Sayfalar

29 Şubat 2012 Çarşamba

KENDİ KEDİME VERDİĞİM ÖĞÜTLER(2)

Daha önce bu konuyla ilgili bir yazı yazmışım blogu kurcalarken buldum.
       Birde baktım ki çoğuna  hatta hiç birine uymamışım.Uysaymışım bu depresyon ve karanlık süreci hiç yaşamazmışım.Ben bunu neden bile bile kedime yapıyorum işte burası muamma.

       Üzerine ekleme yapmak istiyorum bu öğütlerin.Umarım bu kez bu öğütleri dinlemeyi başarırım.Deniyorum ya:S

1.Birisi özellikle seni sinir ediyorsa ve bu ortamdan kaçamayacaksan sinir olduğunu belli etme sende onu dalgaya al,hatta gül geç.
2.Tamam anladık iyi niyetlisin.Ama bunu herkese yapma artık, ders çıkar biraz.
3.Tamam artık şüpheyle yaklaşmayı hemen güvenmemeyi öğrendin ama biraz çaba,güler yüz görünce yumuşuyorsun gene. Dikkat et.İnsanlar kolay kolay değişmezler.
4.Bir insanı illa kendinden iyi zannediyorsun.Hala öğrenemedin senden daha salağı çıkmadı henüz:P
5."Değişmeyeceğim, zaten herkes böyle ben böyle kalayım." diyor beyninin bir tarafı.Saçmalıyorsun yara sarmaktan sıkılmadın mı?
6.Herkes ne kadar iyi biri olursa olsun kendinden çok değer vermez sana.Tehlike anında herkes kendini düşünür. Bunu da aklından çıkarma.Bencil ol biraz.
7.Kimse kalıcı değil herkes bir gün gidebilir.Bu hayatın getirisi belki de götürüsü her neyse sen hazırlıklı ol.
8.Bazen kendini kaptırıp anlatıp duruyorsun karşındaki belki de sıkılıyor. İnsanların yüz ifadelerini, vücut dillerini gözlemle. Kimseyi sıkmak istemezsin ayrıca sonra düşündüğün de kurcalamamışta olursun.Durumu zamanında idare et.
9.Ailen senin için çok önemli ama bil ki her zamanda yanında olamazlar onlarda birer insan. Dünyada tek sen de yoksun ayrıca.
10.Tamam çok derdini paylaşan biri değilsin günlük hayatta.Bu huyunu seviyorum.Ama bazen güvenip döküyorsun içini, pişmanlık duyuyorsun sonra. Pişmanlık duyacaksan yapma.
Pişmanlık duymana sebep mi oldular. Bak başkasına sığınma artık, kendin baş et biraz çabala.
11.Kendine karşı hala acımasızsın.Bu seni güçlü kılmıyor ki boş ver yapma.
12.İnsanlara ve düşüncelerine değer veriyorsun, bu kötü bir şeyde değil ama fazlası zarar her şeyin. Başkalarının düşüncelerinin seni kısıtlamasına müsaade etme.
13.Kafan ne kadar kurcalarsa kurcalasın, işine yaramayacak bir bilgi için kendini ve duruşunu feda etme.Bırak zaman çözsün bir şeyleri.
14.Hayat güzel. Hala neden şikayet ediyorsun.Şikayeti bırak yaşamana bak.
15.Hala şaşırıyor musun?Şaşırma artık olanlara.
16.Bu musibetler , olaylar ve insanlar niye beni buluyor deme.Oluyorsa oluyor sen çözümüne odaklan işte.
17.Güçsüzsen de belli etme güçlü duracam diye de kendini siper etme.Farkında ol kendinin,ona göre davran benim istediğim.
18.Bu öğütleri dinle dinlemezsen de sen bilirsin. Hayat öğretiyor nasılsa acıta acıta.Yaşadın gördün benden söylemesi. Artık gerisi sana kalmış.

12 yorum:

  1. bu oğutler tam benlıkmıs :)) benı anlatmıssın resmen :) bu arada mimlendin sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler mim cevaplamayı çok seviyorum nedense.:)

      Sil
  2. rahmetli ninemin bile bu kadar ogutu yoktu
    kendine bu kadar yuklenme, akısına bırak hayatı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al bir öğütte senden geldi işte:P:)Ninelik benim ruhumda var benjamin gibi düşün zamanla çocuklaşacam.:P:)

      Sil
  3. tuhaf bi hikaye idi ama sıcak..
    suan yurume asamasındasın belki de
    beklendigini unutma sakın
    cabuk gencles:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençliğimi görebilecek miyim acaba henüz yaşlanmadan:p:)

      Sil
  4. tavsanı takip et
    kahine gidiyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Twitterda mı takip edecem:PMalum artık dünya değişti takipler de :)Bir ben değişemedim.Kahin söylesin bana nedir benim bu halim.:P:)

      Sil
  5. :))
    kahin uyku modandaymıs
    iletcem ama soz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam iyi geceler benden kahine ve sana.Bende geçtim artık uyku moduna :)

      Sil
  6. ben bu öğütleri kendime vermiştim bir zaman önce ve sonunda dediğin gibi öğretiyor hayat acıta acıta...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öğretiyor işte.Acıtmadan öğrenebilsek keşke.

      Sil