Sayfalar

1 Haziran 2012 Cuma

Sinirim sabrımı aşamadı gene


Bugün her zamanki gibi okula gittim.Halsiz ve rahatsızım bugünlerde.Bugünde düne nazaran iyi olsam da hala ağrılı ve gergin bir günümdü.Bir velim benimle konuşmak istedi, derse girmeden önce.Her veli ile görüştüğüm gibi elbette ki o veliyi de geri çevirmedim.İlk cümle aynen şuydu:"Bu Ali'i ne yapacağız?Ali ile neden ilgilenmiyorsunuz?"Gözlerinin içine baktım.İnanamadım çünkü bu laflara.Dedim ilgilenmiyor muyum?Size hiçbir şey söylemiyorum dedim ve sınıfa gittim.Geldi peşimden dedim ben  Aliyle ilgilenmiyorum öyle mi?Herhalde en çok ilgilediğim bir öğrenci varsa o da Ali. Beni çok uğraştıran öğrencilerden biri.Ki zaten daha önceki görüşmelerimizden bunu biliyor.Ben ilgilenin dediğimde çalışmasını bahane eden bir veli beni bu suçlarla itham ediyor.Sürekli ödevini yazmayan benim başında durmamla ancak zorla yaptırdığım öğrencilerden biridir Ali.

Suçlamaları devam etti.Her söylediği suçlamanın bende cevabı, net haklılığımı gösteren yanıtları vardı.Ama o yılmadı işte suçlamak ne kadarda kolaydır hep değil mi?Oysa çocuğunun başarısızlığı için ben onu suçlamamıştım.Yapmam gereken buymuş demek ki.

Suçlama 1:İlgilenmiyorsunuz.Kağıttaki doğrularına bakmamışsınız.

En çok ilgilendiğim öğrenci sürekli ödevini eksik ya da hiç yapmıyor.Sürekli uyarıyorum.Ve dün gene karşıma aldım konuştum.Birebir ödevini yazıp yazmadığını kontrol ettim.Hatta bununla yetinmeyip ben kendim ekledim bazı şeyleri yazdım.Bundan öncesinde eve gönderdiğim notların haddi hesabı yok.Telefon görüşmeleri vs saymıyorum...

Kağıt ise şöyle; bir tarafını sınav yaptım ki notlar teslim edildi.Değerlendirme amaçlı unuttukları tekrar hatırlatmak bağbındaydı. Ki bizde sınav yapma mecburiyeti falan da yok.Anlamsız bir iş yapmışım meğerse.O kağıdın bir tarafına not verdim değerlendirdim.Arkası ise sınav değilde ilk 5 soruyu çözün dedim tek tek dolaştım artı eksi koydum.Sonra tahtada cevapladım.Doğrularını yazdılar.Ardından diğer soruları yapmalarını istedim bu soruların çoğunu unutmuş olan öğrenciler zorlandı tabi.Bende bir müddet gezdim hep eksi olan öğrencilere eksi vermek yerine tahtada tek tek çözüp anlatıp doğrularını yazmalarını istedim ki onu bile yapamadılar.

Doğrularını geçirmekten acizdi bir kısmı.Benim zaten tavan yapmış dünden kalma bir kızgınlığım vardı bu konuda.Anlatmama emek vermeme rağmen velilerin ilgisizliği çocukların bir kısmının umursamazlığı ve daha sayabileceğim bir çok sebepten ötürü gergindim.Bunları geçtim çalıştığım bölgeden zaman zaman bahsediyorumdur.Belki iğneyle kuyu kazıyordum ama kazmaya da devam ediyorum kendi çapımda.Ama bu tür insanlar olduğunda insan kendini nasıl hissediyor bilmem söylememe gerek var mı?Her neyse, suçlaması şuydu; ben doğru yapan çocuğuna artı koymamışım bakmamışım.Dedim ki onları ben tek tek çözüp anlattım doğrusunu yazmasını istedim onu bile zorla yaptı.Buna diyecek bir cevabı yoktu tabi.

Ve eklemek istiyorum herkes beden dersine  çıktığında bana da ısrarla sende çık dediklerinde benim şu soruları anlatmam tamamlamam lazım demeseydim.Belki suçlu hissederdim kendimi.Yaptığı suçlamalardan biri bile doğru olsaydı ben suçlardım kendimi.Ama bu anlamsız suçlamaları kabullenerek haksızlık edemem kedime, bu kadarını da yapamam.Ve kendi ilgisizliğinin suçunu bu kadar saygısızca öğretmene yükleyebilen birine ne demeliydim acaba?

Ve düşünüyorum hangi insan beyni şunu algılayamaz.Arka taraftaki basit sınıfın en başarısız öğrencisinin bile 60 aldığı bir sınavdan 40 almış çocuğu.Diğer tarafa gelelim ilk 5 soru hep eksi diğer kısmının nasıl doğru olmasını bekledi acaba?Daha zor sorulardan oluşan problemleri yaptığını düşünmesi çocuğunun seviyesinden habersiz olduğunun da bir kanıtı aslında.

2.Çalışkanlarla ilgileniyormuşum bana yanaşanlarla kısacası yalakalık yapanlarla ilgileniyorsunuz diyor yani.
Ben bana gelip bir şey soran danışan herkesle konuşuyorum.Bunu herkes bilir ki kimseyi ayırmam statüsü durumu hatta çocuğu ne durumda olursa olsun ilgilendiğim için bu da çok gücüme gitti hatta en çok ağrıma giden buydu belki de.En önem verdiğim bir şey varsa o da ayrımcılık yapmadan herkese eşit mesafede olmaya çalışmak.Ama olmamalıymışım.Algısı düşük ya da çalışmayanları arkaya atıp görmezden gelmeliymişim.O zaman bu suçlamalarında haklı olurdu hiç değilse.Bende bu kadar üzülmezdim.Zaten bu cüreti gösteremezdi o zaman.İki kelime konuşmayan bir öğretmende olabilirdim kuşkusuz.Evet hatalıyım burnu havada, velilerini küçümseyen bir öğretmen olmadım.İnsan diye baktım herkese.Her zaman ki hatamı yineledim.Bile bile sonuçlarını, öyleyse çek şimdi.

Bir öğretmen arkadaşın yorumu:Bunu söylemeye nasıl cesaret buluyor?

Yani sen suçlusun o cesareti sen verdin ona diyor.Haklı ne diyeyim ki. İnsan gibi muamele etmenin sonuçları bunlar.Değişmeyeceğim insana insan olduğu için değer vereceğim demenin sonuçları bunlar.Öğretmenim diye  onlar cahil diye küçümsemeyişimin sonuçları bunlar.Ve herkese eşit davranayım ayırmayım anlatayım demenin sonuçları bunlar.

Diğer suçlamalarını anlatmaya takaatim yok.Bu yazıyı yazdıkça geriliyorum sanırım.Zaten o suçlamalarına ben değil öğrencilerim cevap verdi.Öğretmen öyle bir şey demedi ki ona şöyle oldu vs diye anlattılar.Hatta ben demeden kendileri anlattı onunla konuşmalarımı uyarmalarımı.Engelli öğrencimin velisi de biraz bir şeyler söyledi anlattı.Ama ben ona gene bir şey demedim zaten gözleri dolmuştu.Benim bir şey söylememin anlamsız olacağını mı düşündüm ya da değmeyeceğini mi bilmiyorum.Sadece şunu geçirdim aklımdan .Bu dediklerini başka birine demiş olsaydı neler yaşayacağını neler duyacağını.Bendense sadece haklılığımı savunacağım kadar sözler işitti.Yeteri kadar tepki vermediğimi bende biliyorum.Vermeli miydim? Evet  ama maalesef huyumkurusun.

Dipnot:Bazen sıkılıyorum kendimden kendimdeki bu iyi niyet biçiminden.Haykırmak istiyorum neden duruyorum.Kızmak istiyorum neden sakinleşiyorum.Kendime yaptığım bu haksızlıkların ceremesini gene ben çekiyorum.



13 yorum:

  1. Boşverin takmaya değmez.. Her veli çocuğu söz konusu olduğunda düşünmeden hareket eder ve kendi gösteremediği ilgiyi başkasının göstermesini ister. Çocuğunun başarısızlığı için suçlayacak birini arar. Bu kişi de elbette ki öğretmen olacak. O yüzden üzerinde durmayın. Öğrenci daha iyiye gidecek, haklısınız vs. gibi sözlerle geçiştirin gitsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum da Güven takıyor insan. Haketmeyince gücüne gidiyor insanın.

      Sil
  2. Çok çok sinirlenip üzüldüün belli, her cümle bir öncekinden karmaşık oluyo bu durumda bu da içinde kopan fırtınanın dile getirilmesindeki zorluktan..lütfen üzülme elinden geleni yaptığına eminim ve doğru olan öğrenci-veli ayırd etmemen yanlış olan karşına çıkıp seni bu denli kıran insan. Ona ayrı bi mesafe koy bundan böyle o zaman,sen değil başta o mesul çocuğundan çünkü. Kendi başarısızlıklarının sucunu öğretmenlere atmasınlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle çok sinirliydim ki yazarken cümleleri toparlaya bildiğimi sanmıyorum.Dönüp tekrar okumadım.Teşekkür ediyorum ilgine.Suçlamak her zaman daha kolaydır.

      Sil
  3. Zamanında verilmeyen tepkilerin açığa çıkışı, umulmadık zamanda, umulmadık şekilde oluyor ne yazık ki... Fazla iyiniyet, sükunet,anlayış...insanın kendisine zarar verebiliyor.Aman dikkat :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkatlik noktayı çoktan aştım da maalesef böyleyim ya değişmiyor bu kafa.

      Sil
  4. Yazdıkların anladığım kadarıyla -bütün olarak- iyi bir öğretmensin. Onları anlatman bile, onlara değer verdiğini gösterir. Bence de çok fazla takmamaya çalış. Elinden geldiğince. (:
    Ki, daha dün biri geldi. Bir veli, çocuğuna öğretmen demiş ki; ben bilmem şuralıyım, seni fena yaparım, ayağını denk al..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim iyi bir öğretme olmaya çalışıyorum.Ama bazen bu yıpratıcı.

      Sil
  5. bende Güven'e katılıyorum.hıc kafana takmaya değmez keske sesını cıkarsaydın bıraz daha dıyorum cunku sen hep alttan alıosun canım senınde yapın boyle ama ınsanlarda saf yerıne koyuyolar boyle olunca ıyı nıyetlı olmak her zaman ıyı değıl canım.uzulme bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off biricit öyle kızdım ki kendime.

      Sil
  6. hadi geçer ki bunlar.
    mutlu edemezsin ki herkesi her öğrenciyi her veliyi.
    sen iyi öğretmensin dinleme boşver onları.
    hadi tatile de az kaldııııı.
    :)

    YanıtlaSil
  7. ben de öyleyim maalesef tam bu sefer kızacağım canıma tak etti derim yine yumuşar içime atarım.Sonunda da köpürürüm kendi kendime :D

    YanıtlaSil