Sayfalar

4 Kasım 2012 Pazar

Büyüdüm Büyüdüm Bakın Ne oldum!

Yazıma nereden başlasam bilemiyorum.Şu ara biraz gündemden düşen 4+4 sisteminden bahsedeceğim.Ama o kadar çok sorun var ki anlatsam hem siz sıkılacaksınız bende tekrar yaramı deşmiş olacağım sinirleneceğim.Ama anlatmadan da olmaz dedi içimden bir ses.Bu sesi susturmam olası değildi. Bende farklı bir şey deneyim dedim ve Nil'in şarkısı Pınar reklamını bakın nasılda değiştirdim.




Pınar Reklamı
(Not:Bu melodi eşliğinde okuyunuz.)



Küçükken bende öğretmen olmak isterdim.
Okursan,çalışırsan öğretmen olurdun.
Kitaplara baş koydum kitapla büyüdüm.

Büyüdüm büyüdüm okuyarak büyüdüm.
Sokaklar bana dardı kitapla büyüdüm.
Bahçeler bana dardı kitapla büyüdüm.

Yürüdüm yürüdüm inançla yürüdüm.
Sınavsız olmazdı sabırla yürüdüm.
Sorular  bile saçmaydı gene de yürüdüm.

Yürüdüm yürüdüm inançla yürüdüm.
İşime baş koydum sevgiyle yürüdüm.

Büyüdüm büyüdüm ben de öğretmen oldum.
MEB'in gözünde hiç büyümedim.
Bakanın gözünde ben hep küçüktüm.
Devletin gözünde acaba ben neydim.
Belkide kuklaydım denileni yapardım.
Sistemle oynarlardı ben de bakardım.
Emir kuluydum fikrim sorulmazdı.

Yürüdüm yürüdüm sabırla yürüdüm.
Sorunlar olurdu suçlusu bendim.
Değişen sistemin ceremesini gene ben çekerdim.

Büyüdüm büyüdüm sorunlarla büyüdüm.
Eğitim sistemi hiç düzelmedi.
Yıllardır böyleydi hiç değişmedi.
Maalesef elimden bir şeyde gelmedi.

Üzüldüm üzüldüm çaresizlik kötü
Genede umudum hiç tükenmedi.
Topluma ışık olmak benim görevimdi.










16 yorum:

  1. Bu ülkedeki en önemli olan ama değeri en az anlaşılan, takdir edilen işi yapıyorsun.
    Ve belli ki işini çok seviyorsun.
    Sorundan başka bir şey yaratmıyor sana destek olması gerekenler.
    ama lütfen yılma.
    onların istediği sizin gibi işini seven, etrafını aydınlatmak isteyen öğretmenlerin yorulması ve aydınlık çocuklar yetiştirememesi.
    Sen kendin bil yaptıklarının kıymetini.
    Ve lütfen ışığı koru.
    Sana ihtiyacımız var sevgili öğretmenim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yazdıkların için tam da söylemek istediklerimi yazmışsın.Yılmıyorum kimsenin kıymet bilip bilmemesi de çok umurumda değil.Vicdanımla hareket ediyorum.Bizimde bizi biraz olsun anlayan sizler gibi insanlara ihtiyacımız var sevgiler.

      Sil
  2. ben de bir öğretmen adayı olarak buna katılıyorum özellikle Sorular bile saçmaydı gene de yürüdüm sözü beni etkiledi tabi MEB'İN gözünde hiç byümedime yorum bile yapamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah kolaylık versin mesleğe başlayabilmek ayrı dert başladın mı ayrı dert.Ama genede yılmadan uğraşıyoruz. Beğediğine sevindim teşekkür ederim.

      Sil
  3. Güzel bir çalışma. Tebrik ederim doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Profösör bu sözleri sizden duymak ayrıca mutlu etti beni.

      Sil
  4. Merak ediyorum böyle dikiş tutturamış bir eğitim sisteminde öğretmenler nasıl başarılı olur?
    Ya ben ? Ben nasıl faydalı olabilirim öğrencilere?
    ya sen?

    Bu arada bu çok yaratıcı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorular çok anlamlı olmuş. Teşekkür ederim düşünceleriniz için.

      Sil
  5. Canım :)))))
    İnce ince dokundurmuşsun sisteme, mizahi yaklaşım düşündürücü ama güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım işte elimde değildi. İnceden dokundurayım istedim.

      Sil
  6. öğretmen olmak bu kadar doğru anlatılır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Maalesef gerçekler böyle.

      Sil
  7. ay ne güzel olmuş bu şiir gerçekten öyle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Maalesef gerçekler bunlar.

      Sil
  8. Ne yazıkki öğretmenlerimizin durumu, iyilik yap, denize at misali.Oysa okyanus sorunlarla doldu taştı ve çözüm çözümsüzlük.
    Traji komik bir anlatım çok hoş.
    Düşünce gücünüze ve kaleminize sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim size de sevgiler.Umut etmeye gene de devam ediyorum.Şu deniz yıldızı hikayesi gibi kurtara bildiğimi kurtarmaya çalışmak zorundayım.En azından geleceğimiz için.

      Sil