Sayfalar

12 Mayıs 2012 Cumartesi

Kırılan Bardak

Bugün sulu boya kullanarak anneler günü için kart yaptık.Bir öğrencim sulu boya için kap olarak cam bardak getirmiş.Bende o anki gerginlikle elinin kesilebileceği durumunu da düşünerek sinirlendim.Belki haklıydım bir anne bunu neden düşünmez düşünemez diye kızmakta ama çocuğa yansıtmamalıydım hatalıydım kızdım kendime.Hatamı telafi etmek için bir kaç söz söyledim ağlamaya başladı öğrencim sarıldım özür diledim.Ama hala içim buruk.Kırılan bardak kalp kırmamalıydı.

Kızgınlığımı ifade etmek her zaman bana daha fazla üzücü olarak geri dönüyor.Doğru yerde kızsam belki böyle olmaz diyorum ama bilmiyorum...

10 yorum:

  1. Kızman gereken yerde susuyorsun sanki, işte olmaması gereken yerde o birikmişlikler ortaya çıkıyor,doğru mu ki hocam ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru ama ne biriktirdim bazen onu bende bilmiyorum.Saklı kalmış bir kapıda.Belki de kapıyı açmaya korkuyorum.Bir açsam neler dökülür kimbilir ortaya.

      Sil
  2. Üzüldüm...Ama eminim gönlünü bi şekilde alırsınız :) İnsanları kırmamak adına gösterdiğimiz aşırı hassasiyet bazen olmadık zamanda, olmadık insanda patlak veriyor işte böyle ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef belki öyle belkide annesine kızmam gereken ona patladı.O da zaten ona kızmama değil annesine kızmama dayanamadı.:SBen fazla tepki verdim olmak istemediğim öğretmene dönüştüm.

      Sil
  3. bardaklar kırılır zaten kırılsınlar diye yapılırlar.. ama kalpler kırılmamalı.. kalpleri korumak ise cam bardakları korumaktan çok daha zordur.. çok daha özen ister.. önce kendi kalbini korumayı öğrenmek gerekir ki başka kalpleri koruyabilesin.. kendi kalbini koruyabilmek için ise önce kendinle barışman gerek.. lütfen bunu dene ve kendini suçlamaktan vazgeç derim... hiç bir insan mükemmel değil ve hatalar mutlak yapacaktır. önemli olan hataları telafi etmeyi gerçekten arzulamak ve denemek..öfkeni de ancak böyle dizginleyebilirsin.. bana gençliğimi hatırlatıyorsun.. içimdeki yengisiz savaşımı bi daha izler gibiyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuza yaşınızı bilmiyorum ama samimi konuşuyorum kusuruma bakmayın.Bende bunun farkındayım aslında ama hatalarımı kolay affedebilen biri değilim.Telafi etmek isterken göz yaşlarına sebep oldum. sanırım tutuyordu ben şefkat gösterince bıraktı.Biraz sarıldık ağladı kucağımda. gönlünü alabildimse bile ben kendime kızdım bu da bana ders oldu. Ve söylediğinizi deneyeceğim.Kendimi korumaya çalışıyorum esasen ama bu suçlama hali o kadar çokki bende.Bu hoşgörüsüzlük bir tek kendime zaten.Başkalarına gösterdiğimin onda biri bile değil.Bu yengisiz savaş neye varacak peki?

      Sil
    2. dünyayı düzene sokacak, tüm haksızlıkları yanlışları ortadan kaldırabilecek gücün olmadığını bildiğin kadar, mükemmel olmadığını ve asla olmayacağını, sadece bir insan olduğunu kabullenerek kendinle barışmaya başlamakla duygularınla mantığını paralel hale getirebilirsin ve minim sana çok ters gelecek bir laf edeceğim şimdi.
      bol bol aynada kendini seyret ve olabildiğince çok boy aynan olsun ve gözlerin kendi güzelliğine bir görsün bir kabul et olduğun gibi güzel olduğunu..
      sonrası da yavaş yavaş gelecek..
      ama sakın tanrıcılık oynama kalkma.. sadece bir insansın.. peygamberler bile insanlardı ve hiç tanrı olmaya çalışmadılar.. sen iyi bir insansın ve güzel bir insansın.. bırak zaman olgunlaştısın..kendini geliştirmek için koşma yürü.. yoksa söğüt gibi eğilemezsin rüzgarlarda dalgalarda, kırılırsın.. gurur en az dayatmalar kadar dayatıcıdır ve kırar götürür.. yaşamın karşısında eğilmeyi esnemeyi bil.. bırak bazıları seni kötülesin.. onlar seni kötüledi diye sen kötü mü olmuş oluyorsun? veya çok iyi dediler olduğundan daha mı iyi olmuş oluyorsun..

      senin için bir post yazdıracaksın bana sonunda.. sanki bu yorum bir post kadar olmamış gibi kon uşuyorum di mi?:)

      Sil
    3. Ne desemki bu yorum karşısında biri beni düşünmüş bana özel bu kadar şey yazmış.Saygıyla eğiliyorum önünde ve ne kadar haklı olduğunu biliyorum kendimle barışmam lazım.Gurur ah o gurur yok mu?Evet biliyorum kötü olmuyorum ama nedense önemsemeye de devam ediyorum.Söylediğin mevzuyu deneyeceğim.Ve evet haklısın bana nasılda ters.

      Sil
  4. üzme canını olur öle.
    :)

    YanıtlaSil