Sayfalar

28 Şubat 2011 Pazartesi

Bugünün küçükleri

           Bugün Türkçe dersinde kitapta geçen bir soruyu sordum.Soru şuydu.Elinizde imkanınız olsa neyi değiştirirdiniz?Çok farklı cevapların yanında klişe cevaplar da vardı.Sizinle bunları paylaşayım istedim ve bir kenara not aldım.İşte o cevaplar.

1-E sınıfı öğrencilerinin vermiş olduğu cevaplar:
Klişe cevaplarımız:
Okulumu değiştirirdim.
Okulu güzelleştirirdim.
Okuma yazma öğrenemeyen arkadaşlarıma okuma yazma öğretirdim.
İnsanların hepsini iyi yapardım.
Okumamı hızlandırırdım.
Yazmamı hızlandırırdım.
Yerlere çöp atanları engellerdim.

Fatmanur:İnsanların seslerini değiştirirdim.
Ben:Neden
Fatmanur.:(düşünür) Cevap yok
Ben:Peki benim sesimi nasıl yapardın mesela?
Fatmanur:(utanarak)Kızların sesini erkek erkeklerin sesini kız sesi yapardım.Bana çok ilginç geldi bu cevap.:)

Olgun:Rüyalarımı değiştirirdim.
Ben:Ne görmek isterdin?
Olgun:Bilmiyorum.

Yasin:Dünyayı durdururdum.
Ben:Neden?
Yasin:Dönerken göremiyoruz.Uçakla giderken görebileyim diye.

Ali:(kısa boylu ufak tefek hareketli bir çocuk)Her şeyin küçük olmasını sağlardım.
Ben:Neden?
Ali:O zaman hızlı koşardım.Kimseye çarpmazdım.


14 yorum:

  1. Ne güzel cevaplar vermişler, sanırım insanlar cidden büyüdükçe kirleniyor :/

    YanıtlaSil
  2. Bende öle düşünüyorum.:)Büyümeseler mi acaba:):)Şimdiki hallerini çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  3. Yasinle Ali ne yaratıcıymış :))

    YanıtlaSil
  4. merhaba,
    çocuklar çok yaratıcı gerçekten, hayal dünyaları çok geniş, ne kadar güzel...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. :)Francesca:Aliyi görsen çok komik bir tipi var.Çok hareketli hızlı koşamıyo çarpıyor ya birilerine ondan istemiş kerata.:)

    Foruzut:Hoşgeldin bloguma.Hergün bir sürü olay oluyor böyle aslında.Arada not almam lazım.:)

    YanıtlaSil
  6. Herşeyi küçük yapma fikrini çok tuttum ben yalnız:) Canlar ya

    YanıtlaSil
  7. hah hah haa ne tatlılarmış.
    :)

    YanıtlaSil
  8. Pnar: bende ya içinden gelen doğal bi cevap hoşuma gitti.:)
    Deep: öyleler deep keşke hep böyle tatlı kalsalar.

    YanıtlaSil
  9. Süpermiş ya, hayal güçleri harika :)

    YanıtlaSil
  10. Minikler hep çok tatlı oluyor. Hele böyle cevaplar verince ısırılası (:

    YanıtlaSil
  11. Huymkurusun :)

    Bende dun kizlarima sordum :

    Kucuk kizim insanlar haric herseyin Jell-o dan olmasini isterdim dedi

    Buyuk te okul olmasin isterdim dedi

    Pek fazla yaratici degil ama iste

    Burda bizim okulumuzda hersenenin bir slogani var ve ogretmenler onunla ilgili sarki yaziyorlar ve butun sene ara ara bu proje ile ilgili aktiviteler yapiliyor

    SECIMIMIZ ACIK CUNKU YESIL CEVRE ILE ILGILI

    YanıtlaSil
  12. körebe:Bu dönem en yaratıcı oldukları dönem bunu köreltmemek için uğraşıyorum resimleri öle çok değişik şeyler çiziyorlar.

    K.C.S:Gülümsemeden edemiyorum bende zaten.:):)

    YanıtlaSil
  13. mon clementier:Cevapları bence iyimiş.Yani kaygı güdülmeden içlerinden geldiği gibi söylemişler.Yeşil çevre güzel seçim.Çevre için uğraşmalı çabalamalı.Bu sene bende okuma bayramı yapacağım çevre ile ilgili bir aktivite muhakkah koyarım.Geçen yılki öğrencilerimle birlikte çevre ekibindeydik.Ağaç dikmeye vb aktivitelere katıldık.Hem öğretici hemde duyarlı insanların yetişmesini sağlıyor böyle aktiviteler.

    YanıtlaSil
  14. ne guzel agac dikmissiniz :)

    YanıtlaSil