Sayfalar

13 Nisan 2012 Cuma

Yarın yapacağım sınav


2.sınıf
1.)Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapınız.(10 Puan)
a.) 3 x 5=                      b.) 4 x 7=              c.) 6 x 3=             ç.) 7 x 3=
d.) 9 x 2 =                     e.) 6 x 4=              f.) 9 x 4=              g.) 8 x 1=
ğ.)6 x10=                      h.)7 x 0=
2.)Aşağıda verilmeyen çarpanları bulunuz. (10 Puan)
a.) 6 x ….= 30      b.) 7 x ….= 21    c.) 8 x ….= 8      ç.) 9 x ….= 27
okul-oncesi-SINIRLI-BOYAMA-tooth-brush-2.jpgd.) 9 x ….= 90     e.) 10 x ….= 60   f.) …. x 8= 32     g.) 4 x ….= 16
ğ.) 4 x ….= 12      h.) …. x 5= 20
3.)5 tavuk 6 ineğin ayakları toplamı kaçtır? (10 Puan)
Çözüm:


4.)Selim’in dişleri çürümüştü.Doktora gittiğinde doktor günde 3 kez dişini fırçalamasını söyledi.Doktorun sözünü dinleyen Selim 1 hafta içinde toplam kaç kez dişini fırçalamış olur? (10 Puan)
Çözüm:

altin_yumurtlayan_tavuk.jpg5.)Altın yumurtlayan tavuk günde 4 kez altın yumurta yumurtlamaktadır.8 gün yumurtlayan tavuğun kümesine  hırsız girmiş ve yumurtalardan 7 tanesini çalmıştır.Bu durumda kümeste kaç yumurta kalmıştır? (10 Puan)
Çözüm:

6.)Parkta salıncakta sallanmak isteyen Dilara parka gittiğinde salıncakta sıra olduğunu görür.Çocukların her biri 5dk sallanmaktadırlar.Dilara’nın önünde 4 kişi olduğuna göre Dilara’nın ne kadar süre beklemesi gerekir? (10 Puan)
snow white along with the birds - disney princess coloring pages.gifÇözüm:

7.)Pamuk Prenses’in yaşı yedi cücelerin sayısının 3 katından 3 eksiktir.Buna göre Pamuk Prenses
kaç yaşındadır? (10 Puan)

Çözüm:

8.Baloncu Selim Amca’nın 6 deste balonu vardı.Bu balonlardan 6 çocuğun her biri 3 er tane aldı.Selim Amca’nın satması gereken kaç balonu kaldı? (10 Puan)
Çözüm:

9.)Aşağıdaki çarpma işlemlerinde verilmeyen çarpanları bulunuz. (10 Puan)
  a.)3 x 4 = 4 x ….   b.)  5 x 7 = 7 x …. 
 c.) 6 x 3= 3 x….     ç.)8 x 4 = 4 x ….

10.)Aşağıdaki işlemlerden veya ifadelerden doğru olanlarına “D” yanlış olanlarına “Y” koyunuz. (10 Puan)
(    )Çarpma işleminde çarpanlardan biri sıfır ise çarpım daima sıfırdır.
(    )  8 x 1= 1
(    ) Çarpma işleminde çarpanların yerleri değiştiğinde sonuç değişmez.
(    )Çarpma işleminin sonucunu ritmik sayma yaparak bulamayız.
(    )Çarpma işlemi aynı sayılardan oluşan toplamanın kısaltılmış halidir.
***Sınavı bitirdikten sonra kontrol etmeyi unutma!***

37 yorum:

  1. bazılarını yapamam büyük ihtimalle o yüzden bakamadım, bakmaya korktum:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2.sınıf ama sorular o yaş grubuna göre olduğu için ve eğer bu tür işlemlerden uzaksan çok normal.Ben kaç tane örnek çözüyorum bunlarla ilgili yapmaları lazım.:)İnşallah yaparlar yani yapamazlarsa sınavları okurken fenalık geliyor bazen.:)

      Sil
    2. umarım yaparlar:D yaratıcı yorumlar oluyor mu hiç?:D

      Sil
    3. yaratıcı cevaplar diyecektim-_- ben türkçeye çalışsam iyi olacak:D

      Sil
    4. Hehe valla çok yaratıcı yorumlarda,cevaplarda oluyor zaman zaman paylaşıyorum burada.Nefret edilenlerle ilgili bir yazım olacaktı mesala öğretmenlikle ilgili yazılarımın arasına sıkıştırıyorum.Sınavlara verilen komik cevaplarda olabiliyor bazen.:)

      Sil
    5. eline sağlık ve miniklere başarılar :) çarpma konulu bir sınav sanırım görsellerle beslenmesi iyi olmuş :) Kızım 3.sınıfa gidiyor bazı matematik soruları cidden zor.Hepsine kolay gelsin .

      Sil
    6. bugün yapmadım sınavı pazartesi yapacağımı söyledim çalışsınlar diye. sınıfta daha zorlarını çözdük.Tek işlemlileri hepsi yapıyor hemen hemen ama 2 işlem oldu mu afallıyorlar.Sorular aslında kolay ama ezbere yaptıkları için bu tür sorular zor geliyor.Sınavı görsellerle hazırlamayı seviyorum gözleri korkmasın sınavı severek yapsınlar diye.Her sınavda hangi görsel olacak diye merak ediyorlar.:)

      Sil
  2. 6.soruyu yasemin yapsana:)) yasemin olursa parktakı cocukların hepsıne bı tekme atar salıncak sırasını da beklemezdı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni mi kıracam daha yapmadım sınavı değiştiririm.:)Zaten isim düşünüp öyle yazıyorum soruları sorular çalıntı değil bana aittir bu arada. Soruları onların gündelik hayatından ve bildikleri şeylerden seçmeye çalışıyorum.Selimin çürük dişi diye bir parça vardı türkçede ondan esinlenerek yazdım mesala o soruyu.:)

      Sil
  3. Kızımın da bugün matematik sınavı var..4. sınıf.. müfredat bizim zamanımızdaki gibi hiç değil daha zor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bizim zamanımızda yani benim zamanımda daha zordu ama ezberdi ve işlem ağırlıklıydı.Şimdi daha çok düşünmeye yönlendirmek amaç o yüzden zor geliyor.Birde siz görmediğiniz için ismi değişti vs ondan da değişik geliyor olabilir.

      Sil
  4. Bunlar 2.sınıf mı ? Onlara göre ağır değil mi? Yeğenim 3.sınıfa gidiyor. Onda görmedim böylesini. :D
    Ben bunları yeğenime cevaplatacağım. Gerçi matematiği pek sevmiyor. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorular bana ait değişik gelmiş olabilir.Ben düşündürücü soru sormayı seviyorum çocuklar ezbere yapsınlar istemiyorum.Zor mu olmuş:SValla daha zorlarını şaşırtıcılarını çözdüm ama bakalım pazartesi yaptığımda sonuçları bildiririm.:)

      Sil
    2. Sen daha iyi bilirsin de ne bilim, evet düşündürücü sorular. Direk cevaba gitmiyor.
      Bekliyorum sonuçları o zaman. :)

      Sil
  5. aslında ilk 2 soruyu tereddutsuz yaparlar. Neden? Ezber :) ama aynı işlemi ördeklerle, ineklerle,tavuklarla karıştırıp verdiğinde sadece sayılara odaklanıp aklında ezberledıgı carpım tablosuyla cevabı bulmaya calısan mınıklerin kafası karısıyor tabıı :) ahhh bizim zamanımızda öyle miydi :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef aynen dediğin gibi her çeşit soru sordum o yüzden ölçücü bir sınav olması için.Ezbere olan problemleri çözüyorlar direk çarpmadayız öyleyse çarpayım diyor çocuk mantığı soruyu okuyup anlamaları benim istediğim.Ondan direk pek soru sormadım çünkü onları en kötüsü bile hemen hemen yapıyor.

      Sil
  6. :)) ay unutmuşum 2. sınıfta bunları görmüş oluyormuyduk ki biz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiyi çok hatırlamıyorum ama bundan sonra bölme geliyor.Çarpma 5 lere kadar ve iki basamaklı sayılar yok henüz.:)

      Sil
  7. hocam super sorular, keske bizim zamanimizda da internet olsaydi hocalarimiz blog yazsaydi sorulari bloglarinda yazsalardi bizde bakip bakip sorulari onceden calisabilseydik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Valla biri daha yazmış senin gibi dedim ki keşke çalsalar öyle araştırmacı olsalar.:)100 veririm valla yanlış bile yapsa.Çoğu uğraşmaz öyle soru çalmaya.:)Umurlarında değil bazılarının.Birde henüz ufaklar öyle katakulli işlere pek girmiyorlar.Ama nesil eskiye göre fena diğerleri kopya çekmezdi eski öğrencilerim istersen hiç bakma.Bunlar daha 1.sınıftan kopyacıydı.:)

      Sil
  8. ehehe :) zamanında bunları yapardım iyi de şimdi çok karıştı matematik 4 işlemden çıktı :) sayı yok biz işlem yapıyoruz :D ya bi' de başarılar dememişsin, altın kuraldır bu :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yer kalmadı birde anlamsız geliyor.Yoksa gülücükde ekliyordum :P Nette gördüğüm kadarıyla o gülücük hakkında pek olumlu düşünmüyorlar öğrenciler.Benimkiler ufak ne yapsam beğenirler ben genelde çizgi film kahramanları ekliyorum sınavı daha sevimli kılmak için.:)

      Sil
  9. 8. soruda 6 çocuk 6'şar balon alsa ve kalan balonlar kaç düzinedir dense o soruyu yapan öğrenci direkt 4. sınıftan devam etmeli :D


    ayrıca üniversitede 3. sınıf öğrencisi olarak utanarak söylüyorum ki 10. sorunun 4. sıkkını bilmiyorum. başarısız bir öğrenci de değildim, ilköğretimi okul 1.si olarak bitirmiştim, hatta şimdi de hacettepe diş hekimliğinde okuyorum ama cevabım yok o soruya.
    örtmenim çok zor bu sınav :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Googhan henüz 6 şar çarpmayı görmediler 5 lere kadar öğrendiler bölmeyi de öğrenmediler o yüzden senin soracağın şeklini ileride sorarım 3 de falan.:)O soru bu sınavın en zor sorusu zaten yapanlar en iyiler olacaktır.Sınıfta daha cambazlık gerektiren soruları çözdük.:)Yani bu sınavda her öğrenciye göre soru var en kötülerin bile 40 alabileceği en iyilerin 100 alacağı sınav.Senin zor dediğin aoruya gelirsek senin gerçekten başarılı bir öğrenci olduğunu biliyorum ancak o soru en kolayı onlar için çünkü eskiden olduğu gibi çarpmayı ezberleyerek öğrenmediler ritmik sayarak öğretiyoruz artık.Hatta ezberleyin dedim en sonunda çünkü ritmik sayarak söylüyorlar cevaplarını o biraz uzun sürüyor mantığı zaten toplama ve ritmik saymadan geliyor çarpmanın.Ritmik sayma ne dersen 2 şer sayma 2-4-6-8-10-12-14-16-18-20 gibi :)2X3 için 3 pamağını 2 şer 2 şer sayıyor misal.Bu bilgi ileride çocuğun olunca işine yarar umarım yoksa bir işine yarar mı bilmem.:)

      Sil
    2. ritmik saymanın ne olduğunu bilmiyodum ben, ondan hep :D

      her seviyede atlayıp geçtiğim konular varmış demek. liseden de integral bilmeden mezun oldum. hatta hatırlıyorum 39 alarak dibe vurmuştum o sınavdan. öss'de de şıkların türevinden gitmiştim, doğruydu cevabım :D

      üniversitede de hareketli protezlerde hangi kroşeler kulanılır mbilmiyorum, dersine girmemiştim. ilerde umarım tekrar gösterirler yoksa öğrenmek için dönem 5 öğrencisiyken hocalarıma hangi kroşeyi nerede kullanırız diye sormam pek hoş olmaz :D

      Sil
    3. Öyle zeki çocuğa can kurban bugün ülkelerden konu geçti trabzon diyen mi arasın çanakkale diyen mi il diyorum anlatamıyorum bazen.:)Çin çok kalabalık dediğimde umurlarında değildi çoğunun çocuk doğurmak yasak orda fazla deyince hepsi pür dikkat soru sormaya başladılar niye falan diye. magazinel bilgi hemen kapılıyor yani.:)Benimde var öyle zeki öğrencilerim her şeyi önceden öğrenmek niyetindeler bazıları kafadan yapıyorlar ama öle şık meselesi her zaman işlemez test yapmıyorum farkettiysen :)Testleri daha çok sınıfta çözüyoruz sınav olarak alıştırmıyorum.:)Bir tanesi abarttı işi hatta 35 le 45 i kafadan çarpıyor nasıl yapıyorsun dediğimde 35 i 10 la çarpıp 350 buluyor sonra 5 tane 350 yi kafadan toplayıp 35 i 5 ile çarpıp üzerine ekliyor.Daha 12 ile 4 ü çarpmayı bile göstermedim sınıf düzeyinin üstü yani.Karaköklü sayıları duymuş bir yerden onları buluyordu çarpmayı ben daha öğretmeden ritmik sayarak buluyordu çarpmayı kendi çözdü yani.:)İleride matematik olimpiyatlarına sokmayı düşünüyorum onu.:)

      Sil
    4. o 4 tane 350 olacak yanlış yazmışım yazarken.:)

      Sil
  10. o öğrencide var bi şey, iyi anlamda var ama :D 2. sınıfa giden birisi nasıl düşünebilir ki onu?

    haırlıyorum, ben 2. sınıftayken trabzon'u hecelerine ayırırıken t-rab-zon diye ayırmıştım. çok güzel durmuştu tahtada :D tahtaya kalkanlar aradan geçerken çelme takıp düşürürdük falan. şimdiki 35 X 10 X 4 + 35 X 5 işlemi yapanları görünce durumumuz kötüymüş diyorum.
    12. sınıfta bile sıfırın karesine 1 demiştim. gerçekten kötüymüş :D


    örtmenim o çocuğa şimdiden integral, türev falan gösterin, ilerde anlayana kadar canı çıkar. kendimden biliyorum.
    (şaka tabi. daha üslü sayısı var, log tabanı var, sayılarla işlemler var... ama o işlemi düşünebiliyosa, bilemedim :D )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizde vardı öyle aksaklıklar.:)Benim gibi öğretmenimiz yoktu dermişim:PÇocuk gerçekten iyi şimdi ben ona ritmik saymayı gösterdim oda 45 lere kadar ritmik saymaydı.o ilerletti 19 ar ritmik saymaya başladı yani 17 leri falan kafadan çarpıyor anlayacağın.İkide bir soru sorar zaten rahat bırakmaz.Tutturmuş 19 ar ritmik sayabilir miyim diye bugün.Ben öğrencilerimi anlatsam burda her biri bir dergi sayısı gibi yazılar olur.:)Öğrettiğimin üzerine koyma çabası var.Türkiye haritasını falan ezberlemeye başladı yüz ölçümlerini falan.Bugün ülkeleri anlattım ya gider dünya haritasını inceler kesin onları öğrenir benim bilmediğim ülkeyi sorup çıkarır.:)Hoşuma gidiyor ama böyle olmaları.

      Sil
  11. pamuk prensesle ilgili çok acayip cevaplar yazabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakıma yenik düşüp sorabilirim cevaplarını.:)

      Sil
  12. ne güzel bunu koyman hoşuma gitti.
    neler sorulduğunu öğrenmiş oldum.
    :)

    YanıtlaSil
  13. ÖSYM örnek alırsa iyi olur :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede almalı hatta ben hazırlamalıyım sınavları hehe:):)

      Sil
    2. şahsen beni bozmaz, ankara sbf girebilirim o zaman ^^

      Sil
    3. :):)he he fenamı işte herkes istediği bölümü okusun.:)

      Sil