Sayfalar

4 Ocak 2012 Çarşamba

Hayallerim Vardı

       Uzun zamandır hayal kurmayı  bırakmıştım.Bunu şimdi farkediyorum.Eskiden her gece yastığa başımı koyduğumda hayallerim olurdu.Lisede üniversteyi kazanmak.Üniverstede öğretmenlikle ilgili hayallerim vardı.Öğretmenliğimin  sürecinde de  geleceğe dair planlarım hayallerim oldu hep.Gelecekteki yaşamımla ilgili güzel şeyler hayal ederdim.Uzunca bir süredir bunu yapmadığımı farkediyorum.Kendimi başka şeylerle  oyalayıp geç saatlere kadar oturup uykuya direniyordum.Ve hayalsiz  kuru bir uykuya dalış zoraki bir dalış gibiydi uyku sürecim.Sabahlarıda uyanmak istemeyen bir ben kalkıyordu  yataktan.
       İki üç gündür hayallerim geri döndü.Belki bende kendime dönüyorumdur kimbilir.Güzel şeylerein olacağına dair inancımı yitirmişmiydim bilmiyorum.Her zaman değildi sanki.Zaman zaman evet inancımı yitirdiğim oldu.Kaybolduğum kendimi unuttuğum çok oldu.Ama genede neden hayal kurmayı bıraktığımı bilmiyorum.Çocukluğumdan beri gerçekleşsin yada gerçekleşmesin hayal kurmak hoşuma giderdi.Ve o kurduğum hayllerin genelde daha güzeli buldu beni.Hayal bile edemediğim mutluluklarda yaşadım.Şükürler olsun dedim ve her zaman hayırlısını istedim Allah'dan.Hiç bir zaman lükse düşkünlüğüm olmadı.Herkes kadar paraya ihtiyacım oldu.Ama paranın esiri olmadım hiç.Ve kimsenin esiri.
       Bu günlerde daha iyiyim.Kendimi toplamaya başladım sanki.Değişen bir şey yok aslında sadece ben böyle uygun gördüm kendime.Ve kim ne derse desin, insan istemedikçe değişmiyor bir şey.Ve bence hala dünya kötü.İnsanların büyük çoğunluğuda öyle.Artık insanların içindeki iyiliği çıkarmakla uğraşmıyorum.Kendi iyiliğimi huzurumu kaybetmemek daha önemli.Öğrencilerime henüz yolun başındayken aydınlatmaya çalışıyorum.Ve biliyorum ki.Ben ne kadar aydınlatırsam aydınlatayım.Aydınlanmak isteyene değecektir ışığım.Zoraki bir iki ışık çarparsa bazılarınında yüreğine o zaman deymeyin benim keyfime.:)Çocuklarla uğraştığım için şanslıyım.Dünyanın en saf hali onlarda gizli.Bazen kötülüğünde anahtarı onlarda olabiliyor tabi. Kıskançlık kıvılcımları doğmaya başladı bile bazılarının yüreğinde.Zararsız kıskançlıklar olarak kalır umarım bunlar sadece.
      Ve gene konudan konuya atladım biliyorum.Bende böyleyim ne yapayım beynim böyle çalışıyor.Konudan konuya atlayı veriyor.Geçenler de mesala otobüste öğretmen arkadaş "Kuş olup uçsam eve konuversem." dedi.Benim o anda aklıma kuşların uçarken, bizim yürürken zorlandığımız kadar zorlanıp zorlanmadıkları geldi.Oradan insanlar yürümek yerine uçsalardı.Evlerin havada olacağı fikri geldi.Apartmanları havada hayal ettim.Bunları ciddi ciddi düşündüm.Ve bütün bu düşündüklerim, okul sonrası kafam şişmiş bir haldeyken gerçekleşti.Normalde böyle bir yapım olmasa yorgunluktan diye düşünebilirim ama maalesef böyle işte.:))

8 yorum:

  1. Bende de var bu hayal kurma...tıpkı dediğin gibi bende hayaller yüzünden uyuyamıyorum...geziye gideceksem bir gün öncesinden uykusuzum o yerle ilgili hayal kuruyorum... ya da dediğin gibi gelecekle ilgili...bazen insanın absürd düşünmesi,rahatlatıcı bir etki yaratıyor :)
    Beyin fırtınası yapmışsın ne güzel :)

    YanıtlaSil
  2. :)Hayal kurmaktan uyuyamadığım benimde olur.Çok mutluyken özellikle.:)Bazende uykuya dalmama yardımcı oluyor.Hayalin ortasında uykuya dalmış olabiliyorum.
    Beyin fırtınası sürekli yapıyor beynim.:))Arada sırada ara vermeye başladı neyseki:PYaşlanıyorum sanırım:P:P:)

    YanıtlaSil
  3. :) hayal kurmak iyileşme belirtisi diy mi.

    YanıtlaSil
  4. deep:İyileştim mi bilmem ama daha iyiyim o kesin.:)

    YanıtlaSil
  5. huyum,dilerim daha iyi olursun
    mükemmel bir mesleğin var.
    inşallah senin gibi iyi huylu çocuklar yetiştirirsin
    umudunu alevlendirecek daha güzel şeylerin en kısa zamanda gerçekleşmesi dileğiyle...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler girly.Umarım senin içinde güzel şeyler olur.Mesleğimi seviyorum çocuklarıda.:)İyi huylu olduklarında tadından yenmiyorlar.:)

    YanıtlaSil
  7. öğretmen olmuşsun, öğrencilerin var, hayal kurmak ve mutlu olmak için her şeye sahipsin.

    hayal kurmanın yaşı yok, zamanı yok. bizi yaşatan hayallerimiz değildir de nedir? hayallerinden hiiiç vazgeçme olur mu? hep güzel hayaller kur ve onları gerçekleştirmek için uyan sabaha. o zaman günler daha anlamlı olur bence.

    öyle işte :D

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler.Bence şuan hayat daha anlamlı.Kötü bir dönemdi geçti gitti.Hayallerimle mutluyum.Güzel cümlelerin için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil