Sayfalar

16 Nisan 2012 Pazartesi

Sınavı Yaptım İşte Sonuçları


Yayınlamış olduğum sınavı bugün yapmış bulunmaktayım.Öncesinde pek alıştırma yapamadan yaptım sınavı.23 nisan çalışmalarından pek fırsat kalmamıştı.O yüzden pek emin değildim neler yapabilirler,yapamazlar.Hafta sonu unutup gelebilirlerdi de.Bir kısım öğrencim var ki hem algıları düşük hem de çalışmıyorlar.Her sınavları 1'dir istisnasız.onlar gene şaşırtmadı beni.Şaşırtsınlar isterdim doğrusu.:)(1 tanesi kesin raporlu olmakla birlikte 3 tanesi kaynaştırma öğrencisi)

Sonuçlara geçmeden önce okulun ve sınıfımın genel durumundan bahsedeyim ki,ona göre yorumlayın.Bursa'nın merkezi olarak geçmesine rağmen ders başarısı düşük bir okulda çalışıyorum.Göç almış bir bölgede ekonomik seviyeleri ve eğitim seviyeleri oldukça düşük.O kadarki okuma yazma bilmeyen velimiz bile var.Lise mezunu ise tek tük var.Veliden yana pek şanslı olmamakla birlikte,ümitsiz değiliz.İşimizi şevkle yapmaya devam edenlerimiz mevcut.Okula başka okullardan gelenler genelde mutsuz.Biz doğuda bile bu kadar sorun yaşamıyorduk diyenler var.Benim ilk okulum olduğu için pek kıyaslama şansım olmadı. Ben kendi adıma şöyle düşünüyorum.Nerede ,hangi seviyede olursa olsun ben bir öğretmenim ve işim öğretmek.Öğretmenlik sadece iyi çocukları alıp yüceltmek değildir.Öğretmenlik her çocuk da ilerleme kaydetmeyi gerektirir.

Gelelim merakla beklenen zor deyip başımın etini yediğiniz sınavın sonuçlarına.:)

Sınıf mevcudum:26

kişi 100 üzerinden 5 olmakla birlikte 9 kişi beş aldı.
kişi 4 aldı
kişi 3 aldı 
2  kişi 2 aldı
6  kişi 1 aldı

Bu sınav sonuçlarında gördüm ki bir kısmı hala çarpmayı yanlış yapıyor.Ezberlememiş ritmik sayarken de eksik ya da fazla sayıyor.Misal 7x3=24 diyor .Problemleri ise okuma anlaması zayıf olan ya da düşünmeyi kavrayamamış öğrenciler yapamıyorlar.Çarpmayı bilip problemleri yapamayanlar olduğu gibi.Çarpmayı bilmeyip problemin mantığını anlayan öğrenciler az da olsa var.En çok onlar üzüyor beni kapasite olduğu halde çalışmadıkları,evde  yeterince ilgilenilmediği için yapamıyorlar.

Not:1,2,3 .sınıflarda resmi olarak sınav yapılmamaktadır.Sınıfın ne durumda olduğunu görmek adına yaptığımız değerlendirme çalışmasıdır.Bu notlar karneye direk yansımamaktadır.Öğrencinin ne bildiğini görmek adına yapılmış bir çalışmadır.

Aklınıza takılan varsa sorabilirsiniz.Memnuniyetle cevaplarım.Soru cevaplamayı sevmeseydim öğretmen olmazdım herhalde.:)


44 yorum:

  1. 1,2 ve 3. sınıflarda sınav yapılmıyor mu? sistem mi değişti yoksa ben ilkokuldayken bize resmi diye mi yutturuyorlardı?:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim zamanımızda resmiydi artık sistem değişti.:)4,5 ve sonrasında mecburi sınav var alınan not direk karneye geçiyor.Sınav kağıtları saklanıyor vs.1,2,3.sınıflarda resmi değil öğretmene kalmış yapıp yapmamak.

      Sil
  2. bu arada okulun bina, ısınma vs. gibi mi sorunları var yoksa öğrenciler mi sorunlu? benim okuduğum okul tüm ilin en kötüsüydü mesela cinayet bile işlenmişti:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenci başarı seviyeleri ve davranış problemleri açısından sorunlu.Ailede eğitim olmayınca okul tek başına pek yeterli olamıyor.Okul şöyle söyleyim babasını öldürmüş geçen bir tanesi bizim okulun 2. kademesinden mezun olmuştu yeni.Bir taneside geçen yıllarda Müge Anlı'ya çıktı.Babası annesini öldürdü hapise girdi vs.Daha anlatayım mı?:PBunun yanında elbetteki iyi velilerimizde var.En büyük sorun ekonomik sıkıntı ve eğitimsiz olmaları.

      Sil
    2. ay yok yok:( anlıyorum o çocuklardan birşey beklemek de zor, herşey ailede başlıyor sonuçta. yine de ben bu durumda öğretmenlerin durumunu daha zor görüyorum. bir de öğretmenlerin haklarının kısıtlanması gibi birşey oldu mu? şimdilerde benim gördüğüm kadarıyla öğretmenler öğrencileri disipline göndermeye bile çekiniyor gibiler, herşeyi görmezden geliyorlar.. onların mı tercihi yoksa hocaların yapabileceklerine kısıtlama mı getirildi?
      (ay soru sorabilirsiniz dedin bende cılkını çıkarttım biraz ya neyse:D )

      Sil
    3. Açıkcası dayak ve şiddet olayına bende karşıyım.Ama şuda var yani bazen çileden çıkartacak öğrencilerde mevcut.Çocuk dayak arsızı olmuşsa ailesinde o çocuğu zaptetmek çok zor.İlk kademede yani 1 den 5 e kadar olan kısımda davranışı öğretmen şekillendire bildiği için daha kolay.Çünkü sürekli iç içe olduğumuzdan illaki bir çözüm yolu buluyoruz.Ama rahatsız öğrencilerde var misal kardeşimin okulunda deliliğe varan davranışları olan bir öğrenci varmış.Raporuda var ve çocuk artık pişkinleşmiş öğretmen bana dokunamaz dokunursa gazetecilere giderim vs modunda.Öğretmene küfürde ediyor derside sabote ediyor vs.Şikayet mercileri olsada pek işlemiyor açıkcası.Hatta sınıfta bırakmayın diyorlar bir an önce mezun olsun kurtulalaım mantığı var idarecilerde.1.sınıfta çocuk okumayı öğrenemiyor bırakalım diyoruz yok bırakamazsınız.Böyle böyle geçiriyoruz bizde.Çocuklar için yaptırımlar çok azaldı.İş ailede bitiyor.Bundan önceki sınıfım diğer sınıflardan toplanmış öğrencilerden oluşuyordu.Ve ilk öğretmenliğime o sınıfta başladım.Üstelik sınıfım müdürün odasıyla dipdibeydi.:)En yaramazların en tembellerin toplandığı bir sınıftı.Ama 2 de alıp 5 de mezun ettiğimde arada çok fark vardı.Ben otoritemi kurmuştum.Diğer giren branş öğretmenleri sorun yaşayabiliyordu ama ben çözmüştüm sorunumu.En yaramaz çocuk denilen çocuk bile sevgiyle yola gelebiliyor.Dövmül olsan çocuk ben cezamı çektim gene yapayım mantığını oluşturuyor.Diğer türlü öğretmenini üzdüğü için pişmanlık duyuyor.Benden sonra pek değişmedi ama maalesef ailede olmayınca ne yapsam boş diyorum bazen gene de yılmadım.Sor sor çekinme anlatırım.:):)

      Sil
    4. bende dayağa karşıyım ama ilkokuldan biliyorum dediğin gibi dayak atsan bile uslanmayan çocuklar sınıfta çoğunluktaysa diğer öğrencileri de etkiliyor, öğretmen de otoritesini kuramazsa vay diğer öğrencilerin haline:)
      benim kardeşim ilkokul 5'e kadar çok parlak bir öğrenciydi mesela. çünkü öğretmeni aşırı idealist bir kadındı. dereceler alıyordu ama o hoca gitti, kardeşimin de dersleri inanılmaz kötüleşti. neden diyorduk ''hoca ders anlatamıyor ki, duyamıyorum bile sesini'' diyordu. bu biraz bahane tabi ama öğretmen bu haylaz öğrencilere gereken cezaları verebilseydi belki çok farklı olurdu. dersi sabote eden öğrenciler nedense düzgün öğrencileri çabuk yoldan çıkarıyor.
      yaptırımlar azalmış demek. senin gibi otoritesini kuran öğretmenler dışındakilerin işi zor o zaman:/ bizim hocalar da boşuna sinir krizleri geçirmiyormuş.

      Sil
    5. Nöbette çok sorun yaşanabiliyor.Çocuk geliyor karşında dil çıkarıyor senin sabrını zorluyor.Zaten dolup taşmış sabrın son raddeye dayanıyor.Açıkcası o zaman bende vurmasam bile tepkimi veriyorum.O çocuk kaçsa bile peşini bırakmam cezasını veririm bir şekilde.Çocuğu dövmesen bile bu öğretmen gerekli cezayı verir izlenimini bırakmak zorundasın.Başka türlü baş edemezsin.Gözlerinde o kızgınlığı görmeli.Tavrında vs.Dövmesende dövebilir izlenimi daha etkilidir.:)Sınıfta kullandığım teknikler beden eğitimine çıkamamak tenefüse çıkamak gibi cezalar oluyor.Ya da verdiğim görevi geri alıyorum o müthiş etkili küçük çocuklarda.:)Büyüklerlede çalıştığım oldu her sınıfa göre farklı strateji gerekiyor.Kısacası iş gene öğretmende bitiyor.Tabiki eğitim seviyesi iyi bir bölgede bu sorunlar çok daha az ve öğretmenin işi sadece ders anlatmak olunca verimde müthiş artıyor.Senin kardeşinin durumunu bende yaşadım.Etrafıma sinir olurdum ders dinleyemiyorum diye.:)Öğretmenlikte, çok iyi anlatmak yetmiyor otarite kurmazsan bir anlamı yok.Aşırı disiplin abidesi olmayı da sevmiyorum.O zamanda korkudan konuşamayan öğrencileriniz olur.Ortasını bulmaya çalışıyorum her zaman.

      Sil
    6. Nöbette çocuk kendi öğretmenim değil diye kaale almaya biliyor.Yoksa bana dil çıkaran öğrencim yok yani.:)

      Sil
  3. ben de az önce kağıtlarımı bitirdim.
    benimkiler kocaman üniversite 1. sınıf öğrencileri.
    üstelik üniversite sınavına çalışırken zaten bu dersi görüp, envai çeşit soru çözdüler.
    sınıf ortalaması 34.
    1 soru son derste tahtada çözdüğüm soru.
    muhtemelen hepsi kalacak.
    kendimi mi atayım pencereden yoksa onları mı bilemiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Öğrencileriniz hangi bölüm hangi ders bilmiyorum ama üniversite öğrencileride öğretmenlerden yakınır genelde.Sizi dinlemek iyi oldu bu bakımdan.:)Benimkiler çok ufaklar ama onlarda aynı, çalışmayan çalışmıyor.Çalışan kendi kazanıyor.:)

      Sil
    2. Fizik öğretmenliği Fizik I dersi.
      tamam zor bi bölüm ama zaten lisede gördükleri şeyler.
      üstelik ödev verdiğin soruyu, tahtada uzun uzun çözdüğün soruyu da kimse sınavda yapmıyorsa diyecek bişey yok.
      nereye gidiyor bu gençlik edebiyatına girmicem.
      en zor iş sizin işiniz.
      herşey ilkokulda başlıyor.
      bize geldiğinde yapabileceğimiz çok az şey kalıyor..

      Sil
    3. Evet haklısın bizde bile 1.sınıftan almakla ara sınıftan almak çok farkediyor.1.sınıftan aldığın öğrencinin davranışını oluşturmak daha kolay.Diğer türlü yanlış oturmuş davranışı düzeltmek çok zordur.Benim de fizik dersim vardı üniverstede sayısal mezunu olmama rağmen sayısalcılardan iyiydi fiziğim.Çünkü ezbere yapıyorlar dolayısıyla öğrenme olmadığı için unutuluyor ve üniversiteye boş başlıyorlar.Yazdığınız soruyuda yapmıyorlarsa artık onların sorumsuzluğu ilköğretimdeki gibi değil üniverstede artık birey olmuş oluyorlar.Ben henüz çocuk oldukları için çalışmaları gerektiğini vs söylemek zorundayım.Sizin böyle bir zorunluluğunuz yok.

      Sil
  4. sınav yapılmadığına göre
    biz 1.2.ve 3. sınıfta hocanın bizim hakkımızda verdiği karara göre mi hep 5 aldık:)

    çok zaman oldu unuttum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi yeni sistem böyle oldu daha önce böyle değildi.Zaten ilköğretimde eskiden hep hocanın kafasına göre verdiği değil miydi?:)Bu işi sistemli yapmak lazım.Aldığın notların ortalamasına göre değerlendiriyorum ben.Notları şişirmek pek doğru bir yaklaşım değil.6.sınıfa geldiklerinde bocalıyorlar sonra.Ama o kadar tanıyosunuz ki öğrenciyi bir seferinde kafadan yazdım notları ve aldıkları notların ortalamasıyla karşılaştırdım.Bire bir tuttu.Yaklaşık küsüratlarını bile tutturmuşum.:)

      Sil
    2. sen ilgili bi hocasın bizde birinci sınıfta 3-4 kez hoca değişmişti 2. sınıfta başka 3. sınıfta başka hoca girince çok zor olmuştu çünkü ben duygusal açıdan yaklaşıyorum okula hocaya derse.. kimisi ilgilendi kimisi ilgilenmedi...

      Senin gibi bi tane vardı gonca ayma bi onu herşeyiyle hatırlıyorum:)

      tabii 92 depreminin etkiside olmuştur bu bozuklukta

      Sil
  5. Bende ne yazık ki alışkın olmadığım bir şehirde eğitim durumu oldukça düşük, hatta çocuğunun ödevlerini bile umursamayan velilerle dolu bir okulda hem anne hem baba olan bir veliyim. Öğretmenlerin burada bir süre sonra boşverebileceklerini dahi gördüm (Bir kısmının) Çünkü 2 yıllık tecrübemden biliyorum ki veliye laf anlatmaya çalışan ancak bir arpa boyu yol alamayan öğretmenler, bir dönem sonra yoruluyor. Sizin sınıfın mevcudu sanırım bizden çok daha iyi kızımın sınıfı 38 kişi. Kaynaştırmaların yanı sıra ailede eğitim almamış bir sürü çocuk var. Çocukların bir kısmı dakikada sadece 22 kelime okuyor. veli okula sadece şikayet için yada istenen kaynak parası vb şeylere karşı çıkmak için yada diğer velilerle dedikodu yapmak için okula geliyorlar. Kısacası öğretmen&veli işbirliği yok. Çocuklar, çoğunluk geride kaldığı için ilerleyemiyor. Ne yalan söyleyeyim Ödevlerin yanı sıra evde ayrı bir eğitim vermek zorunda kalıyorum.
    Düşünün o kadar vahim ki velilerin durumu (Zaten Ödev çok olmuyor) koca hafta sonu bitiyor ve pazartesi sabahı veli beni arıyor yahu bizim kız almamış ödevi neydi ödev diye. İşin Özeti eğitimsiz veli-ilerleyemeyen öğrenci - çoğunluğa uymak durumunda kalan öğretmen üçgeninde bulunuyorum . ha bu arada eğitimsiz aileden gelen çocukların, anneler günü için annelere hediye yaptıkları sırada gelip kızıma babalar gününde de yapacağız ama sen bizi seyredeceksin çünkü senin baban yok demeleri, onu ister istemez hırpalamaları cabası. Ne çok konuştum oh iyi oldu ama içimi döktüm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tanıdık hikayeler.:)Ben velilerime söylüyorum ister istemez sınıfa göre gidiyoruz diye.Evde destek olmanız şart ekstra kitaplar aldırıyorum istekli olanlara.Okulda kaynak kitap yasak ama bu sene aldık.Seneye almayı düşünmüyoruz mesleğimiz tehlikeye gidiyor.Çocuklar evde alıp tamamlamak durumundaa mecburen.Velilerin bazısı gelip bana ben evde zapdedemiyorum bir konuşsanız vs diyor henüz 2. sınıf çocuğu sen evde zapdedemiyorsun benden 30 kişi içinde zapdetmemi bekliyorsun.Zaten zapdetmek kelimesi başlı başına yanlış da oralara girmeyim.:)Bilgisayarın oyunun başından kaldıramıyoruz diyorlar.Nasıl oluyor anlamıyorum çocuğum yok ama annemden pay biçiyorum ya da kendi çocuğum olsa da farketmez evde bir yaptırım olmayan çocuğu ben diyelim bir süre kontrol ettim sonrası ne olacak.Maalesef duyarsız çocuğunu umursamayan çok veli var.Çocuk evi uzak tek başına gidip geliyor.Henüz 2.sınıf ve trafiğin yoğun olduğu bir bölgedeyiz.Vs vs yani çocuğun hayati tehlikesini umursamayan bir veli ne kadar çocuğun ders başarısını önemser ki.Toplantılarda kızıyorum herkes üzerine alınmasın diye de belirtiyorum.Bazen bireysel söylüyorum belki nispeten faydası olur diye.Ama hiç vazgeçmedim kendimi koyuyorum o çocukların yerine bende bir zamanlar o sıralardaydım öğretmenlerin umursamadığı sınıflarda eğitim gördüm.Kendi çabamla bir yerlere geldim.Benim isteğim heba olmamaları.Temellerini sağlam atmaya uğraşıyorum.Öğretmen vazgeçmemeli.Bazen isyan ettiğimiz olmuyor değil ama gözlere bakınca gene vicdan muhakemesi yapıyor insan.Emeksiz olmuyor hiçbir şey. sizlere çok görev düşüyor.Muhakkak ek kaynaklarla telafi edin.Benim bir blog okuyacak düzeyde bir velim yok.Bilgisayar kullanabileni de yok.Onları da eğitmekle meşgulüz.Ben şikayetçi değilim verimli olmaya çalışıyorum.Ama özellikle iyi çocuklara imkanı varsa 5 den sonra gidebilecekleri iyi okullara gitmelerine yönlendiriyorum.Eski sınıfımdan gittiği okulda da derece yapan öğrencim var.Bursluluk sınavını da kazanmıştı.Gene burada ders başarısını dershane takvisiyle devam ettiren öğrencilerimde var.2. kademe daha zorlu orada açıkcası branş öğretmenleri çok benimsemiyorlar çocukları çünkü bütün gün beraber değiller.Tanıyamıyorlar bizim kadar.İşin aslı iş ailede bitiyor gene.Çocukda varsa ailede yardımcıysa çocuk alıp başını gidiyor.Çocuğunuz iyiyse özel okulların sınavlarına sokun.O kadar üst düzey değil diyorsanız.Evde takviyelere devam edin.Kitap okuması anlatması özet çıkarabilmesi.Farklı kaynaklardan soru çözmesi de onu çok geliştirecektir.Kafanıza takılan bir soru olursa bende buradan seve seve yardımcı olurum.Öğretmenine de danışabilir.İzlediği programlara dikkat edin.İlköğretimdeyse zambak,berkay tavsiye edebileceğim kaynaklar.Bunun yanında nettende faydalanabilirsiniz.Vitaminde ücretsiz oldu galiba ama emin değilim.Bu arada en azından telefon açıp sormuş bizimkiler onu da yapmıyor.:)Gerçi ben velilere ödev konusunda siz çok söylemeyin diyorum.Ben hallederim.Çocuk kendi o sorumluluğu bilmeli.

      Sil
    2. Çok şükür kızımın durumu oldukça iyi hatta burdan hava atayım azcık:) diğer sınıf öğretmenlerinin dikkatini çekmiş gelip beni tebrik ettiler. başedemiyorum sözlerini veli toplantılarında çok sık duyuyorum inan bende anlamıyorum. Son veli toplantısında test kitabı alalımmı diye soran öğretmene velilerin yarısından çoğu eğer okulda siz yaptırcaksanız alalım biz evde yaptıramıyoruz demişlerdi de ağzım bi karış açık izlemiştim. Maalesef rahatına düşkün veliler ve birde "parasını alıyor birde evde ben mi çalıştıracağım" diyen veliler var maalesef. Kaynak sıkıntım yok zambak benimde tercihim, birde öğretmenin özellikle kızım için tavsiye ettiği Martı yayınlarını kullanıyorum. İnternette online test sitelerine sık sık başvuruyoruz ama en önemlisi bol bol hikaye okumasını sağlıyorum. Kızım tam bir Mevlana hayranı Mevlana ile ilgili hikayeler okumayı seviyor. İlgin için teşekkür ederim canım. danışabileceğim birinin olduğunu bilmek güzel. Bu arada bahsettiğin veli tavrını her gün görüyorum. Burada da trafik var ve o çocuklar hep tek gidip geldiler kışın. Şimdi havalar ısındı da anneler komşularıyla gezme olsun diye getiriyorlar çocuklarını :) Özel okul sınavlarını bende bekliyorum 2. sınıf alt sınırmış Mayıs gibi başlayacakmış başvurular bakalım hayırlısı .

      Sil
    3. Hayırlı olsun çok mutluluk verici başarıları daim olsun inşallah.Böyle ilgili bir anneye sahip olduğu için çok şanslı.

      Sil
  6. yanıtımı okudun di mi. kitap konusunda.
    gelicem yine.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum okudum merak etme.:)Okunacak kitaplar arasında.:)Blogumu yorumlarla doldurmuşsun ne zamandır yoktun bir geldin pir geldin.Yoğunluktan uğrayamadığının farkındayım.

      Sil
  7. Zorunlu olmadığını bilmiyordum.
    Ama yapılması iyi. Ne öğrendiklerini görmek açısından.
    Yazılanları okudum. Allah kolaylık versin. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Saolasın.Evet ölçmek zate asıl amaç ne öğretmişim neler biliyorlar bir görmek için.

      Sil
  8. Huyum kurusun öğrencilerinin çoğu başarılı bu güzel bir şey. Ben de öğrenciyken ders çalışmayı hiç sevmezdim ama şöyle bir huyum vardı dersi iyi dinlerdim ve o bana yeterdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende senin gibi bunu diyerek kendimi kandıranlardandım.İyide çalışsak da fena olmazdı hani.:)Hem dinleyen hem çalışan öğrenci daha fazla yol alıyor bu gerçek.:)Bende senin gibi dersi acayip iyi dilerdim çok çalıştığımı zannederdi herkes.Bu gerçek üniverstede yurtta kalırken ortaya çıktı.Çalışmadığım aşikardı.Ama ben önemli önemsiz her konuyu dinlerim sınıfta.Gene deiğneyi kendime batırdığımda çalışsaydım çok daha iyi olurdu.

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Sonuçlar iyi mi iyi memnu musu dersen.Öğrenemeyenleretakılı kafam.Ama işte algı sorunu olanlara fazla bir şey yapamıyorum maaleesef.Bugün bölmeye geçtim korktuğum gibi olmadı.

      Sil
  10. :) eğitim sistemi çok yanlış ya :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Hep sistem yanlış zate doğrusunu sensöle bakıyım.:PYanlışlar var elbette olmaz mı:)

      Sil
  11. iyi ki öğretmen değilim
    ben sevinsin garipler diye hepsine 5 verirdim
    gerçi o anlık sevinçleri bir ömürlük hüzne dönüşebilir ama kimbilir belki de aldıkları moralle daha büyük işler yapabilecek cesarete de sahip olabilirler...
    amaaan dedim ya iyi ki öğretmen değilim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok valla ben ne hakettilerse o:)Bazen içim acıyor bile bile yanlış yapmış mesala dikkatsizlikten gene de vermiyorum.Bir daha ki sefere yapmasın diye ders oluyor.:)

      Sil
    2. kızım sizin meslek zor zanaat
      dilerim bir gün hak ettiğiniz değeri görürsünüz.

      Sil
    3. Bende diliyorum ama bakalım.:)

      Sil
  12. Şimdi bişeyler yazsam hepiniz bana kızacaksınız...Yazmasam, içim rahat etmeyecek..3 çocuk büyüttüm.Büyük oğlum öğretmenden yana hep şanssızdı.Ömrü ortalama öğrenci olmakla geçti.Şimdi devlet ünv. nde ortalama son sınıf öğrencisi.Kızım hep çok hırslı, idealist, işini seven öğretmenlere denk geldi,(tabi bu öğretmenler ilkokul öğretmeni)hep çok başarılı , düzenli ve disiplinli oldu.Öğrenim hayatı boyunca bir kez bile " dersini yaptın mı, sınavına çalıştın mı " demedim.Üniversite sınavlarında ilk 100 içindeydi, özel bir ünv. nin iyi bir bölümünde burslu okuyor.Küçük oğlum lise 2 de, bu senenin ikinci dönemine kadar yıllardır matematik olimpiyat takımındaydı. Ders açısından zorlamadı, ilgilenmeme gerek kalmadı yani.Hep kendini idare etti.İlkokul öğretmeni genç, dinamik, hırslı ve başarılı bir öğretmendi.
    Yani demek istediğim şu ki: algısında ve zekasında problem olanlarla, çok derin psikolojik problemi olanlar dışında bir öğrencinin iyi veya kötü olması büyük oranla öğretmene bağlı diye düşünüyorum.Bir öğrencinin kişiliğinin ve geleceğinin şekillenmesinde anne-babadan çok öğretmen rol oynuyor. Sevgili huyumkurusun. öğrencileriniz de bu nedenle çok şanslı. Sizin gibi çok çok iyi bir klavuzları var :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle söyledikleriniz içi teşekkür ederim.Umarım faydalı olabiliyorumdur.Öğretmen konusunda haklısınız.Eğitimin üç ayağından bahsedilir.Aile,çocuk, öğretmen

      Sil
  13. ogretmen olsam bende acıyabılırdım )
    bu arada blogunu yenı kesfettım :) takıppteyım benımkıne de beklerım :) sevgılerr :))


    http://zeysfashionroom.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. Benim aldigim not elime ulasmadi ogretmenim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ulaştırırım en kısa zamanda:P

      Sil
  15. Hocam, bir de matematiik hocasıymış ,düştüm ocağına hocam :) n'apcaz bu matematik işini , ya hevla vela kuvveten :) Ortaokul yıllarımda kıymetli hocalarım sayesinde sayısal derslerim de sözel derslerim kadar iyiydir .Fakat lise deki o 1 senelik matematik macerası, ömür yedi,yürek burktu,can yaktı . Tabi, yabancı dil hep iyiydi vehasıl olduk ingiliz dili eğitmeni işte. Şuan matematik çalışıyorum ve samimiyetle söylüyorum ki ortaokul bilgilerimi o uzun süreli bellekten alıp çıkardığım anda soru falan dinlemiyorum . Zaten bildiğinizi bildiğim öğretmen faktörünü iyi hesaba katmış kıymetli hocalardansınız okuduğum kadarıyla . Da, napcam ben bu mateatiğin geri kalanını ya :(

    YanıtlaSil
  16. Ben sınıf öğretmeniyim soruları inceleyipte matematik öğretmeni olduğum kanısına vardıysan vay haline diyorum.:)O kadar vahim durumda mı matematiğin.:)Benim matematiğim hep iyiydi en sevdiğim dersti.Hala da öyle sadece anlatması daha güç bir ders sevilmediği için.Sana kolaylıklar diliyorum matematiğe hiç çalışmadan kpss sınavına girmiştim.Sonra sınavda yandım tabi :)Alaha şükür gene de atandım.Sen çalış ben gibi yapma sınav gittikçe zorlaşıyor malum.Konu anlatımlı kitaplarla konu konu gitmeni tavsiye ederim.Üzerine sorularla pekiştirerek.Çözemediğin sorulara arada bana yolla bakayım.Benim de matematik körlenmesin.:)

    YanıtlaSil