Sayfalar

4 Mart 2012 Pazar

Hayatta Üç Şeyden Nefret Ederim

     Bugün oturmuş liseye kadar olan dönemimi yazdım.Evden çıkmama bahaneme bak.Şimdiden sonrada hava karardı zaten deyip çıkmam kesin.Neden kendimi hapsediyorum bilmiyorum.Kimseyle görüşesim yok.Kendimle yeterince kalmadım mı?Halbuki cuma çok güzeldi.Eğlenmiştim epey.Hafta sonu inzivaya çekildim gene.:)

   Okul yolunda gidiyor.Okumayı seven öğrencilerim var.Kitaplıkta kitap kalmadı yetmiyor bazılarına.Bazıları yaşının üstü kitaplar okumaya geçti.4,5 hatta 6. sınıf kitapları okumaya başladı.Hemen de okuyor bitirip getiriyorlar.Yeni kitaplar bulmalıyım evi bir kurcalayacam.Bir de hikayeler yazıyor bir öğrencim.Teşvik ediyorum.Çok naif bir erkek öğrenci.Yazar olursa hiç şaşırmam.Hayvanları da çok seviyor.Bazen kendimi onların hangi meslekte mutlu olacaklarını düşünürken buluyorum.

   Bir de geçen hayat bilgisinde bir konu vardı sinirlenmek üzerine.Baktım sığ cevaplar geliyor.Bende şu Yahşi Cazibe dizisindeki patronun söyleyişi gibi yazmalarını istedim.Hatta ilk kendim başladım.
Hayatta 3 şeyden nefret ederim.
1.Söz hakkı almadan(Parmak kaldırmadan)konuşulmasından
2.Ben bir şey anlatırken sözümün kesilmesinden
3.Gereksiz yere tuvalete gitmek için izin istenilmesinden
Çok eğlenceli bir hale dönüştü.Hayatta 3 şeyden nefret ederimle başlayan cümleler.:)Çocukların nelere sinir olduklarını görseniz gülmekten koparsınız.Ailelerine okutmak lazım.Onlarında bir birey olduğunun farkına varmaları için iyi olur.Örnek verecek olursak bir çoğu abisinin patronluk taslamasından nefret ediyormuş.Git şunu getir bunu götür vs .:)

 Hulusi Bey'in üçlemesi İzleyin.:)

      Bir kuş tut içinden diye bir metin vardı türkçede aklından sayı tutmaları çarpmaları bölmeleri vs isteniyordu.Ya bu kitaptaki metinler bu kadar saçma ve neden çocukların seviyesine göre yazılamıyor anlamıyorum.Çocuk çarpmayı bölmeyi öğrenmeden bunu yapmasını istiyor.Ben kafama göre biraz değiştirdim ama gene de kitapta genel olarak seviyeye uygun değil ya da çok saçma metinler var.Çocukların okurken sıkıldığı türden.Umarım eğitim sistemini değiştirmeye çalışanlar ilk önce şu kitapların içeriğini bir sorgularlar.Yıllardır umuyoruz.Eleştiriler hiç dikkate alınmadan aynı kitapları her yıl önümüzde görüyoruz.Bu kitapları yazanlar hiç öğretmenlik yapmamış ya da yazanların kendi torunları dikkate alınmış.Türkiye'nin gerçeği yok kitaplarda.

Neyse daldan dala bir yazının daha sonuna geldiniz.Okumaya katlandığınız için teşekkürler.:)

18 yorum:

  1. çok güzel bir oyun oldu bizim içinde:) Kemal'in patronu oyunu dedik ve ilköğretim 2. sınıf öğrencisi kızımla hemen oynadık fikir için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum bunu duyduğuma.Benim öğrencilerimde 2. sınıfa gidiyorlar.:)

      Sil
  2. Katlanarak değil keyifle okudum yazınızı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim keyif verdimse ne mutlu bana.

      Sil
  3. pazarları dışarı çıkmayı ben de sevmiyorum. bir gün tatilim var zaten onu dinlenerek geçirmek istiyorum. hafta içi mesaim erken bitiyor, gezmek için bolca vaktim oluyor nasılsa.

    böyle bir öğretmen olsana;

    http://www.youtube.com/watch?v=YFK6H_CcuX8

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Kötü öğretmen filmini izlemişmiydin o filme çok gülmüştüm.Salonda o kadar gülen olmamıştı.Öğretmen olduğum için komik geldi sanırım.:)Bu videoda da başka bir filmden kareler var sanırım yanlış hatırlamıyorsam serseri tiplerin okulundaki bir öğretmendi.İdealistlik açısından benziyor olabiliriz.Bir yaz kampında görev yapmıştım kent gönülüleri duymuşsundur belki.Orada vardı o tip öğrencilerim.Lise ağırlıklı bir grup öğrenciyle uğraşmak zor ama keyifliydi.Başadebilmiştim güzeldi yani.Cep telefonlarını falan yakalamıştım.Sevgili muhabbetlerine bazen mani olmam gerekti.:POradaki anılarımı yazsam ooo:)

      Sil
    2. kent gönüllüleri gençlik kampı. 1 gün kaldım, sonra evi aradım; ya gelip beni alın ya da ben kaçarım dedim. gelip aldılar. kader buya, kamp müdürü lisede fizik hocam olarak karşıma çıktı. böyle daha ne hikayeler var bende. yazmaya üşeniyorum.

      sarışın, seksi bir öğretmen vardı, o mu? izledim ama pek beğenmedim. belki hiç öyle öğretmenim olmadığı içindir :P

      Sil
    3. Cavit Bey mi yoksa.:)Ama o inegölde müdürdü sanırım.O kampa genelde 2 3 gün dayanan dayanıyor dayanamayan baştan gidiyor geri kalan sağlar bizim oluyordu.sonrası eğlenceli oluyor kaçırmışsın.:)Benim içinde o tempoya uymak zordu ama eğlenceliydi.Öğretmenler için daha eğlenceli diye biliriz.Geceleri çocukları uyutup kendimiz turnuva yapıyorduk ya da şamata.:)Ama bence çocuklarda eğlenmişti benim gittiğim dönem.

      Sil
    4. benim zamanımda cemal beydi ama bundan 10 sene önce falan. şimdiye emekli olmuştur. neyse daha fazla detay verip adamı afişe etmeyeyim.

      bir yaz aşkı bile yaşayamayacaksam kampta ne işim var? gerçi sonradan bizim kız grubuna biri gelmiş, gittiğime çok pişman oldum :))

      Sil
    5. Olursun tabi vardı öyle çok aşk meşk durumları.Makyaj konusunda benden tecrübeliydi öğrenciler.:)Süslenip hazırlanıyorlardı kaçırmışsın.:)Ayrıca biz aşklara engel olmadık yakınlaşmalara engel olmak zorundaydık.Mecburen mecburiyetten.:)

      Sil
  4. güldürdün ki.
    ama yanıtları yazmamışsın ki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırladıklarımı yazayım o halde.Kızlar saçlarının çekilmesinden.Erkekler maç yaparken birinin oyuna karışmasından.Evde iş yaptırılmasından.Sözlerinin dinlenilmemesinden.Sevdikleri çizgi filmin açılmamasından.Kardeşlerinin ödevlerini yırtmasından.vs vs:)

      Sil
  5. gerçekten hayatta üç şeyden nefret ederim e çocukların verdiği cevapları mrak ettiiim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni bir yazı yazıp bahsedeyim o halde :)

      Sil
  6. Hah, iyi bir öğretmen daha buldum galiba sanırsam :)


    Bursa'ya ay sonunda günü birlik bir gezimiz var kısmetse, çok merak ediyorum yıllardır Bursa'yı.Memnun kalacağım inşaallah,yazdıklarınıza da bakarsak:)

    YanıtlaSil
  7. Hava güzel olursa memnun kalacağına eminim.:)Güzel şehir Bursa.

    YanıtlaSil