Sayfalar

6 Mayıs 2012 Pazar

40' lı yaşlar

Bir çift kadın grubu oturuyordu masa da.Sadece meraklı bir genç beyin vardı yanlarında. Hepsi 40'ını aşmıştı masadakilerin biri dışında.Sık sık yaptıkları muhabbetleri vardı gene sadece bir farkla.Belki de genç kadın farklı buluyordu bu konuşmaları kendi çapında.40'lı yaşlarındaki kadınlardı arkadaş grubu.Bazen kendini onların yanında çocuk gibi hissederdi bazen de onlardan daha olgun olurdu hayata bakışı.

Bir tanesi dedi 40'lı yaşlarımı seviyorum.Artık başkaları için yaşamayı bıraktığın yıllar oluyor.Diğerleri de onayladılar kadını.Dediler ki genç bayana dönerek" 40'lı yaşları seveceksin."Kız anladığını düşündü kadınları.Onun da hayatında böyle düşündüğü anlar olmuştu.Bir örnek de kendinden verdi.Ama yaşanmışlığı olan bu kadınlara basitti anlattıkları.Kendini küçük hissetti gene çocuktu onların nazarında.

Gençliği seviyordu kız bir müddet sonra nasılsa yaşlanacaktı ve o olgunluğa varacaktı.Yaşadıkları demekki o olgunluğa eriştirmemişti henüz onu.Farkına vardı güldü geçti kendine.Sen daha çocuksun gerçeğini kabul etti sessizce.

Kimine göre çocuk kimine göreyse koca kadındı.Yaşını yaşamayı bilmeliydi kime göre ne olduğu değil, kendi için ne olduğu önemliydi.Kendine saygı duysa da bazen de çok yerle bir ediyordu.Bu huyunu bırakamıyordu bir türlü .40'lı yaşlarda bırakırdı belki.Belki o da,yaşarsa o zamana kadar,severdi belki  kadınlar gibi 40 lı yaşları...

Kendine not:Bugünü sevemeyen yarınını sevemez.

11 yorum:

  1. ''Artık başkaları için yaşamayı bıraktığın yıllar oluyor.'' Aslında her yaşta yapılmalı bu.
    ve birçok genç kadının kırklı yaşlı kadınlara oranla daha görmüş geçirmişliği var gibi geliyor bana. çoğu zaman benden 5 yaş büyük bir kadının bana verdiği tavsiyeler, 40-50li yaşlardaki kadının öğütlerinden çok daha faydalı olabiliyor.

    YanıtlaSil
  2. özlem duydugumuz her yaş ona ulaştıgımızda cazibesini yitiriyor. yaşadıgımız an en güzeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son cümlem buna itafendi.:)Sevgiler.

      Sil
  3. Doğru...bence de çok güzel 40 lı yaşlar. Çocukluk hayalleri, gençlik hataları, yerini bazen acı bazen tecrübeyle edinilmiş dinginliğe, muhakemeye, sükunete bırakıyor.Düzenini kurmuş, çoluk çocuğa karışmış ve onları kendi kanatlarıyla uçacak hale getirmiş olan insan, o anki aklıyla farklı bakmaya başlıyor hayata. Korkuların, kaygıların yerini "zaman hızla geçiyor, tadına varmaya bakmalı" düşüncesi alıyor....Değer yargıları değişiyor.
    Güzel şey şu 40 lı yaşlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan onların yargılarına ulaşıp ulaşmadığımı bilmiyorum kendimce gözlemleyip dinleyip sonuçlara ulaşıyorum elbette ama o hayatın anlamını çözmüş haller yok bende.

      Sil
  4. her gününü sev, ben post yazdığın her gün uzaktan uzaktan seviyorum seni okurken(:

    bu arada mimledim;
    http://fiyuvfit.blogspot.com/2012/05/biricitin-mimi-ne-olmak-isterdin.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmukamil semma sözlük yorumlarınla özellikle fethettin kalbimi blogunuda yeni tanıyorum ama sevdim yani :):)Teşekkürler mim kumabarama attım yazılacak merak etme.:)

      Sil
  5. Yaşlara takılmadan yaşamak en güzeli. Daha 25 inde kırkını yakalamış kadar havasından yanına varılmayan kazuletler de var hayatta 60 yaşında hala 20 li yaşlardaki neşesini koruyan da. Bence ağırlıklardan yaşlardan arınmış insanlar daha katlanılır kimseler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ona bende katılıyorum insan her yaşta o enerjisini korumalı olduğu gibi olmalı.Donuk insanlara bende tahammül edemiyorum.Samimi duruş sevecenlik vs önemli.

      Sil
  6. 40'li yaslarini sevmek zorunda olduklarini bildikleri icin seviyorlar cunku geriye donus yolu olmadigini biliyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepimiz aynıyız geçmişe dönme geleceği görme şansımız yok dolayısıyla yaşımızı sevmek durumundayız.

      Sil