Sayfalar

19 Mayıs 2012 Cumartesi

Bütün Kuşlar Uçmaz ki

Cuma günüydü sanırım.Hastalıktan beynim pek iyi işlemiyor.Çocuklarla gene hayal kurmaca oynadık.Ben söylüyorum onlar hayal ediyor.Hayal edeceğimiz mekanı onlar seçti.Hepsinden gelen cevapları değerlendirip ortak bir hikayede buluşturdum onları.Kimi Yunanistan,kimi Kazakistan,kimi Ankara,kimi İstanbul boğazı,kimi Çanakkale,Kimi kuzey kutbu dedi.Bende kendinizi bir kuş olarak hayal edin dedim.Kuşları yeni işledik sayılır.Hayvanat bahçesine düzenlediğimiz geziyle de iyi pekişmişti o konu.Şimdi bu hayal kurmacasında çeşit çeşit kuşları hayal edebileceklerdi.


Her şey iyi güzel gidiyordu da ben bu ülkeleri ziyaret ettiriyordum zihinlerinde ama bir mantık hatasını atlamıştım.Kuşların hepsi uçuyor değildi.Kimisi penguen tutmuş aklından kimisi tavuk.Hemen bu mantık hatasını düzeltmeye çalıştım ama yürüyerek gitsin onlarda dedim.:)Birisi bir şey daha demişti ama tam hatırlamıyorum.Olmaz vs gibi bir şeydi sanırım.Hım şimdi hatırladım.Kuzey kutbunda yaşam yok ki demişti.Çocuklar hayal bu istediğimizi kuralım diyerek devam ettim.Bu arada bu çocuklar bu ufak yaşlarında nereden biliyorlar bu bilgileri derseniz işte orada tutamam kendimi överim.:P

Zihnimizde kurduğumuz bu hayal neticesinde bizim kuşlar epey gezdiler.Gariptir çok seviyorlar bu oyunu.Gülümsüyorlar genelde ve ben şöyle hayal ettimle başlayan cümleler kuruyorlar.:)


Birde ip atlamayı öğrettim hani iki kişinin içine girip oradan oraya 3 kişini zıpladığı oyun.Bilmemelerine çok şaşırdım.Ne oynuyor bu çocuklar?Bilgisayar çocuğu olmaya başladı hepsi.Ki çoğunun evinde yok, onlarda tv çocuğu.Erkeklerin bazısı da ip atlamaya katıldı.Futbol oynamak isteyenleri ise serbest bıraktım.İp atlayan bazı erkek çocuklarının kızlardan daha yetenekli olduğunu fark ettim.Böyle keşifler yapmak çok hoşuma gidiyor.

Anlatacaklarım çok da bu yazı da bu kadarlık kafi.:)Öğretmenlikle ilgili birikimlerimi paylaşmaya devam edeceğim görüşmek üzere.

12 yorum:

  1. En güzel meslek öğretmenlik. Kyfini çıkart bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkartmaya çalışıyorum teşekkürler farkındayım severek yapıyorum.

      Sil
  2. güzel bı gun olmus mımledım senı canım:)

    YanıtlaSil
  3. Öğretmenlik çok önemli ve sabır gerektiren bir meslek..Annem resim öğretmeniydi..Ve işinide çok severek yapardı..Ben bırak öğretmenliği öğretme kavramını bile hiç sevemedim..Sabırsızım çünki:):) Huyum kurusun..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabır gerekli çok haklısın.Çocukken sabrımla bilinirdim.Ama artık o kadar sabrım yok gibi geliyor.

      Sil
  4. Evet yaa çocuklar hiç bir oyunu bilmeden büyüyorlar. Bu gerçekten üzücü. Bir de bu hayal etme olayını biz yaratıcı dramada yapmıştık kocaman kızlar olaraktan acayip eğlenmiştik çocuklar kim bilir nasıl hayal ediyorlar,nasıl mutlu oluyorlardır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oluyorlar evet gülümseme oluyor yüzlerinde sınıf sessizleşiyor fala güzel bir etkinlik.

      Sil
  5. idealimdeki meslekti öğretmenlik :)) kimbilir ne ilginç anılar biriktireceksin hafızanda... ben biriktir, sonra kitaba dönüşebilir derim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet o yüzden yazıyorum bazen kendime kitap yapabilirim öyle.:)

      Sil