Sayfalar

27 Şubat 2012 Pazartesi

Hayaller

        Hayallerim geri döndü falan diye yazmıştım bir ara. Döndülerse de eskisi gibi değiller.Zaten bende eskisi gibi değilim.Az önce Vişne Çürüğü'nün yazısını okuyunca geçmişten bugünüme hayallerimi incelemek aklıma geldi.
       Çocukluktan başlayacak olursak  hep hayal kurarak uyurdum ben.O zamanki hayallerimin ne olduğunu pek hatırlıyor değilim.Sadece masalsı hayallerim vardı.Zaten kendim uydurup masal anlatmayı severdim.Baş kahramanların ben ve kardeşlerimin olduğu masallar.Yatmadan önce muhakkak bu tarz bir olayımız olurdu.
        Lisedekilerin bir kısmını hatırlıyorum.Üniversiteyi kazanmak ve o ortamı hayal ettiğim olurdu.Üniversitedeyken öğretmenlik günlerimi hayal ederdim.Hiç gerçekleşmeyecek hayaller kurdum mu bilmiyorum?Hep olası şeyleri kurdum. Beklentimi düşük tuttum ve hep daha fazlası buldu beni.Şükretmeyi ihmal etmedim tabi.Örneğin bana en başlarda Bursa'ya atanacağımı söyleseler inanmazdım.Zaten ekranda Bursaya atandığımı gördüğümde, şaşkınlık geçirdiğimi hatırlıyorum.Üstelik köyde değildi atandığım yer ve gözlerime inanamadım.Bir şekilde kurduğum hayalden fazlası gerçekleşmişti.Bense küçük bir köy okuluna atanıp orayı güzelleştirmenin, orda küçük çaplı devrimler yapmanın hayallerini kuruyordum.Bursaya elbette ki çok sevindim.Hayat tarzımın çok da değişmeyeceği bir yerdi.Annemin her fırsatta atandığında buraları mumla ararsın misillemeleri boşa çıkmıştı.Ablamın Urfa'yı yazmıyorsun ama kim bilir nereye çıkacak ataman dediği hala kulağımda. (Ben pek istemiyordum çeşitli sebeplerden dolayı)Ve hepsi boşa çıkmış hayallerimin ötesine geçmiştim bir anda.
         Sonraları alıştım Bursaya başlarda zorluklar çekmedim değil.Tek başına bir yaşama alışmak kolay değildi.Burada da kurdum hayaller gerçekleşenler oldu gerçekleşmeyenlerde.Fark ettim ki gerçekleşenlere yeterince mutlu olmadım.Yani uzun sürmedi.Çocukken hayal ettiğim öğretmelik mesleğine kavuşmuştum.Üstelik başarılı , saygı duyulan bir öğretmen olmuştum.Herkesin olmak isteyeceği bir ile atanmıştım okulda da sorunum yoktu.İlk 3 sene ev sahibiyle aynı yerde oturmanın sıkıntılarını yaşayıp sonra ani bi kararla taşınmıştım.O isteğimi de gerçekleştirmiştim.Merkezi bi yere taşınmanın farklılık yaratacağını ummuştum belki de.
        Bunların hepsinin temelinde birazda kendini kanıtlamak yatıyordu.Kanıtladım da aileme çevreme beni tanıyan herkese.Ben her zaman onların zannettiğinden daha fazlasıydım.Bunu ben biliyordum bilenlerde vardı.Ama nedense buna inanmaları için benim bir şeyleri başarmış olmam gerekiyordu.Şimdi onlara baktığımda koca birer hiç görüyorum.Bu onların meslekleriyle ya da yaşam tarzlarıyla ilgisi yok.Zaman zaman kendimi suçladığım çok oldu.Ben neden farklı olandım.Sorun şuydu ki onların beni anlaması imkansızdı.Ama bu onların doğru oldukları anlamına gelmiyordu.Zaman içinde çözdüm ki sorun bende değil onların hayata bakışıydı.
        Biliyorum bu yazının hayallerle  ilgisi olması gerekiyordu.Hayallerime bakınca geçmişe gitmek beni bu düşüncelere itti.Şimdiden sonraki hayallerim biraz ilginç.Geçen mesela Tv'de Erasmus kapsamında Litvanya' ya giden iki genç konuşuyordu.O anda kendimi Litvanyada hayal ettim.Kısa bir sürede olsa orada yaşamayı oraları gezmeyi vs.İçinde bir tutam aşkı da hayal ettim tabi.Gerçekleşir mi? Hiç sanmıyorum.Ama beni o anlık tebessüm ettirdi.Buda bana yetti.
      Hayal kurmanın kendisi bile yeterince güzel.Birde ben uzun yolculuklarda hayal kurmayı çok severdim.Onu da şimdi hatırladım.Hayal kurun ve umarım gerçekten sizi mutlu edecek hayalleriniz gerçek olur.
         Ben mi? İç güveysinden halliceyim.Gerçekleşmesini isteyeceğimden emin olmadığım hayaller kuruyorum.Acaba bunun sebebi ne olaki?:))
          

8 yorum:

  1. hâlâ hayal kurabiliyor olman güzel, bana soracak olsalar hayallerin nedir diye tıkanır kalırım, galiba hayal kurmayı unutmuşum ben. ve galiba mutluluk; hayalleri gerçekleştirmek değil onların peşinde koşmak :) hayallerinin peşinde koşman dileğiyle sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel dilekleri için.Umarım hayal kurmaya yeniden başlarsın.

      Sil
  2. umarım hayallerine kavusursun bıgun :) hayal et sonrada senın olsun :)
    mımledım senı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler inşallah bakalım bugün olması şart değil gerçi.:)Teşekkürler mim için bakıyorum hemen.

      Sil
  3. İnsanlar hiç inanmazlar canım.Sen bişeyler başarırsın, onlar başka bir yerden eleştiricek bişi bulup hevesini kırarlar.Ama en keyiflisi inadına başarmaktır heralde:)Bütün hayallerin gerçek olur umarım canımcım.Hatta hayal ettğininde fazlası olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler dileklerin için.Senin de sana mutluluk verecek olan hayallerin gerçek olur umarım.İnsanları boş vereli çok olduda geçmiş aklıma geldi işte.:)

      Sil
  4. Tüm hayallerini gerçekleştirmen dileği ile.

    YanıtlaSil
  5. teşekkürler herkesin kendisine mutluluk getirecek hayalleri gerçekleşir umarım.

    YanıtlaSil