Sayfalar

11 Ocak 2012 Çarşamba

Yeteneklerimizi arıyoruz.:)

         Konuya geçmeden önce Yetenek Sizsiniz yarışma programından esinlenen kardeşim öğrencilerine kızdığında."Yeteneksizsiniz" diyormuş.Duyunca hoşuma gitmişti.:)Yani yeteneksizler mi bilemem tabi ama kardeşime sormak lazım.:)
        Bende bu yarışma programının öğrencilerim tarafından çok izlendiğini bildiğim için.Şu sıkıcı hava koşullarında biraz sınıfa heyecanda kazandırmak maksadıyla, yarışma düzenlemeye karar verdim.Ve hemen hazırlıklara başladık.Bugün jurimizi seçtik.Cuma günüde ön eleme yapılacak.Bakalım sınıfımda ne yetenekler çıkacak bende çok merak ediyorum.:)
         2-E sınıfı yeteneklerini arıyor.:)
         Bu fikir aklıma bu aralar zihin ve yetenek geliştirme konularına çok değindiğim için geldi.Her birinin kendine göre yetenekleri var.Bazıları sınıfta özel yetenekleriyle ön plana çıkıyorlar.Bazıları da gelip bana "Öğretmenim bende ne yetenek var." diye soruyor.İstiyorum ki geç kalmadan yeteneklerini keşfetsinler.Yeteneklerini geliştirsinler.Onları ben keşfettiğimde ise ayrı bir mutlu oluyorum.Güzen canlandırma yapan öğrencilerim çıkıyor bazen.Geçen gün bir tanesi etkinlik olarak verilen saçma sapan kelimelerden bile çok güzel bir şiir ortaya çıkardı.Nasıl gurur duydum anlatamam.Ve bu yeteneklere ufak da olsa katkım olduğunu bilmek içten içe mutlu ediyor beni.Kimse takdir etmesine ihtiyaç duymuyorsun.Biliyorsun ki hedefine ulaşmışsın.Bir çocuk da olsa kazanmışsın.Ve gün gün bir çoğunu daha kazanma ümidi sarıyor insanı.
        Bütün öğretmenler böyle mi bilmiyorum.Kulüp dersi olsun nöbetçiyken olsun başka sınıftaki çocukların yeteneklerini veya bir özelliğini fark ettiğimde de mutlu oluyorum.Onlarla sohbet etmek bir bilgide olsa çaktırmadan öğretmek hoşuma gidiyor.Başkasının öğrenciside olsa benim için başkası değil.Ben bütün çocukları seviyorum.Ve ufakta olsa katkım olduğunda mutlu oluyorum.Sadece çocuklar mı? Siz öyle sanın.Öğretmek ve öğrenmek benim en büyük hobim.
         Kardeşime zorla öğrettiğim çok şeyler olmuştur.Ve her seferinde üflemiş ve istememiştir.O da öğretmen ve aramızda iki yaş var.Ama ben ısrarla o bilgiyi ona vermişimdir.Sonrası mı? Çok lazım oldu iyiki öğretmişsinle sonuçlanır.Öğretirken de ben bunu zaten bilerek yaparım.İşine yaracağına eminimdir.Direnmesini dinlemem.Bu bazen benim adıma kötü olabiliyor.Verdiğim bilgi değersizmiş gibi kalabiliyor.Kardeşim kıymetimi bilir o önemli değilde.Diğer insanlar için aynısını söyleyemeyeceğim.Ama ne yapayım huyum böyle.Huyumkurusun:)

6 yorum:

  1. ama bence çok güzel bişi yapmışın. bak bizde ne öğretmenler ne de aileler çocukların yeteneklerini keşfetmeleri için onlara yardım etmezler. yap bence de. keşfetsinler, böylece, sadece okul ve ev olmasın hayatları. bölece daha sağlıklı olurlar. huyun kurusun yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep:Valla şimdiden heyecansardı bile onları.:)Öğretmenim juriyi ne zaman seçecez falan diye başımın etini yediler.:)Engelli bir kız öğrencim var o Hülya Avşar oldu.Kendi tabiriyle:)

      Sil
  2. konuyla ilgili olarak tek söylemek istediğim şudur ki; yetenek tabi ki önemli ama asıl önemli olan çalışmak, mesela benim babam resim kursuna hocası gidiyor,birisi için demiş ki sen çok kötüsün, o kişi çalışmış az etmiş, süper resim yapıyormuş şuan ama eskiden hiç bir şey çalışmak önemli ama yetenek de gerekli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu onlara sık sık tekrarlıyorum.İstemek ve çalışmak çok önemli.Ancak yeteneklerini geçtim nelerden hoşlandıklarınında farkında değiller çok.Daha çok küçükler ama erken farketmek önemli diye düşünüyorum.Ben kendi adıma geç keşfettiğim için.Onların bunu yaşamasını istemiyorum.Bencede herkesin kendine göre var bir yeteneği.Ama farketmek ve çabalamak çok önemli.

      Sil
  3. ah huyum ah..
    ne güzel bir mesleğin var
    bildiğin insan şekillendiriyorsun
    senin için şevkle dolu, uzun bir meslek hayatı diliyorum

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler girly inşallah sağlıklı olduğumsürece neden olmasın.Ama yaşlılıkta yapılabilecek bir meslek değil pek.

    YanıtlaSil