Sayfalar

1 Kasım 2011 Salı

Bir çift lafım var...

          Gündemdeki sorunlara olaylara hep sessiz kaldım bu ara.Hiçbir mecrada paylaşmadım ne duygumu ne düşüncemi.Nasıl becerebildim bilmiyorum ama bugün son veriyorum suskunluğuma.Herkes gibi ortaya saçmak istemedim. Bugüne kadar sustum üzülsem de içime attım .Taki bugün son damlayı da duyana kadar...

Terör
      Onaya oynaya gelin çocuklar el ele el ele verin çocuklar Bir vatan bırakın biz çocuklara ıslanmış olmasın göz yaşlarıyla...Bu çocuk şarkısı şimdilerde daha anlamlı benim için.Kürt öğrencimde var Türk öğrencimde hepsi de bir arada gayet de güzel yaşayıp gitmekte neden bu savaş neden bu çıkmazlar.Her yerde şehit her yerde ölen var.2 tarafta da insan ölüyor. "Bir hiç uğruna ya Rap ne güneşler batıyor."

Deprem
       Her zamanki gibi kenetlenmek için bir afet gerekti.Ama olsun kenetlendik genede.Güzel olaylar yardımlaşmalar oldu.Devlet gene sınıfta kaldı.Yardım kuruluşları organizasyon bozukluğu yaşadı.Onca olay onca yaşananlar gene bize bir şey öğretmedi.Yaşandı gitti konuşuldu unutuldu.Öğrenilen gerçekler bir kenarda unutuldu.Ölen meslektaşlarımın ve tüm hayatını kaybedenlerin ailelerine baş sağlığı diliyorum.Ateş düştüğü yeri yaktı.Bazı hırsızların ise hiç bir zaman vicdanları yanmadı.Deprem en büyük yıkıntıyı gene kalplerde bıraktı...

Cem Garipoğlu davası:
    Ne gariptir ne yaygaralar koparılmıştı.Bu kadar göz önünde bile suçlu tam cezasını alamadı.Gene para konuştu gene güç yendi.Adaletin bir kez daha tecelli etmediği görüldü.Trajigarip bir hikaye hafızalarda silinmeye yüz tuttu.

13 Yaşındaki Çocuğun Dramı
      !3 yaşında satılan 26 kişinin tecavüz ettiği N.Ç. isyan bile edemedi çocuktu yardım istedi.İstenen yardım eli böle mi kırıldı böle  mi hiçe sayıldı.Hey gidi adalet hey nerelerde saklandın da bu mahkemeler seni bulamadı...!3 yaşında bir çocuk farkındaymış her şeyin madem öle bu suçu işleyen 26 kişi farkında değil miydi gerçeğin , suçlarının ve şerefsizliklerinin...Gene tecelli edemedin adalet gene işini yapamadı mahkemeler.
            Ee o zaman ben nasıl çocuk haklarını anlatacağım ben nasıl çocuklara hak hürriyetten adaletten bahsedeceğim ve ben nasıl inanarak mahkemeler bağımsızdır ,yücedir diyebileceğim.Bir öğretmen olarak ne vicdanım el verir buna ne de boğazım el verir tıkanır kalırım....

           Daha söylenecek çok şey var belki Ama söylenenlerin hepsi yetersiz.Sadece duygularımı paylaştım.Biliyorum işe yaramaz. Biliyorum gerçeği değiştirmez.Ve eksikliklerim yanlışlarım illaki vardır.
          Son bir dipnot olarak şunu da eklemeliyim.Yapılan her mücadele değerlidir bence.Face twitterda vs de çeşitli yorumlar görüyorum.Bunu yaptınız da ne oldu şimdi diye.Göstermelik vs vs diye.Belki haklılar belki ama siz ne yaptınız diyesim geliyor onlara.Ve magazin konuşulurken tepki vermeyenlerin Cumhuriyet ,Atatürk deprem gibi konuların konuşulmasına, protestolara olan tepkilerini anlayamıyorum.Bırakın fotoğraf koyan koysun bırakın düşüncesini haykıran haykırsın.Yaptınız konuştunuz da ne oldu denmesin.Varsın bir şey olmasın ama konuşulsun.Hilal Cebeci'yi konuşmaktan ,Hadiseyle olay yaratmaktan çok daha iyidir diye düşünüyorum.
Sevgilerimle...
                                                                                         Huyum kurusun



2 yorum:

  1. -Kahrolsun teröristler
    -Deprem kaderimiz olmamalı.
    -Adalet güçlünün yanında olmamalı
    -Çocuklar suistimal edilmemeli.
    -Söylenecek çok şey var bunu biliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Her parağrafın ana fikirleri gibi olmuş.Söylemek istediklerimin özü bunlar profösör.Özünden yakaladınız teşekkürler.

    YanıtlaSil