizim zamanımızdaki Ali ata bak gibi fiş cümleleri tarih oldu.Bu sistem iyi mi kötü mü tartışılır ama.Bu sistemde öğretilmesi en zor harf yumuşak g.Sesini çıkartmak çok zor.Hissettirmek için harcadığımız tüm çabalara rağmen ya h ile yada g ile karışmakta.Çoğu zamanda okurken es geçiyor çocuklar, uyanıklar tabi:)Yanlış okumaktansa okumayayım diyorlar.Ama ben yermiyim yemem tabi:P
           Çok komik bir telefon konuşması yaşadım az önce.Olay daha taze son dk haberi yani:)Verdiğim ödevi çalıştırırken nasıl okutacağını bilemeyen bir veli aradı.Yumuşak g yi nasıl okuyacağını soruyor.Gelecegiz mi yoksa gelecekiz mi diye dedim ikiside değil.Anlatmaya çalışıyorum telefonda, çok komikti.Sesi çıkartıyorum e anlamıyor kelime içinde örnek veriyorum yok olmuyor.En iyisi dedim siz diğer şeylere çalıştırın yarın ben bi okuturum ona:):)Yanlışı düzeltmek daha da zor çünkü:DDYarın yine yorucu bir gün beni bekliyor.

33 yorum:

  1. huyumkurusun, yumusak g , damagin en arka kismi kucukdile yakin tarafini kullanmak, kucuklukten kazanilirsa kolay aslinda bkz. arapca, kurtce =)

    YanıtlaSil
  2. Beni arayan veli antepli.Biraz şivede var ondan zorlanıyor zaten:))

    YanıtlaSil
  3. he yaa benim adımın arasındada var, yazmıyo falan insanlar bazen fıtık oluyorum :D

    YanıtlaSil
  4. yaa yazsana. hangi sözcüklerle doğru öğretiliyor.

    YanıtlaSil
  5. sylvie:Tuğba Tuğçe Çağrı Çiğdem bunları yazdık bugün isim olarak:)

    YanıtlaSil
  6. deep:Şu sözcükle doğru öğretilir diye bir şey yokki.Ama yazdırdığım sözcükler sık kullanılan yada onların bilebileceği kısa kelimeler.Örnek ağaç ağrı dağ yağ yağmur iğne oğlak vb..Resimlerini gösterince söylüyorlar yazının içinde okumak zor sesle öğretildiği için:)aığğaç:P

    YanıtlaSil
  7. Bak en azından sen anladın:P:):)(şaka)Bide onlar anlasa:s

    YanıtlaSil
  8. huyum sınıfa bi maskot al ismini içinde ğ olsun sonracığıma bol bol ğ'li kelimeler geçen 1 hikaye uydur anlat sonra da hikayeyle ilgili sorular sor.
    mesela sihirli bi mağara olsun üç kere mağara, mağara, mağara denince açılsın ama açılması için mağaranın tam olarak söylenmesi şart! :p
    uzman sensin ama bir anda aklıma bunlar geldi paylaşmak istedim izin verirsen

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel öneri canım başka konularda da uygulayabilirim.Teşekkürler.Yalnız problem şu söyleyebiliyorlar sadece okuyamıyorlar:)Biraz karışık anlatması örnek veriyim n harifne ne demiyoruz nınnn gibi sesini çıkartıyoruz. nnn ve e yi birleştirince 'ne' oluyo o sebepten ğ ile bir harfi birleştirmek zor oluyo..ğa bunu hece olarak zor okuyo yani çocuk a-ğa

    YanıtlaSil
  10. o zaman beden dersinden önce çocukları kapının arkasına sıraya diz kapıya da kocaman içinde ğ geçen bi kelime yaz doğru okuyana kapı açılacak de bakalım ne olacak
    senin çocuklarda benim deney malzemem oldular yazık!
    bu arada kapılara takmışım onu farkettim

    YanıtlaSil
  11. :)Teşekkürler öneriler için.Beden dersini çok nadir yapıyoruz havalar soğuk.:)Hem önce bi okumayı öğrensin onlar:P:P:))Ama fikirler çok hoş çok beğendim.Bizim mesleği yapabilirsin aslında :)

    YanıtlaSil
  12. Iıığğğğğgghhgğğğğgğğğ...
    Kıhhh... :D Bizim zamanımızda fiş defteri falan vardı:P Ehem.
    Hey gidi hey hey! Kıyamam ama onlara yea, ne tatlıdırlar onlar şimdi. :D

    YanıtlaSil
  13. Liella:Hep unutuyorum videoya çekecem bu hallerini büyüyünce görsünler istiyorum.:)Çok tatlılar ve çok komikler.:)Pet şişeden müzik aleti yaptık süsledik dışını içine kuru fasulye falan doldurdular çok komikti sallayıp duruyorlar.1 dönemde bile ne kadar değiştiler ne çok şey öğrendiler.Önceden masal bile dinlemiyorlardı.Şimdi okuyun öğretmenim diye ısrarla istiyorlar.Dinlemeyide öğrendiler.Onlar büyüyo öğreniyo biz yaşlanıyoruz öff pöff:):)Yarın çekecem videolarını unutmazsam:)

    YanıtlaSil
  14. çok incesin çok da mütevazisin huyumcum ama ben almıyayım
    öğretmenliğin üzerime yükleyeceği vazifeleri taşıyabilecek kadar güçlü biri değilim
    sahip olduğum az buçuk gücü de gelecekteki çocukcuguma saklıyorum
    Allah sizlere sabır ve kuvvet versin

    YanıtlaSil
  15. Ehehe.
    Bak ben çok güzel masal okurum. :P
    Bu konuda mütavazi davranamicim, sana kendi yazdığım masallardanda yollayayım oku onlara. Oyhş. Yerim ben onları. :P

    YanıtlaSil
  16. girly:Bak ona bişey diyemem işte.Öğretmenlerin kendi çocuklarına güçleri pek kalmıyor çünkü.Otobüste bile giderken konuşan çocuklara susun diyesim geliyo.Erken yaşlanıyorsun bu meslekte.Gürültü tahammülü zor bir şey.Heleki eğitimsiz bir bölgede öğretmensen o çocukları eğitmek hayli zor oluyor.Gerçi eğitimli bölgelerde de farklı sorunlar var. neyse girmiyim ben gene derin mevzulara.En iyisini düşünmüşsün sen zaten.

    YanıtlaSil
  17. Liella sesinlede yollayabilirsin istersen.Netten okunmuş masallar var öle dinletiyorum bazen.Hatta sunum şeklinde falanda olabiliyo.:)Sen sesini yolla ben video yaparım onu ehehe.:)Tabiki istemene bağlı:)

    YanıtlaSil
  18. Anaa tabiğki.
    Djlikten alışkınım zaten, kayıt edeyim eheh.
    Hatta palyaço olup kameralı video yapayım.
    Hep ders hep ders nereye kadar:P

    YanıtlaSil
  19. Derslerine mani olmayacaksa yap cidden izletirim tepkilerini izlemen içinde sana geri dönüş bir video yollayabilirim.:):)Çok severler öyle şeyleri keretalar:)

    YanıtlaSil
  20. Ehehhe.
    Sen bana isimlerini söylesene onların mailime yolla istiyorsan. Birde az biraz anladığın kadarıyla karakterlerini. Süpriz yapalım onlara azıcık. :) Ben severim çocukları mutlu etmeyi. :) Şimdiden heyecanlandım. eheh.:P

    YanıtlaSil
  21. tmm bu hafta içinde yollarım sana.Teşekkür ederim şimdiden onlar adına:):)

    YanıtlaSil
  22. Tamam Huyumcum. Öbdüm.
    Ayh, çenem düştü bugün. :)

    YanıtlaSil
  23. Bende öptüm liellacım eğitime katkılarından dolayı teşekkürler.:)

    Deep seninde katkılarını bekliyoruz gül gül sen:):)

    YanıtlaSil
  24. ay onuda öğrenmesinler,eksik kalsın bebeler,büyüyünce zaten kullanmıyo kimse :P

    YanıtlaSil
  25. :):)Haklısın öyle mi yapsam ki:)Dertlerine ben niye düşüyosam.

    YanıtlaSil
  26. Ayy ne zor ya.
    Ben en çok "j" de zorlanmıştım. Anlayamamıştım bir türlü. Okumayı öğrenmek, çok garip bir olay :)
    Kolay gelsin huyumkurusun :)

    YanıtlaSil
  27. J da zor en son harf onu öğrendiler mi okumaya geçiyorlar.:)

    YanıtlaSil
  28. Şimdi farkettim j da yazmışım de olacaktı.jııj diye okutmaktan je demeyi unutmuşum:)

    YanıtlaSil
  29. Birinci sınıf okutan öğretmen arkadaşımla göz doktoruna gitmiştik.
    Doktor ona karşısında sesleri teker teker sormaya başladı.Arkadaşım ise "mmmmmmmmmm,nnnnnnnnnnnn,ssssssssss"diye sesler çıkardı.Birbirimize baktık:))Doktor ağzından sesleri neden bu kadar zor çıkardığını anlamasa da,o an cidden çok gülmüştük:))
    Kolaylıklar diliyorum sana...

    YanıtlaSil
  30. evet bende bir kaç kere bu tatilde alay konusu oldum.istemsiz olarak ağzımdan nnn ss diye çıkıyor bazen harfler.:)Birde kelimeleri çok bastırarak konuşuyormuşum.:)

    YanıtlaSil