Sayfalar

8 Mart 2012 Perşembe

Hiç Masası Olmamış

      Bugün hayat bilgisi dersinde konumuz ders çalışma ortamıydı.İşte nasıl bir ortam olması gerektiğini konuşuyorduk.Öğrencimin biri masasının olmasını hayal ettiğini sonrada köyde tahtadan çivilerle çakıp masa yaptığını anlattı.Bende "Burada var mı masan? dedim olmadığını söyledi.O masamı da dayım odun olarak ayırmış sonra dedi.Anlatırken çok içim acıdı.Çok doğal ve saf bir şekilde anlatıyor .Biliyorum ki durumları da yok.Evlerine gittiğimde de sehpada çalışmıştı.Çocuklara belli etmedim ama üzüldüm yani.Kendi özel odasında kendine ait bir masada çalışan öğrencilerim olduğu gibi Maalesef imkansızlıklarla boğuşanlarda var.Bu öğrencim 4 kardeşin en büyüğü 8 yaşında kendinden küçük 3 kardeşi var.Bazen bu şartlarda bu kadar çocuk yapmanın doğru olmadığını düşünüyorum.Çocuğun bu yaşta yaşadıklarını ben gözümle görüyorum.Körler derneğinden yapboz gelmişti annesine ders için mecbur olduğunu söylemiş.İsteğe bağlıydı.İşte böyle fakirlik zor gerçekten.Tek fakir öğrencimde değil ki destek olsam da nereye kadar olabilirim diye düşünüyorum.Türkiye'nin gerçeği bu maalesef.Masa hayali kuran nice çocuklar vardır kim bilir...

7 yorum:

  1. evlerinde huzur olsun da varsın masası olmasın

    YanıtlaSil
  2. Bilmem pek husursuz değil ama zor yani mücadele.:SHaklısın ben şu an onun hep bunu yaşadığını gördüğüm için sürekli ya bir şeyi alamama ya da katılamama durumu oluyor.Ne kadar gözetsemde tek değil.İstekli bir çocuk böyle şeylere.Masası olacak ama ayarlayacam. Çok içim acıdı sorma.Gözlerini anlatışını görmen lazım.

    YanıtlaSil
  3. senin sevgini ve ilgini göstermen bile yeter çocuklara. yürekten bir tebessüm insanın inancını da yansıtır yüzlere..

    YanıtlaSil
  4. Ben de üzüldüm bak şimdi...Böyle bir derneğe filan üye olcam buralardan oralara götüren. Bir ya da bin...önemli olan adım atmak aslında...

    YanıtlaSil
  5. Profösör:İnşallah yetiyordur.Seviyorum çocuklarımı.İyi yürekliler.

    N.Narda:Öğretmenlik mesleğinin içinde olmak bu konuda da yardımcı olmaya vesile oluyor.Düşüncelerin umarım hayata geçebilir.O kadar çok var ki ihtiyacı olan.

    YanıtlaSil
  6. ikinci bir cocugu dunyaya getirmek birincinin geleceginden calmaktır
    orta sınıv ailelere..

    nasıl bu kaar dusuncesiz olabiliyorlar anlamıyorum..
    cocuklardan cok aileleri bilinclendirmek gerekiyor..
    acaip kızıyorum boylelerine
    sanki onlar yazmazsa insan nesli sona erecekmis gibi cocuk yapmalarına..
    hani bazen goruyoruz, yanlarında altı yedi cocuk kameralar karsısında ezilip buzuluyorlar
    is yok as yok
    battaniye yok vs gibisinden..
    tamam da be adam olmadıgını bile bile ne diye bunca cocugu yaptın
    nasıl odiceksin bu cocukları dunyaya getirip ac bırakmanın vebalini
    kimse sormuyor..

    yardım eli uzatılsın tabiki
    ama bilinclendirilsinler artık
    en azından bundan sonrakiler aynı seyleri yasamasın..
    5 cocuk yapcana 1 cocuk yapsın
    hayalleri yorgan altında gomulu kalmasın..

    YanıtlaSil
  7. Mati o bilinçlendirmeyi yapmaya çalışıyoruz.Bazen kızıyoruz yeri geliyor.Bazen bilinçlendiriyoruz.Artık imkanlar var devlet bu konuda ücretsiz hizmet veriyor.Ama öle bir bilinç yok.Bu çocuğu yaparken geleceğini düşümüyorlar o da nasılsa büyür mantığıyla oluyor çocuklar.ama gel gör ki öyle olmuyor işte.Bilinçli, ekonomik durumu iyi olsa bile insanlar çocuk yapacaksa çok detaylı düşünüyor.Açıkcası düşünmeden hareket ettikleri için o çocuklarda heba oluyor.Böylece suç oranları işsilik vb artıyor.Ben geçen toplatıda dedim çocuğun annesine daha da sakın çocuk yapma dedim gülüyo işte.:)

    YanıtlaSil