Sayfalar

22 Haziran 2012 Cuma

Sevilen Şımarır Mı?

Bu yazıyı Dayatılan şu yazısını okuduktan sonra yazdım.Bir nevi yazıma ilham oldu.İlham için Dayatılan'a teşekkürler.


Bugüne kadar çevremde gördüğüm tüm kadınların el üstünde tutuldukları bir sevgi yaşıyorlarsa şımardıkları yönünde gözlemlerim oldu.İnsan belki biri tarafından çok sevilip çok değer gördü mü kendini dev aynasında görmeye başlıyor olabilir.Sevdiği kişiye yaptığı nazlar seven kişiyi mutlu bile edebilir.Ancak şöyle ki bu çevreden bakıldığında hiç hoş görünmüyor.Üstelik o şımarıklığı başkalarının da çekmesini bekliyor adeta bunu kişilik haline getiriyorsanız daha da çekilmez bir hal alıyor.

Çok sevilmek,ilgi odağı olmak bir dediğinin neredeyse ikiletilmemesi o kişi için gerçekten hoş ve güzel bir duygu.Ancak bu şuna dönüştüğünde yani hatalarınızın asla size söylenmemesi ya da bir olayda haksızsanız dahi sizin haklı görünmeniz ne kadar yaşarken hoş bir duygu gibi görünse de uzun vadede zararlı olduğu kanaatindeyim.Neden mi? hep kendinizi doğru sanmanıza neden olduğu için.Yanlış yönde ilerlemenize sebep olduğu için.Belki en çok sevdiklerinizin sizden uzaklaşmasını sağlayabileceği için.Kendinizi gerçeğiyle göremediğiniz için.Bütün bunları düşününce bu denli bir sevgi anlayışının aslında çok da sağlıklı olmayacağı kanaatindeyim.Belki insan hayatta ne yaparsa yapsın hep avunacağı bir yer olsun isteyebilir.Ama aslında insan çoğu zaman doğruyla yanlışı ayırt etmesinde bazen yol gösterici birilerini de arar.Tabi ki siz sırf kendi doğrularınızla ilgilenmediğiniz sürece.

Bir örnek vereyim kendi gözlemlerimden.Birbirini çok seven bir anne ve baba düşünün o kadar birbirlerine düşkünler ki çocukları daha 2. planda kalıyor.Bunun çocuğa hissettirdiği ne kadar haklı olursam olayım babam veya annem ondan(annemden ya da babamdan) taraf beni onun kadar sevmiyor düşüncesiyle yoğrulur.Kendini eksik sevilmiş ve güvensiz hisseder.Yanlışının doğrusunun çok farkında olamaz.Tam tersi aileler ise daha çoğunluktadır.Bir çok anne baba çocuklarını her zaman daha ön planda tutarlar.Çocuklarının bir dediğini iki etmez şımartırlar.Peki her zaman sevilen kişi şımarır mı?Şımartılmalı mı?Bu durumda sevdiklerimize asıl kötülüğü bu sevgi anlayışımızla yapmıyor muyuz?

19 yorum:

  1. çok doğru bir noktaya değinmişsin... bazen sevdiklerimiz öylesine aşırı bir korumaya alıyoruz ki, geçek hayat ile bağlarının kopmasına sebep olabiliyoruz..

    Çocukların dışarıda bırakıldığı sevgilerde de, çocukların el üzerinde tutulduğu sevgilerde de çocukların olumsuz etkilenmeleri kaçınılmaz bence..

    Şımarmak... bazen şımartıldığını ve şımardığını anlamadan şımarmak.. bedelleri bir gün ağır ödenebilecek bir olgu..çünkü her an şımartacak birileriyle çevrili olamayabilir... Şımarıklığı ile ezdikleri kalabilir çevresinde...

    Dengeyi bulmak.. neye göre kime göre ve hangi ortama göre.. bu da ayrı bir sorun...

    Zor ya.. gerçekten çok zor geliyor bana genellemeler çıkarabilmek.. bana göre şımarık ve yanlış gelen bir başkasına göre öyle algılanmıyor.. kavramda anlaşıyoruz ama kavramın içini farklı dolduruyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bunu meslek hayatımda ve çevremdesürekli görmekteyim çocukların gelişimine çok olumsuz etkileri var.

      İkisi de farklı yönlerde olumsuz etkiliyor.

      Katılmamak mümkün değil.

      Kesinlikle doğru kelime dengeyi bulmak.İnsan dengesini şaşırdı mı toparlanmak zor.

      Kesinlikle yazarken de bende öyle bir kaygı duyarak yazdım aslında kişiselleşiyor çünkü ve kişiden kişiye farklı algılanıyor.

      Sil
    2. Geç yanıtladığım için çok özür dilerim ayrıca.Şu ara çok yoğun kafam.

      Sil
  2. herkes şımartılmak ister, yerine göre güzeldir de ama dozunda bırakmak lazım :D

    YanıtlaSil
  3. sevgiyi göstermeden yaşıyoruz biz.. göstere göstere kim kimi sevebilmiş biriin yanındaki şımaralım :( ama teke tek sevilince ufak bi şımarıklık oluyor ne yalan söyleyim.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :):)Benim kastım şımarmaktan öte bunu kalıplaşmış bir davraış haline getirmek meselesi.Çevrenize bakarsanız bu denli şımarmış ve bunu hak gören insanlar göreceksiniz.Bir parça da kedimiz böyle isek sorgulayalım istedim.

      Sil
  4. sevilen şımarır seven kahrolur,sevilen ezer,sevilen üzer seven üzülür,sevilen umursamaz seven kafaya takar,
    bu yazdıklarım gelişmemeiş cahil ,bencilllerin,yaptıklarıdır..
    sen sev bakalım gerçekten gerçek olanı,değer bileni o zaman ne olacak..
    sanmıyorum bu dünyada sevilmenin ve sevmenin gerçeğini.. benim ümidim yok biri tutuyorsa biri tutmuyor ikisi beraber olmuyor..ya hep biri çok seviyor, hep biri hep bu sevgiyi kullanıyor,ya hep biri çok seviliyor seven bunun bedelini ödüyor...

    bir cümlem ümitli bir cümlem ümitsiz bu ne yaman çelişki yukarıya dönüp bir yazdıklarıma bakayım dedim virgüle noktaya bakayım istesemde 2 cümle bile birbirinin çelişkisi ...belki kafam karışık bu aralar bilemiyorum ama hep bir çelişki var ortada...seven ile sevilen arasında olduğu gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çelişki var inkar edemem ama bazı çelişkilieri ikiside doğrudur öyle çelişkilerden ve ikisine de katılıyorum sevgiler.:)

      Sil
  5. kardeşin için geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum.. bu arada Mimlendin canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne için geçmiş olsun anlamadım.Bakıyorum mime teşekkürler.

      Sil
  6. mımledım senı canım nerelerdesın bakalım:D tatılcı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla artık çok şükür bitti koşuşturmaca.Tatil yeni başladı diyebilirim.

      Sil
  7. mimledim seni, geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
  8. tatildesin sanırım.
    iyi tatiller.
    :)

    YanıtlaSil
  9. İkinci paragrafa yürekten katılıyorum.Sevmek ayrı birşey,özellikle çocuğu yetiştirirken gerektiği şekilde şımartılması ama her dediğinin yapılmaması ve varsa hatalı davranışını düzeltmek gerekir.
    Güzel bir mevzuya değinmişsiniz.Teşekkür ederim paylaşım için.

    YanıtlaSil
  10. DÖNDÜN MÜ? NERELERDESİN?Umarım iyisindir:)

    YanıtlaSil
  11. Gelince bende de var mim hadi bakalım :):):)

    YanıtlaSil