Sayfalar

4 Ocak 2012 Çarşamba

Azraili sordular?:)

     Bu hafta verem savaş eğitimi ve propagandası haftası.Çocuklara bir sunum izletmemiz istendi.Bende sunumu izletirken.Bir kere en başta propagandanın ne olduğunu anlatmam gerekti.Anlayacakları bir dille kısaca anlattım.Sunum boyunca kafalarını karıştırmamak adına fazla bilgi yüklememeye çalıştım.Ama öyle bir yer de öyle bir soru sordular ki ne diyeceğimi şaşırdım.:)Buyrunuz bakınız Yandaki resimde eli baltalı, siyah kıyafetli şeyi sordular.:)

Öğretmenim o ne?
Baktım ve önce durdum.

     Sonra ilaçlardan kaçan adamın öleceğini anlatmak istemiş dedim.Birazda geçiştirdim.Zira bir de  azraili anlatmak zor olacaktı.Zordan ziyade kafaları türlü sorularla dolacaktı.:)Zaten ölüm, dinle ilgili mevzular çocukların soru sormasına , anlaşılmamaya ve korkmalarına müsait sorular.
     Daha önce ki sınıfımda Güneş sistemini anlatırken.Kıyamet günü güneş batıdan doğacakmış öğretmenim öyle mi gibi sorulara boğmuşlardı beni.Biri de "Ölünce öğretmenim ne oluyor?"demişti.Bende espiriyle "Henüz ölmedim bilmiyorum."demiştim.:)
        Aslında anlatmak mesele değildi .Henüz anlayabilecekleri konular değil.Bir de sınıf ortamı bunu derin ve hassas bir şekilde anlatmaya pek uygun değil.Bazen normal konularda anlattıklarımı öyle allayıp pullayıp değiştiriyorlar ki ben bile bunu mu anlattım diye şaşırıyorum.:)

12 yorum:

  1. kesinlikle çok haklısın bu tip konular yanlış anlaşılmaya da dallanıp budaklanmaya da müsait konular ne de olsa. Ben olsam basiretim bağlanırdı kesin, bence iyi bile toparlamışsın çaktırmadan =p

    YanıtlaSil
  2. :):)Alıştım zaman için de ne yapayım.

    YanıtlaSil
  3. girme işte karışık konulara.
    :)

    YanıtlaSil
  4. bunlar tam benlik sohbetler. tanrı, melekler, şeytan, ölüm...

    YanıtlaSil
  5. Deep:Ben girmedim onlar hemen girmeye müsaitler.:)

    Ry:İyiki öğretmen değilsin.:)

    YanıtlaSil
  6. senin gibi ogretmenleri klonlayıp ulkenin dort bir yanına yollamıs olsalardı
    suan dunya cok gelismis bir ulkeden bahsedebilirdi..
    ama iste bir sen varsın bir de sana benzemeyenler:)

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim.Ne diyeceğimi bilemedim.:)

    YanıtlaSil
  8. matiasa katılıyorum, güzel cevaplar vermişsin çocuklara
    ayrıca şu saçma sunumlar yerine doğru düzgün animasyonlar hazırlamayı ne zaman öğrenicez acaba

    YanıtlaSil
  9. İledeki hayallerimden biride bu.Animasyonlar yapmak yada yapan biriyle birlikte çalışmak.Mevcut olan eğitim siteleri animasyonlar ders içerikli olanlar özellikle.Çocuklara göre olmuyor pek.Eğitimcinin elinden çıkmadığı çok belli oluyor.

    YanıtlaSil
  10. guzel acıklamıssınız bencede :)

    YanıtlaSil
  11. küçük çocuklara bu durumları anlatmak çok zor değil mi?
    Allah yardımcın olsun :)

    YanıtlaSil
  12. Biricit teşekkürler bir anda aklıma geldi işte.:)

    Çalıkuşu daha neleri anlatmak zorunda kalıyorum bir bilsen.:)

    YanıtlaSil