Sayfalar

20 Mart 2012 Salı

Diksiyon Semineri

      Bu hafta diksiyonla ilgili bir seminere gidiyorum.Türkçe'nin genel yapısıyla başlamıştık bu seminere.Bugün de konuşma üzeride duruldu.Yalnız seminere koştura koştura gittiğim,45 dk'dan uzun süren bir otobüs yolculuğu ve 6 saat dersin üstüne gittiğim için.Hayli yorgun ve bitkin oluyorum.Ve dersten erkende çıksam gene de yetişemiyorum.Allahtan evime yakın da dönüşü tatlı tatlı yürüyerek yapıyorum.

     Bugün 23 Nisan için çalışma yaptık vs derken yorucuydu.Sabah bir de doğum yapan arkadaşın evine gittik.Sabahtan beri dışarıda yollarda sürünüyorum.Bol bolda su ve çay içmiştim.Yalnız tuvalete gidecek zamanım olmadı.Şimdi bunları neden anlatıyorum değil mi? Bana ne diyebilirsiniz pek tabi.Haklısınız da.Anlatma sebebim şu ki seminere ne halde gittiğimi ve süreci  iyi anlaya bilmeniz için.Yani ne çektiğimi.

      Seminere gittiğimde    hayli sıkışmıştım zaten. Seminere girmeden tuvalet bulabilsem süper olacaktı. Ancak okul çok büyük bu sebepten bulamadım.Zaten çok da arayamadım.Neyse idare ederim diyerek girdim seminere.Sadece dinleyici olsak problem olmazdı da.Diksiyon çalışması için gönüllü birilerini aradı sunum yapan kişi.Sanırım müdür kendisi.Kimse çıkmadı.Diyafram nefesini kullanarak yansıttığı şiirleri vs okumamız gerekiyordu.Şahsen gönüllü olmadım.Normalde de olmam ama nefes nefese zor yetiştiğim ve böyle bir sıkıntıdayken okumam felaket olurdu.Gönüllülük iyiydi de kimse çıkmayınca hoca seçmeye başladı.Hoca diyorum çünkü resmen öğrenci psikolojisi yaşadım.Gerildim.Kaslarıma ağrılar girdi resmen. Beni kaldıracak diye. Normalde okurum ne olacakta sıkıntılı olunca o kadar öğretmene rezil olmak var bir de.Diğerlerini pek tanımasam da  bizim okuldan da bir kişi var ona rezil olmak demek tüm okula olmakla aynı anlama gelirdi.

       Sonuçta arkamdaki kişiye isabet eden ok bana etmedi çok şükür.İlk önce bana diyor sandım ufak çaplı bir korku yaşadım:)Seminer bitiminde birileri lavabo ararken bende onların peşine takıldım.Çok uğraşlardan sonra bina değiştirdik vs bir lavabo bulduk çok şükür.Dönüşte de eve aheste aheste yürüyerek geldim.

       Konuşmacının göz teması hep önemli derler.Tamam bende katılıyorum sınıfta öğrencilerle iletişime geçmek adına da güzel bir şey.Ama çok dikkatli ve uzun göz temasları beni rahatsız ediyor.Yani diksiyon seminerini veren arkadaşın göz teması uygulaması şahsen beni rahatsız etti. Fark etmez anlatıcı her kimse göz teması uzun kurduğunda o an anlattığına odaklanamıyorum.Gözümü çeksem mi ne yapsam karar veremiyorum.Buda ne kadar doğru tartışılır.Sormak istedim yanlış anlar diye soramadım.Acaba sorsam mı?Benim gibi düşünen var mı bir de aranızda? Merak ettim tek miyim?

       Unutmadan sizlerden bir ricam olacak.Cuma günü bir metin okuyacakmışız. Değerlendirmeye alınacak tabi ki.Öğretici hoş bir metin arıyorum.Aklında bir şeyler olan varsa bana ulaştırırsanız sevinirim.

6 yorum:

  1. bununla ilgili bir anım var, şirket tüm personeli diksiyon kursuna gönderdi bir kaç sene önce, kurstan çıktık, benim elemana sordum, nasıl talat işe yaradı mı? abi valla diskiyonum düzeldi be yaw.

    böyle bizim durumumuz

    YanıtlaSil
  2. Bencede öyle açıkcası onları uygulamak bana biraz samimiyetsiz bir konuşma gibi geliyor.Tamam çok güzel bir türkçe ama ben şahsen kasılırım. o kadar abartıya gerek yok.

    YanıtlaSil
  3. bende kursa gıttım ama cok komıktı:)
    hos bı yazı aklıma gelmedı sımdı kendı blogundan bı yazıyı secsene bence:)

    YanıtlaSil
  4. Kendi yazılarımdan olabilir diye düşündüm ama çok edebi bir değeri olmadığı için vazgeçtim.

    YanıtlaSil
  5. göz teması evet çok önemli. ama uzatınca rahatsız eder doğru derste.
    :)
    metin sen daa iyi bilirsin bizden bulursun.

    YanıtlaSil
  6. Umarım bulurum saat bu saat oldu eve anca geldim.Bu saatten sonra bulsam bile nasıl çalışacam.:)

    YanıtlaSil