Sayfalar

18 Mart 2012 Pazar

Herkes Özel Olmak İster

      Bugün oturup bir sürü film izledim dünde izlemiştim.Her filmden de kendime göre bir ana fikir çıkarıyorum tabi.İzlediğim filmler birbirinden tamamen alakasız olsa da örneğin sihirbazın çırağı,The Artist,Karanlıklar Ülkesi,Genç Yetişkin,Koruyucu Meleğim hepsinden her insanın özel olmak istediğini çıkardım.Bunu filmlerden sonra mı anladın diyebilirsiniz.Aslında filmlerle hiç bir alakası yok ben çıkarmak istediğimi çıkardım.Ama öyle  değil mi?Her insan özel olduğunu diğerlerinden farklı olduğunu duymaya, bilmeye ihtiyaç duyar.

Örneğin Kız oğlana der ki:
Benim neyimi seviyorsun?Neden ben?
Bu ikincisi Neden ben sorusu ayrılıklar için de kullanılır ilginç.Başlarken de Neden ben diye sorulur biterken de insan kendine Neden ben? diye sorar.

      Hep kendimizde bir farklılık bir güzellik bir üstünlük ararız.Bende aynı sizler gibiyim farklı olduğumu özel olduğumu düşünenlerden.

       Her filmde baş karakterler özeldir fantastik bir hikayeyse özel güçleri vardır.Romantik bir filmse diğerlerinden farkı ya güzelliği ya gülüşü ya doğallığıdır.Gerçek hayata geldiğimizde bu böyle mi tartışılır tabi.:)

    Herkes filmlerdeki iyi karakterin kendini yansıttığına inanır kendinden bir şeyler bulur.Kimse ama kimse kötünün yerine koyamaz kendini.O dedikoducu değildir.Ya da arkadaşını kıskanan kız kendi değildir.O kıskanılan kızdır ya da oğlan.

     Bazen bir film yapasım geliyor.Hayatın içinde popüler olan değilde belki arka planda normal bir yaşantı süren insanın baş karakter olduğu bir hikaye.Ama hani şu sonradan yırtanlardan değil.Çok başarılı olanlar ya da kaybetmiş bitmiş olanlar da değil.Ama böyle bi hikaye ilgi çekici olmaz.Çünkü insanlar birazda farklı olana ilgi duyar.Hem kendileri gibi olan hem de olmayan hikayeler...

   Aslında yukarıda anlattıklarımla tezat gibi görünse de her insan zaten özel ve farklıdır.Önemli olan bu farkı anlayacak insana bunu hissettirecek insanlarla karşılaşmaktır.Bir nevi keşfedilmektir ve kendini keşfetmektir.Ve her kadın gibi her erkek de kendini özel hissettirecek insanı arar.

    Şuda bir gerçek ki bazı insanlar daha özeldir.Kime göre neye göre değişir tabi.Yaşantılar bazı insanları özel kılar bizim gözümüzde.Özel olduğunu düşündüklerimiz bi anda bitebilir.
Özelliğinizi fark etmeniz ve fark edilmeniz .Ve tabi ki hayatınızda sizin için özel insanları kaybetmeden fark etmeniz dileğiyle.

8 yorum:

  1. yaşanmazsa körelecek hisler vardır. kendini önemli ve değerli hissetmeyi yaşamayalı ne kadar zaman oldu onu bile unuttum. tekrar hatırlayamamaktan korkuyorum bu duyguları. ne tuhaf.

    YanıtlaSil
  2. Önce kendinin değerli olduğunun farkında ol.Biri çıkacaktır ve hissettirecektir illaki bende korkuyorum tekrar aynı hisleri yaşamaktan yalancı bahar istemiyorum artık çünkü.

    YanıtlaSil
  3. her sabah kendimi çok değerli hissediyorum ama ne kızlar ne de müdürüm bu değeri görmüyorlar.ben de günün geri kalanında onlara bakmayarak değerli hissetmeye devam ediyorum.

    bi sanal ortamda değersiz hissediyorum kendimi.

    YanıtlaSil
  4. Açıkcası sanal ortam normalde değersiz hissedenlerin kendilerini değerli hissetmeye çalıştıkları bir mecra.Twitterda ünlü olmaya çalışanlar ya da işte diğer araçlarla videolarla hep bu istekten kaynaklı değil mi.:)Müdürün ve kızlar görememiş değerini sende onları görmüyosun sorun yok.Sanal ortamda neden değersiz hissediyosun ki değer vermediklerini düşündüklerin senden daha değerli mi bilmiyorsun ki.:)

    YanıtlaSil
  5. Demin bir film izledim adı hugo
    baş rolde 10 yaşlarında çok tatlı bir çocuk oynuyor ve filmin bir sahnesinde şuna yakın bir şey diyor
    'dünyanın koca bir makina olduğunu düşünüyorum. hiç bir makinada gereksiz bir parça olmaz o halde hepimizin mutlaka bir görevi vardır'

    YanıtlaSil
  6. İnanmıyorum ya bu filmlerin yanında hugoyuda indirdim.Birazdan izleyecem onuda bak onun fikride aynı yere çıkacakmış.:))Çok doğru bi söz.

    YanıtlaSil
  7. çok doğru bi yazı bu.
    herkes biri için özel olmak ister.
    bazıları da özel doğar.
    :)

    YanıtlaSil
  8. Deep bu yazıyla ilgili fikrini merak etmiştim.Yorumun geldi.:)Katılmana sevindim.

    YanıtlaSil