Sayfalar

27 Şubat 2012 Pazartesi

Performans Ödevi(Görevi)

Açıklama:Şimdi bu yazıyı okuyacak öğretmen takipçim var mı varsa da kaç tane var bilmiyorum.Olur da denk gelir diye yazdım.Bir de bu konuda içimden geçenleri yazmak istedim. Mesleki düşünceler içeren bir yazıdır.Okumak istemeyenler olabilir diye baştan belirteyim dedim.:)
        
        Az önce söz verdiğim matematik sınavını hazırladım.Ekstra bir kaç türkçe çalışma kağıtları ayarladım vs.Hayat bilgisine dair hiç bir şey bulamadım işe yarar.Kendimde hazırlayasım gelmedi.Matematiği hiç bir kaynaktan yararlanmaksızın kendim oluşturdum.Bakalım sınav sonuçları nasıl gelecek.
        Bu çalışmaları ayarlarken eğitim gov.tr' ye bizim de çalışma gönderebileceğimizi fark ettim.Sanırım inceleyip başarılı olanları koyuyorlar.Bu işe bir el atmaya karar verdim.Zaten bir kitap hazırlamak istiyorum, kendi sorularımdan oluşan, etkiliklerimden bir kaynak.Bu da benim için bir deneme olur.Zaman zaman hazırladığım etkinlikleri net ortamında paylaşıyorum.Ben de bazen yayınlananlardan faydalanmıyor değilim.Ama tamamen hazırcı öğretmenlere kızıyorum.Tamamen bulduklarını alıp kullanıyorlar sınıf düzeyine uygun hale getirmiyorlar.Hele ki performans ödevleri konusunda tam bir kısır döngü hakim.İnsan bir ödevi verirken sırf ödev olsun diye vermemeli.Ne işe yaracağı öğrencinin faydasına olup olmadığı gözetilmeli.İnternetten baktığınızda hep aynı ödevler dolaşıyor ve büyük çoğunluğu çocukların yapamayacağı yapsa da bir anlam ifade etmeyen ödevler.
       Performans ödevi deyip geçmeyin.1,2,3. sınıflarda sınav olmadığından direk not olarak geçiyor.Yani öğrencinin performansını ölçtüğümüz bu ödevler, neden bu kadar özensiz hazırlanıyor ya da alıntı yapılıyor?Anlayabilmiş değilim.Aslında temelinde hazırcılık yatıyor.Çalışan, öğrencisinin verimli bir eğitim almasını gözeten öğretmenler de var elbette ki ama büyük bir çoğunluk maalesef bu konuda eksik.Zaten okul çapında düşündüğümde ödevlerin büyük kısmı evde yapılması için veriliyor.Evde ise çocuklardan çok ailelerin emeği söz konusu.Öğrenciyi mi aileyi mi değerlendiriyoruz?Sorusu geçiyor aklımdan.
       Zaman zaman çevrenizde veya varsa kardeşiniz çocuğunuz vs yakındıklarını duymuşsunuzdur.Ben velilerin yarıştığını da çok  gördüm.Benim ödevim seninkinden güzel.Evet yanlış okumadınız.Öğrenciler değil veliler yarışır oldu.Ee ödevi yapan onlar olunca yarışanlarda onlar oluyor haliyle.:)
       Bu arada belirteyim performans ödevi değilde performans görevi oldu adı.Ama daha iyi anlaşılması için ben ödev kelimesi kullandım yazımda.
       Meslekdaşlarımdan ricam:Performans ödevi hazırlarken lütfen biraz yaratıcı olmaya, öğrencinin işine yaramasına, öğrenmesine ortam hazırlayacak şekilde ödevler verelim.Ve bu ödevlerin mümkünse en azından bir kısmının sınıfta bizim gözetimimizde yapılmasını sağlayalım.Değerlendirmesini ise ödeve uygun kriterler oluşturarak hazırlayabilirsiniz.Ben hazırlayamıyorum bilgisayar konusunda eksiğim diyorsanız.Meb'in açtığı hizmet içi kurslarına katılabilirsiniz.Daha da olmadı ben seve seve yardımcı olurum.Sevgilerimle...

*Bu konuda bıkkınlık yaşamış olan varsa ya da herhangi bir yakını yaşayan, düşüncelerini belirtirse sevinirim.

6 yorum:

  1. kitap yaz ne güzel düşünce.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Kitap fikri hep var aklımda da icraata geçmem lazım.Bu ara tatilde iyice düşündüm.

      Sil
  2. Genelde öğretmenlerin çoğu paramı alıyım, öğrenci öğrense de olur öğrenmese de durumunda... Ne yazık... Niteliksiz, yaratıcı düşünceden yoksun, araştırma bilincine varamamış nesiller yetişiyor. Oysa ne önemli performans değerlendirmeleri ve gelişimleri takip daha net bir şekilde takip edebilmek. Aslında bir nevi öğretmende kendi başarısını ve eksik noktalarını değerlendirmeye alabiliyor. Ancak öğrencilerde bu becerilerin gelişebilmesi için öncelikle öğretmenlerin bu bilinci kazanması gerekiyor. Öğretmen hazıra alıştığı vakit, öğrencide alışıyor. Tebrik ederim sizi düşüncelerinizden dolayı, ayrıca kitap yazma fikrinizi destekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki öyle.Bir öğretmen olarak biraz da iğneyi kendimize batıralım istedim.Öğrenciyi eleştiriyoruz ama bazen de bu davranışlara kendimiz sürüklüyoruz öğrenciyi.Sonra da bu çocuklar neden yaratıcı cevaplar vermiyor arkadaşınınkini söylüyor vs vs.Önce bir kendimize çeki düzen vermemiz lazım.Düşücelerini belirttiğin ve desteğin için çok teşekkürler.Fikirlerine tamamen katılıyorum.Kitap hayalim de umarım bir gün gerçek olur.Çalışmalara başladım çünkü.:)

      Sil
  3. Bıkkınlık yaşamış demek benim için çok az, bezdim,usandım,yıldım desem yeridir. Kardeşim performans-proje ödevleri yüzünden.
    Bir dönem hep öğretmenlere, bu ödevleri velilerin yaptığını bile bile verdikleri için sitem ettim, ama sonra bu ödevleri müfredata koyanda olduğunu anladım. Artık kızmıyorum öğretmenlere, çünkü onların bu ödevleri vermeme gibi seçenekleri yok. Bu konuda çoook dertli birisiyim, saatlerce yazarım ama kendime yazarım.
    Hele hele şimdiki 1. sınıflara el yazı ile yazmayı öğretmiyorlarmı, öyle kulak çınlatıyorum ki ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ödev mecburi tamamda içerik öğretmene kalmış.Ben mesela sınıfta yaptırıyorum performans ödevlerini.Velilerin bazılarının ödevi yaptığımızdan haberi bile olmuyor zaman zaman.Aa o performans ödevi miydi?Diye yorumlar duyuyorum.Proje için ise mecburen eve vermek zorundayız.Çünkü uzun süren bir çalışma.Bu sene bir liste vereceğim içlerinden kendileri seçsinler.Ve kendilerinin yapması konusunda yüreklendirmek niyetim.El yazısını öğretirken bayağa bir işkece olsada alışıyorlar zaman içinde.Geçen yıl 1.sınıf okuttum 2 hafta e yazmaya uğraştık.El yazısının en büyük dez avatajı yazısı kötü olan çocuğun yazısı hepten okunmuyor.Avantajı ise daha hızlı yazmaları.

      Sil