Sayfalar

4 Şubat 2011 Cuma

Beklentiler

      Beklentiler...
      Hayatta hep bir şeyleri bekleriz.Gelecekten bir şeyler umut eder.Gerçekleşeceği günü bekleriz.Bazı beklentilerin zamanı geçer umut etmeyi bırakır yeni umutlar peşine düşeriz.Ama hepimizin isteği mutlu olduğu bir hayatı sürmektir esasen.Hep bir şeyler ister ve bekleriz.Hep daha iyisi hep daha yenisi hep gıpta edileni isteriz.İnsanız ve ruhumuz böyle doyumsuz.Bazen elde etmek istediğimiz şey için çabalarız.Bütün zamanımızı buna ayırır olana kadar uğraşırız.Elde ettiğimizde başardığımızda.Sonuç bazen mutluluk olsa da bazen de istediğiniz şeyin aslında bu olmadığını anlamak olur.İşte böyle anlarda bir karamsarlık çöker içimize,yeni planlar kurmaya ara verir pişmanlıklar yaşarız.
       Bazen kendimi sorguya çeker elde ettiğim başarıları olabileceklerimi elde edemediklerimi daha gerçekleşmeyen beklediğim beklentileri düşünürüm.Düşünürken istediğimden emin olup olmadığımı sorgularım.Çoğu zaman başarılarım beni mutlu etse de yeterli olmadığını görüp üzüldüğümde olur.Daha çabalamalıydım diye de düşünürüm.Genel olarak elimdekilerle yetinen mutlu bir insanım.Ama bu beni mutlu biri yapsa da daha az başarılı biri yapmakta çünkü kapasitemi zorlamamı daha iyisini aramamı engellemiştir çoğu kez .
   İnsanlar görürüm bazen hayatta amaçsız öylece yaşayan 
   İnsanlar görürüm bazen hep daha iyisi için uğraşan hırslı ve yılmayan
   İnsanlar görürüm bazen kendini tanımayan bu sebeple de yanlış amaçlar için uğraşan
   İnsanlar görürüm bazen elindekinin kıymetini bilmeyen
   İnsanlar görürüm bazen umudunu yitirmeyen denemekten vazgeçmeyen
   İnsanlar görürüm bazen idealleri için savaşan
   İnsanlar görürüm bazen gözü yükseklerde olup önünü göremeyen
   İnsanlar görürüm bazen siz gibi ben gibi...
     Beklemek her zaman iyidir.Bir umut taşır.Umutsuzluk hayatta beklentinin kalmaması dır.Umudun kalmaması yaşayan bir ölüye dönüştürür insanı.Hep bekleyin umut edin.Kendinizi tanımaktan ve istediğiniz doğrultusunda çalışmaktan vazgeçmeyin.İstediklerinizi gerçekten isteyip istemediğiniz, kendinizi tanımaktan geçer.Bu sebeple önce kendinizi tanıyın.Sonrada engelleri aşarak yol alın.İstediğinizden eminseniz söylenenlere,size köstek olanlara aldırmayın sadece ve sadece kendinize inanın...İnanıyorum başaracaksınız, başaracağız,başaracağım....

19 yorum:

  1. Adım gereken cevabı veriyor zaten:D

    YanıtlaSil
  2. çok güzel yazmışsın valla.
    hıhı
    evet
    kesinlikle
    wuuww
    bencede
    ehehe
    ...
    bu tepkileri verdim okurken..kesinlikle haklısın.bencede,innanırsak herşey olur:=)

    YanıtlaSil
  3. bazen insanın içinden gelmiyor malesef :)
    başkasına söyleken umut etmesini, pes etmemesini söyleriz. ama iş kendi olaylarımıza, umutlarımıza, hayallerimize geldiğinde... orda değişiyor bazı şeyler.
    yine de vazgeçmemek lazım, her şeye, herkese rağmen...
    teşekkürler paylaşımın için :))))

    YanıtlaSil
  4. Beklenti dediğimiz şey çok lanet bir şey aslında.
    Olmayınca sonu hep hayal kırıklığı oluyor.
    Beklentisiz elbet yaşanmaz ama birazda plandan uzaklaşmak gerekiyor. Anı yaşamak diyoruz ya, onu becerebilmek bazı zamanlarda.

    Ay ille olumsuz düşünicim.
    Terlik fırlat bana Huyumcum. :P

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederiz. Hepimiz umutlandık yazınızla..

    YanıtlaSil
  6. Yorumlarınıza biraz geç cevap verdiğim için kusuruma bakmayın.elimde olmayan nedenlerden oldu.:s

    inanırsak:Umarım işine yarar ve cevaplardır.

    Ancelik beğenmene çok sevindim.Tepkilerin harikaymış:)Bencede inanmalı.İnanmak başarmanın yarısıdır deişler.Diğer yarıda çalışmaya çabalamaya tekabül ediyor:):)

    Zeynep:Bekleyecek bir şeylerin olmamasından iyidir.:)

    eowyn:Bu yazı birazda benim kendimi bırakmamam için ara ara kendini zorlamalı insan.ama haklısın insan kendine gelince bunları tutması uygulaması daha bir zorlaşıyor.

    Liella yok canım terliklik değil düşüncelerin doğru.:)Olmayınca hayal kırıklığı bir dönem sürüyor.Pişmanlıklar vsler.Ama sonra yeni bir umut ışığı doğuruyoruz çoğu kez doğmadığında asıl problem zaten.Hayat bu çoğunlukla bekleyerek geçiyor.

    YanıtlaSil
  7. Profösör:Umut her zaman iyidir.Umudunuzun tükenmemesi dileğiyle...

    YanıtlaSil
  8. zaten sorun ne istediğini bilmekte
    mesela ben artık biliyorum ne istediğimi eninde sonunda başaracağım ;))

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel demişsin. Zamanı boşa harcamamak lazım, hem hayal kurup hem umut edip hem de gerçekleşmesi için çabalamak lazım :)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel.
    tamam önce sen başar biz arkandan geliriz.
    bak bence de hayatta elinden geleni yaparsın ama sonuç beklemezsin. beklenti yok olmalı. o süreçten keyif alınmalı.

    hala ankarada ise, aşk tesadüfleri severi izle. ankara filmi.

    yazdım.
    okursun istersen.
    :)

    YanıtlaSil
  11. neden kaldırdın ki şiirini.
    ben okuduktan sonra kaldırsaydın ya.

    YanıtlaSil
  12. Girly:En güzeli ne istediğini bilmek zaten başarırsın bende inanıyorum.

    Francesca:Hayat işte bunları yapmadan olmuyo:)

    Deep:İster istemez bekliyo insan sabırsızlanıyor.:)O filme gitmek istiyodum zaten ama bakalım fırsat olursa:)Şiir saçmaydı adı üstünde ama sonra beğenmedim kaldırdım.:)

    YanıtlaSil
  13. Bu arada "Değerler Eğitimi" hakkındaki görüşlerinizi sayfamda paylaşmanızdan memnuniyet duyacağız.

    YanıtlaSil
  14. Tabiki profösör bıraktm yorumumu bu arada çizimde çok güzel.

    YanıtlaSil
  15. Aynı mesleğe sahip olduğum bu güzel blogda dolaşmak,öğrencilerin resimlerine bakmak bana iyi geldi:)Henüz birkaç yazınızı okudum fakat yine uğrayacağım.
    Bu arada sabırsız olduğumu düşünürdüm ama 900 küsür gün beklemekte olduğum bir insanı düşünerek bunu yıktığımı sanıyorum:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Beklerim her zaman bende blogunuzu izlemeye aldım.:)Bencede yıkmışsın 900 gün off ya çokmuş.

    YanıtlaSil
  17. Bu yazı ruh halime cuk oturdu desem:)

    YanıtlaSil