Sayfalar

13 Mart 2012 Salı

Çocuk Hakları:)

          Cuma günü veli toplantısı yapacaktım yaptım da.Niyetim velilerin biraz kedilerine çeki düzen  vermelerini sağlamaktı.Çocuklara koydukları beslenmeler sağlıksız geliyordu.Dersleriyle ilgilenmeyenler mevcuttu vs vs.Mevcut konular konuşulurken.Çocukların sinirlendikleri konuları ailelerine ilettim.Onlarında bir birey olduklarını fark etmelerini söyledim.Güldüler bazıları.Bazıları zaten evde söylediklerini.Okulda öğrenip eve gidip benim de hakkım var bende bireyim dediklerini duydum.Çok hoşuma gitti.Demek ki öğrettiklerim işe yarıyor.Bunu görmek insanı çok mutlu ediyor.Bir tanesi de  annesine sen beni öğretmenimin gözünde küçük mü düşüreceksin demiş.Artık çocuklar kendi haklarının farkına varmaya evdekilere bu konuda baskı yapmaya başladılar.Elbette ki yapamayan ya da ailesi buna müsait olmayanlarda var.Ama içlerinde ufacıkta olsa bu kıvılcımı yakmış olmak hoşuma gidiyor.Günümüz Türkiye'sinde biraz tehlikelide olsa bu. Özgürce kendini ifade edebilen, haklarını savunabilen bireyler yetiştirmek benim için önemli.Yeri geldiğinde beni de  eleştirebilirler.Ama uslüp elbette ki önemli.Saygı çerçevesinde ayırt etmelerini sağlıyorum elbette ki.Bazen ama öğretmenim bugün resim dersi var yapmadık diye çıkışları olabiliyor.Bende bazen onaylıyorum.Bazen de gerekçesini açıklıyorum.İşte böyle gelişmelerini büyüdüklerini görmek mutlu ediyor beni.Yazmak istedim.Onlarında hakkı var...:)(Benim lise mezunu velim çok az yazılarımı okurken şaşırıyor olabilirsiniz.Veli bilincinin az olduğu bir bölgede çalışınca öyle oluyor.)

5 yorum:

  1. Çocukların mutlaka hakları olacaktır. herşeyin bir hakkı ve hukuku vardır.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir konu kendi hakkını savunmak savunabilmek, ben de çocuğuma ama demesini öğretmeye çalışmıştım vakti zamanında ama benim gibi düşünmeyen eğitimli veli de çok merak etmeyin sadece eğitimi yeterli olmayanlarda bu görüş yok , üni mezunu kariyer sahibi pek çok veli aman yarın itiraz etmeye kalkar sakın öğrenmesin de diyebilir ve sizi şaşırtabilir...Malum aman bizden ses çıkmasın , boynumuz kıldan ince diye kimseden hala ses yok memlekette...

    YanıtlaSil
  3. Kitap eylemcisi öyleleridevar maalesef sonrada bir durumda çocuk hakkını savunamayınca kızıyorlar.

    YanıtlaSil