Sayfalar

16 Kasım 2011 Çarşamba

Stres

        Bu hafta daha öncede söylediğim gibi öfke kontrolü ve stresle baş etme konulu bir seminere gidiyorum.Benim için gerçekten faydalı bir seminer oldu.Zira bazen seminerler projeksiyondan oku geç modunda olabiliyor.O zaman fena sıkıcı beter bir durum.Bu tam aksine biraz terapi havasında geçiyor.İyi ki başvurmuşum.Ve doğru zamana denk geldi.
       Stres hep hayatımızda yaşadığımız bir durum.Stresin zaman zaman bizi ayakta tuttuğu perçinlediği de olur.Tamamen de kötü bir şey değil yani.Ama bazen o kadar stresli oluyoruz ki önümüzü dahi göremiyoruz.Ne yaptığımız işe odaklanabiliyoruz tam anlamıyla ne de başka bir işe.Ben kendi adıma stresle çeşitli baş etme yöntemlerim var.Herkes için farklıdır bu durumlar.Herkesin bir olaya verdiği tepkilerin farklı olabilmesi gibi streste verilen tepkilerde değişmekte.Kimisi stresliyken çok yer kimisi yemeden içmeden kesilir .Bu arada vücudumuzda stres hormonu bile varmış.Yani psikolojik durumlar bedensel olarak da bizi etkilemekte.
                Hastalıklarımızın kaynağı da stres olabilirmiş arkadaşlar dikkat edelim.
      Bu arada aşırı stres zararlı derler ama.Ben çok stres altındayken boş veririm.Hazırlığımı tamamlayıp elimden gelmeyecek şey için yıpratmayım kendimi gibi düşünceler oluşur beynimde.Kendimi rahatlatırım.Bir konuyu anlatacakken önceleri üniversitede falan sınıftakileri aptal olduklarını düşünüp öyle daha rahat etmiştim itiraf ediyorum.Sonraları buna da gerek kalmadı.Ayıp ettiğimi fark edip başka yöntemler geliştirmiştim.:):)
                Stres elimizden gelmeyen durumlarda yani kontrol edemediğimiz zaman oluşan bir durum.Eğer süreci kontrol edebiliyorsak. O zaman streste yaşamıyoruz.Kaldırabileceğimizden fazla yük sorumluluklar stresi doğuruyor.
                Seminerde evliler var genelde.Çok dertliler.Evlilikten daha çok soğuyorum sanırım.:)Evliliklerde de kimdeyse sorumluluk yada bir kişinin üzerindeyse o zaman o kişi stres sorunu yaşıyor.Ve hastalıklar vs.Sorumlulukların fazlasını üzerinize alma eğilimdeyseniz, benim gibi. Bu huyunuzdan vazgeçin.Erken yaşlanıp hastalıklarla boğuşmaya lüzum yok.
Herkese stresle baş etme gücü diliyorum.Stresi kovun huzuru bulun.:)

6 yorum:

  1. yazının tamamını okurken strese girmem dimi? :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar :) Ben de stresle alakalı yazılar yazmıştım. Çok ilgi çekici bir konu bu :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba:)Evet gerçekten öyle hayatın içinde sürekli bizimle.Hoşgeldiniz bu arada.

    YanıtlaSil
  4. kıs kıs stres
    istemiyoruz seni, cek git hayatımıdan:)

    YanıtlaSil