Sayfalar

15 Kasım 2011 Salı

Bugünün Düşündürdükleri

         Bu aralar bir enkaz gibi yaşasamda iyi şeylerde oluyor.Hayat her şeye rağmen devam ediyor.Dün unuttuğum seminere bugün gittim.Öfke kontrolüydü konu.Tam bir terapi etkisi yaptı bende iyi geldi.Psikolojik danışmanın anlattıkları vs anlatılanlar, yaşananlar.
       Öfke konusunda rahatlama yöntemlerinden birine ek olarak ben yazmayı ekledim pek kimsenin fikri yoktu bu konuda.Ama danışmanla aynı fikirde olmak iyiydi.Yazmak rahatlatıyor beni.Kimse için değil kendim için yazıyorum. Bazen bu konuda yorum almak başkalarının fikirlerini de duymak kendimi duymamda da ayrı bir etki sağlıyor bana.Bu yüzden bu blogu seviyorum.Kendime ayrı olarak yazdıklarımda var.Ama burası daha bir sistematik.Tam özgür değilim belki ama zaten ben kendi kendime yazarken de sınırlı yazıyorum.Bu konuda var kendime göre sebeplerim...Evde tek yaşamama rağmen. Bu aslında saçma  ama öldüğümde bile bazı şeylerin benle kalması özel kalmasıdır belkide düşündüğüm.
          Profösör de gördüğüm bir resim çocuklara bu konuyu vereyim diye düşündürmüştü bana.Bugün yaptırdım o resmi.Kuru yapraklar kullanarak bir sonbahar resmi yapmalarını istedim.Güzel şeyler çıktı.Üstelik plandaki kazanımla örtüşen bir konuydu oda ekstra iyi oldu tabi.
          Bazı çocukların algısı yok denecek kadar az bazen tükeniyorum anlatabilmek için.Matematikten bütün, yarım ,çeyrek kavramlarını öğretiyorum.Nöbetçiyken gezdiğim sınıfta verilen bir mandalina.Süper bir materyal oldu bana.Bütün yarım çeyreği onun üzerinde anlattım.Sonunda konuyu anlayıp cevaplayanlara mandalini dilim dilim verince de  süper öğrendiler.İyi oldu iyi.Bazen böle bir ampul yanıyor beynimde.İşin ilginç tarafı hayatım böle karmaşıkken bile iş söz konusuysa verimimden fazla bir şey kaybetmiyorum.Sınıfa girince her şeyi unutuyorum.Onlar hem tükenen enerjimin sebebi hemde yenilenen bir enerji kaynağı benim için.Ben anlatamadım bu kez ama siz anladınız beni.Yormayın beni ya :PZaten akşama kadar yoruluyorum bazen göbeğim çatlıyor hakikaten.Şu adef gibi saçma bir sistem yüklediler e okula. Onla ilgili bi form doldurttum çocuklara.Ne çektiğimi bir ben birde Allah biliyor. Bazı çocuğa bir kere söylemen yetiyor.Bazısına da 10 kezde anlatsan değişen bir şey  yok.Beraber yaptık ne yapayım.Kendileri dolduramadılar bazıları.
        İşte böle hayat gene kendi akışında mecbur bende akacağım bi şekilde o yolda.Direnmenin ağlamanın sızlanmanın faydası yok.

Son olarak gördüm beğendiğim güzel bir söz.
"Gerçek gerçektir. Sen birinin canını acıtırsan,
kendi canını acıtırsın.
Birine yardım edersen, kendine yardım edersin.
Kan ve kemik bütün insanlarda bulunur.
Farklı olan yürek ve niyettir…”
Marlo Morgan

6 yorum:

  1. sen bir numara bir öğretmensin , ne şanslı çocukların var!
    huyum yazarken ki kısıtlanma duygusunu nasıl iyi anlıyorum bir bilsen...
    burda bir maskeli baloda gibiyiz ve her an maskem yere düşecekmiş gibi!
    görüyormusun rahatlamamız önümüzdeki tek engel yine bizleriz. kendimize özgürce bir yazıyı bile hak göremiyoruz :)

    YanıtlaSil
  2. Engel kendimiziz haklısın.Ama yok mu sanki çevrenin yaşantıların suçu.En önemlisi ne biliyo musun.Yazarsın yazarsında olan gene sana olacak bunu bilirsin yazmazsın ondan.Bu tıpkı şey gibi.Birine bişeyi anlatacaksındır.Ama anlatırsan eskisi gibi olmayacağını bilirsin herşeyin.O hissetirmesede sen kurcalayacaksın ne düşündüğünü.Ve şu bir gereçekki doğru olanda bu.Anlatmanın kendine faydadan çok zararı dokunacağı.Ondan insan susar bazen.Bizim gibiler için susmak zor.Ondan bu yazışlarımız.Kendimize şifreli anlatımlarımız.Dozajı değişiyor bazen acıya yaşanana göre.Bu arada teşekkürler söylediklerin ilgin ve herşey için.Sağlam bi insansın ve iyiki varsın.

    YanıtlaSil
  3. Neşeli kalplerle birlikte
    neşeli şarkılar söyleyen
    kederli bir yürek ne kadar da yücedir.

    Halil Cibran

    okuyunca direkt aklıma sen geldin :)

    YanıtlaSil
  4. Çoook teşekkürler.O kadar yücemiyim bilmem ama böle düşünmen çok mutlu etti beni.Bu arada içsel huzuruma kavuşmaya başlıyorum sanki.Umarım öle olur.Terapi gibi bir seminere gidiyorum.Tam denk geldi.Seninle yorumlaşmak vs çok iyi geliyo bana.İyiki varsın.

    YanıtlaSil