Sayfalar

24 Şubat 2012 Cuma

Komşunun Borcu

           Daha önce buraya yazmışım alt komşumun benden borç istediği zamanı.Tam 1 yılı doldurdu o parayı vermeyeli.Çok da umursamadım vermeyişini ama hafiften aptal yerine konmak canımı sıkıyordu.Bir selamı esirgeyen hatta yüzünü çeviren tiplerdenler.Diyeceksiniz ki veremediği için çekiniyordur bende öyle düşünmedim değil.Zira benden köşe bucak kaçtığını hissettiğim oldu.Ama şurda çok olmadı kapıcı su istemeye  geldiğinde bizim katta kimse olmadığı için ben işteyken onlardan alıyormuş.Bunun  için epey sorun çıkardı.Ben normalde sabahları evde oluyorum ve veriyorum.Olmadığım zamana denk geldiğinde kapıcnında zamanı belirsiz olduğundan veremediğim olmuştu.Bunun için ne sorunlar çıktı anlatamam 2 kova su için laf etti anlayacağınız.Tartışmış kapıcıyla vs.Ben yoksam yıkanmasın su vermeyin siz dedim hallettim.Kapıcının geleceğini yöneticiden haber vermesini istedim vs vs.Yani böyle bir tipler.Hatta karşıkomşudan daha sonra öğrendim ki ondan da borç almış ve vermemiş.Onunda aynen cümlesi şuydu.Bari bir selam verse.Selam verdiğini görmedim.Daha detaylı şeylerde var ama bu konuyu anlamanıza kafidir diye düşünüyorum.İşte bu alt komşum bugünlerde yani bu hafta selam veren cinse dönüşmüştü.Hatta ikiz çocuklarına kapıda bana el sallattı ki çok şaşırdım.Selam verince bile yarım yamalak selam alan surat astıklarını düşününce insan bu yeni tavra şaşırıyor.Ve o tavrın sebebi belli oldu .Dün kapım çaldı ve tekrar borç istemeye geldi.İnsanlarda nasıl bir yüz var anlamadım.Daha önceki borçtan hiç bahsetmedi bile.Ben tabiki veremeyeceğimi söyledim ama genede içim rahat etmedi.Off bu bile etkiler mi bi insanıya?Ben böyleyim maalesef Huyumkurusun.Eski Borç yazısı

26 yorum:

  1. hazır gelmişken önce eski borcunu ver demedin mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımdan geçti de çocuk için bez parası diye isteyen birine bir şey diyemiyorsunuz.Yüzüm tutmadı açıkcası.Versem bir türlü vermesem ayrı dert öyle işte.

      Sil
    2. bu devirde iyilikden maraz doğar, benden demesi

      Sil
    3. Haklısın daha öncede vermemeliydim belki ama öğrenmiş oldum iyi oldu.Ders olur.:)

      Sil
  2. ne utanmaz insanlar var ey Allah'ım ya bir de acıtasyon yapmış bez parası falan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle valla.Daha öncede çocukların hasta olduğunu doktor parası için diye istemişti.

      Sil
  3. Ne insanlar var yahu, iste boylesinin yuzune vurmak lazim aslinda ama biz bunu yapabilecek insanlar degiliz malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle yüzüne vuramıyorsun.İnsan hiç olmazsa yüz yüze baktığı insanlara karşı biraz dikkatli olur.

      Sil
  4. iyi yapmışsın boşver
    insanların iyi niyetlerinden istifade eden üstüne buna minicik çocukları alet eden insanlar her türlü muameleyi hak ediyorlar.
    bak sinirlendim sabah sabah ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşver sinirlenmeye değmez.Geçti gitti.Güler yüz sağlığa zararlı bunu bir kez daha aladım.Soğuk soğuk davranacaksın bazı insalara.

      Sil
  5. Önceki borcunu hatırlatıp. Bende de kalmadı diyecektin..

    YanıtlaSil
  6. Yüzüm tutmadı işte aklımdan geçirmekle kaldım.

    YanıtlaSil
  7. prensip meselesi, ben borç vermiyorum. kefil hiç olmuyorum. sana da aynısını tavsiye ederim. bir kere borç verirsen arkası hep geliyor.

    not; ankette diğeri işaretleyen benim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle yapsam iyi olacak.Diğerin ne olduğunu belirtirsen sevinirim.

      Sil
    2. bursa'dan bildiğim tek blog yazarı sensin. destek olmamız lazım birbirimize.

      Sil
    3. :)Bir arkadaş daha vardı.Hiç aklıma gelen bir sebep değildi.Yazardım yoksa.:)Bursada yazanlar varda sanırım porfilleride belirtmiyorlar.8L ile ilgili olan yazıda belirtenler vardı bursada olduğunu.:)

      Sil
  8. bizim istanbul 'dakilerden ne eksiğimiz var dimi ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Haklısın her şey İstabul'a edeksli kalabalık bir şehir olduğundan olsa gerek.Eksiğimiz yok hatta daha iyi bence Bursa.İstanbul'a çıksa tayinim kara kara düşünürdüm.

      Sil
    2. tayin olayı var dimi sizde. o yanı kötü devlet memurluğunun.

      istanbul bir iki haftalık gezme için güzel ama yaşanmaz. ben de memnunum bursa'dan.

      Sil
    3. Aynen öyle bencede istanbul yaşanacak şehir değil.Tayin kötü bir şey değil zorunlu olmadıkça hatta bir hak diyebiliriz.Zorunlu hizmet kötü bir olay.O da ben muafım çok şükür.

      Sil
  9. nasıl muaf kalınıyor ondan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şanslı bir döneme denk geldim.:)Yoksa öle muaf olunulmuyor.Af çıkması gerekiyor.Af ortalama 10 yılda bir çıkarıyorlar.atadıktan 3 yıl sora zorunlu hizmet bölgesinde değilsen devlet gönderir ya da sen tercih edersin.
      Bir de şu durumlarda zorulu hizmet yapılmaya biliyor.1.)Eş durumundan(Evledikten sonra boşansan bile eğer zorulu hizmetin affa uğramamışsa gitmek zorundasın.) 2.)Özür grubu (Bakmakla yükümlü olduğun biri olması ya da o şehirde yaşamayacağını belgeleyen hastalığın olması gerekir.)

      Sil
  10. ben geldim
    tanıştığıma memnun oldum
    haklısın canım
    hoş paylaşım
    muhabbetle kal
    bana da beklerim
    :))

    YanıtlaSil
  11. iki yazını da okudum :)
    ilkinde borç vermişsin. ben de verirdim, hayır diyememe gibi bir huyum var. beni zora sokmayacak bir miktarsa ve param da varsa cıkarır veririm.
    ama para geri donmezse bir daha 1 kuruş bile çıkmaz benden.

    sen vermişsin, 1 yol geçmiş alamamıssın hala paranı.
    muhtemelen konusursa, yüz yüze gelirse borcunu hatırlatacagın için kose bucak kaçmıştır senden. iki nedeni olabilir, ya parası yoktur gerı verecek ve utanıyordur; ya da yuzsuzdur ve zaten parayı alırken bile geri odeme gibi bir niyeti yoktur.

    bu durumda senın borc verdıgın kisi ikinci kısıma dahil oluyor
    bir daha vermediğin de iyi olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şimdi düşündüğümde vermediğim iyi oldu diye düşünüyorum.Pek samimiyet kurmak niyetinde değilim iyikide değilmişim.Vermek artık enayilik boyutuna varacaktı bende bu sebeple vermedim zaten.Nefret ederim insanların beni kullanmaya, iyi iyetimi suistimal etmeye çalışmalarından.

      Sil