Sayfalar

4 Mart 2012 Pazar

Ankara ve Bursa Arasındaki Farklar

Bursa ile Ankara arasındaki farklar konulu yazıma hoş geldiniz.

Doğma büyüme Ankaralıyım.Babamda ankaralı annemde konyalı ama Ankarada büyümüş bir insan.Ankara'yı iyi biliyordum.5 yıldır da Bursadayım iki ili kıyaslamak istedim.Zaten günlük konuşmalarımda da sürekli bu farklardan bahsediyorum.Bazen Bursa'yı övüyorum bazen Ankarayı.:)Ankaraya' gittiğimde Bursalı oldun artık cümleleriyle karşılaşıyorum.Evet şimdi gelelim Bursa ile Ankara arasındaki farklara

A:Kesinlikle Bursaya göre daha soğuk.Ayazları meşhur.Karı kışı yerden kalkmayan buzu.
B:Bursa ılık rüzgarlara sahip lodosu meşhur.Daha çok yağmur yağıyor.Ve daha nemli.

A:Ulaşım konusunda otobüs bazında Bursaya göre daha iyi.Ankarada metro ağı yetersiz.Yarım kalan bir metro hala bitirilemedi pürüzler çıktı.Ankaranın biraz kayalık olmasının da etkisi var tabi.Halk otobüsü ve belediye otobüsü gibi çeşitlerinin olması bence iyi.Tercih size ait sonuçta.Dolmuşlarda belli yerler için elverişli kullanılıyor.

B:Bursada otobüsler kesinlikle daha kötü.Çok dolanıyorlar bunda çarpık kentleşmeninde etkisi var.Bursaray sistemi bence iyi oldu daha uzatılacakmış.Bursa ova olduğu için buna çok elverişli.Otobüs duraklarında sıra yok kimse sıraya girmiyor karmaşık buna ilk geldiğimde anlam verememiştim.Birde gideceğiniz yerin otobüs numarasını bilmeniz şart.Duraklarda hangi semte gittiği yazmıyor çünkü.Dolmuş taksiler ulaşım konusunda en beğendiğim özelliği.Pratik ve hızlı  merkezindeki bu uygulama bence çok kullanışlı.

A:İnsanlar Ankarada daha kaba diyebiliriz.Örneğin la bebe diye birbirine hitap eden tipler görürsünüz.k ler g ye dönüşür ve yurdum insanı denilen tipler bolca mevcuttur.Ara tatilde bir otobüsde bilet kesen bir amcanın konuşmalarına şahit oldum.Gülmekten öldüm.Tam bir Ankaralı konuşmasıydı.:)İnsanlar yardımcıdır hepsi değil tabi ama genelinde vardır.Yaşlı teyzeler vardır akıl veren.İnsanlar hep bir yere yetişme telaşındadır.Bu büyük şehirlerin hepsinde var.

B:Genelde özellikle eski Bursalı olanların konuşmalarına hayran kalırsınız.Kibardırlar ve sürekli böyledirler.Ben bile zaman zaman farklı hissederim ki hiç argo kullanan bir insan olmama rağmen.

A:Ankara memur kentidir.İnsanların resmiyetini hissedersiniz bazı kesimlerinde.Bu kişiliklerine kıyafetlerine yansır.
B:Sanayi kentidir.Sanayi maalesef şehrin içinde kalmış zamanla.

A:Ankara için gri şehir betonarme derler.Doğru.Ama bir şehri güzelleştiren içinde yaşadığınız insanlardır.Ankarada da gidilecek yapılacak bir dolu şey bulabilirsiniz.

B:Yeşil Bursa derler ancak son zamanlarda eskisi kadar olmadığını duyuyorum görüyorum.Gene de Ankaraya göre daha yeşil.Bunu şehre girerken ağaçlık yerlerinden köylerinden ve Uludağdan anlayabilirsiniz.Kültür ve turizm kentidir.Ben Ankaradaki aktivitelere çok gidemiyorum çünkü pek haberim olmuyor olanlarda farklı farklı yerlerde her zaman ulaşamıyorum yayıldığı için.Bursada kültür etkinliklerine ayrı bir önem verildiğini görüyorum aileler sanata spora yönlendiriyorlar çocuklarını.Ve etkinliklere ulaşma imkanım daha kolay burada.

A:Ankara iç anadolu bölgesinden ağırlıklı göç almış bir şehir.Burda insanların daha içi dışı bir türdendir.
B:Bursada her yerden göç almıştır.Bulgaristan göçmeni artı doğudan ağırlıklı göç almış bir şehir.O kadar ki Bursa'nın kendi yerlisini bulmak çok zordur.Genelde iş vb sebeplerle göç almış.

A:Denizi yok bol bol yapay göl ve havuzlar mevcut.
B:Mudanya tarafı deniz bu da şehre ayrı bir hava katıyor.

          Bursa doğal güzellikleri tarihi yerleri meşhur sürekli turizm amaçlı gezilerin olduğu bir şehirdir.Yemek kültürü geniş her tarzda yemek kültürünü bulabileceğiniz mekanlar bulunmakta.Özellikle bahar ayları Bursada daha bir güzel.Kafeler ağaçlar içinde oturabileceğiniz bahçeli yerler çok hoşunuza gidecektir.İstanbul'a yakın olduğundan mıdır bilinmez farklı tipleri bir arada görürsünüz.Her türden insan görebilirsiniz.Ankarada da var ama Bursa geçer onu bence.:)

Ankara ise çok farklı ve daha gelişmiş mekanların bulunduğu bir ildir.Tarihi olarak daha çok Cumhuriyet dönemini bulabilirsiniz.Bunun yanında çeşitli kalıntıların olduğu tarihi yerlerde var tabi.

2 ilde semt semt farklılıklar göstermektedir.İnsan profilleride yer yer değişmektedir.Ben genel hatlarıyla anlatmaya çalıştım.Umarım anlatabilmişimdir.Sevgilerimle...

17 yorum:

  1. ben bursa'da yaşamayı seviyorum. sakin her şeyden önce. istanbul 'a daha yakın. genelde trafik sorunu yok.

    iskender'e hiç değinmemişsin :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet herşeye değinemedim yemek kültürü çok geniş demekle kaldım.İskender'i herkes biliyor. Pideli köfte bide sütlü helvayı burada denedim ilk.:)KEstanesi vs hepsini yazsam oo saymakla bitmez.:)Terminalden de bahsedecektim çok uzadı yazı.:)

      Sil
    2. cantık var mesela. istanbul'da, eskişehir'de, izmir'de bilmiyorlar mesela. ankara 'yı bilmiyorum.

      terminale kötü söyleme ama.çok gelişti.hem ben arka yolları da öğrendim kardeşimi getire götüre.

      Sil
    3. Cantık erzurumun diye biliyorum.Ama bursada da çok yaygın.Ankarada duymamıştım haklısın.Terminali beğeniyorum kesinlikle düzenli ve kolay.Kaybolmaz kimse.:)Gittiğim bir çok şehirden iyi İstanbul ve Ankaradan iyi bence.Ankara istanbul'a göre daha iyi olsada.Bursa daha rahat geliyor bana.

      Sil
  2. henüz bursaya hiç yolum düşmedi ama bir gün gittiğimde tanıdık bir yüzle karşılaşacağım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım düşer yolun bir gün.:)

      Sil
  3. güzel yazı olmuş,
    merakla yazıyı sonuna kadar okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim daha yazacaklarım vardi ama konu çok uzadi beğenmenesevindim

      Sil
  4. iki şehri de gayet iyi bilirim
    zorla da olsa ankarada yaşarım ama bursada asla!
    istanbulun denizsiz versiyonu.
    aman ne çektim ben oralarda
    bir de gerçek bursalı pek kalmamış
    o yüzden izmirle, antalyayla ve hatta ankarayla kıyasladığımda acayip soğuk bir halk profili hatırlıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanları konusunda haklısın biraz soğuklar ankaradan göre ama ben alıştım seviyorum burayi ıstanbul zor geldi bana

      Sil
    2. orası Ankaraya göre olacaktı.:)

      Sil
  5. Istanbul ulasım ve trafık bakımından her ılı gecer oyle bı trafık varkı ınsan cıleden cıkıo:))
    mımledım senı bu arada sevgıler canım :)

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler mim için bu sefer zor yerden geldi mim.:)

    YanıtlaSil
  7. Yarıştırmadım ki.:)İkisininde yeri ayrı bende.Şimdi biraz daha Bursaya bağlandım gibi alıştım buralara.:)

    YanıtlaSil
  8. ankara daa az güler bursa daa çok.
    :)
    sona bursada sen varsın yaaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler deep bende vardım tabiki unuttum.:P

    YanıtlaSil