Sayfalar

9 Kasım 2012 Cuma

Cinli Hoca

Şu 4+4 mereti eğitim sistemine bulaştığından beri bir türlü huzuru ve rahatı bulamayan benim gibi kendi okulunda genç dolayısıyla hizmet puanı az olan öğretmenler, norm fazlası durumuna geçtik ve geçici olarak başka okullara görevlendirme istedik.İşte bu dönem başka 3 arkadaşımla birlikte 4 kişi bir okula görevlendirme olarak çalışıyoruz ve hepimiz 1.sınıf öğretmeniyiz.

1.sınıfları okutmak ayrı bir hassasiyet önem ve sabır gerektirir.Bizde hazırlıksız olarak birden kendimizi başka bir okulda tanımadığımız bir çevrede bulduk.Üstelik geçici olmamıza rağmen 1.sınıf okutuyoruz.Ve bugünlerde benim tekrar tayinim çıkacak  kadromla birlikte başka okula geçeceğim.Çocukların yaşayacağı kaosu düşünmek bile şimdiden beni yoruyor.Tamamen benim elimde olmayan sebeplerden bu durumu yaşayacaklar maalesef.Çünkü tayin istemem de zorunluydu.

İşte yeni gittiğim bu okulda gittiğim günden beri bir düzensizlik karmaşa hakim.Ben düzene alışkın olduğum için bana başlarda çok tuhaf geldi hala da alıştığımı söyleyemem.Evrak işleri tüm işler çok savsaklanarak bilinçsizce yapılıyor.Kasım oldu hala planlama eksik.Başlarda biraz ses edecek oldum sonra bende vazgeçtim oluruna bıraktım.Zaten yeni gittiğiniz birde geçici olduğunuz bir yerde çokta önemsenmiyor söyledikleriniz.

Köyden yeni şehirleşmiş bir yer olduğundan dolayı okulun bahçesinin hemen yanında horozlar, koyunlar, köpekler görebilirsiniz.  Zaten duvar alçak çocuklar kolayca yan tarafa geçebiliyorlar Birde bir harabe var teneffüslerde oradan topluyoruz çocukları.(Televizyonda yaz aylarında, eylül başında "Okullarımız güvenli gerekli önlemler alındı."diye yapılan açıklamalar ve gidilmiş bir kaç okulun görüntüsü geçti nedense aklımdan.Tüm Türkiye zaten bu bir kaç okuldan ibaret ya!...)

Neyse ben daldım gene sorunlara asıl anlatacağım Cinli Hoca hikayesiydi.Okul biraz ilginç demiştim size.Veliler şikayet etmeye yer arayan bilmiş  ve bir o kadarda cahil .Ben ki kolay kolay kimseyle bir sorunum olmaz.İlk haftadan ben bile dayanamayıp tartıştım bir kaçıyla.

Bilinçli olup gerektiği yerde şikayetçi olan veliden rahatsız değiliz.Yani elbette ki gerekli bir durum varsa şikayet edilebilir veya konuşulur sorun halledilir gerekirse sınıfta değiştirilir okulda.Ama öyle bir olay duydum ki gerçekten çok şaşırdım.Çocukların abla demesine,saygısızlıklarına velilerin öğretmelere;saygısızca davranmasına, canımlı, senli benli konuşmalarına, hakarete varan konuşmalarına, o kadar şaşırmamıştım kanıksamıştım artık.Ama bu öğretmen cinli diye sınıf değiştirten veliyi duyunca gerçekten şaşırdım.Bu okulda çalışan gayet normal öğretmenlerden biri oysaki bunu yaşayan. 1.sınıf okuturken öğrenci öğretmenin etrafında cin gördüğünü iddia etmiş.7 yaşındaki çocuğun sözlerine ailesi de onay vermiş ve sınıfını değiştirmişler.Öğretmen diyor adımı Cinli Hoca'ya çıkardılar.Güler misin ağlar mısın? 

Bu trajikomik durumu paylaşayım istedim  sizlerle.Hem de kendimde sonraları okuduğumda hatırlamış olurum dedim.İlerde derim ben ne okullarda çalıştım hey gidi hey...:):)

13 yorum:

  1. Hangi okul merak ettim açıkcası :D Bir an benim çalıştıgım yer mi diye dusunmeden edemedim :D Ama Allahtan bizim öyle cinli hocalarımız yok hahaah Ayrıca ne komik bir olay bu yaa :D Yarın bende adımı cinli hocaya cıkarıp cevremdeki cocukları kacırayım diyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bursada ismi lazım değil bir okul işte:P Dur yarın herkese dikkatli bir bakayım sen timeout olabilir misin diye. Sonrada benim adımda Deli hocaya çıksın.:)Bir kısım öğrenci belki kaçarda bir kısmı da sırf meraktan çevrene toplanır iyi düşün derim.Malum çocuklar tehlikelere yasaklara daha meyilliler.:)

      Sil
    2. Yakın ama bir o kadar da uzak :D Benimki de Sakarya'da ismi lazim olmayan bir okul :D Hahahah hakikaten yaa..Deli hocaya cıkabilir.En güzeli okulda bir timeout veya huyumkurusun var mı diye bakmayalım :D :D
      Meraktan cevreme toplanırlar mı bilemem ama galiba cinli hoca olsaydım,adıma sanıma yakısır biri olabilirdim :D Cinli hoca geliyo çarpabilir :P :D

      Sil
    3. Çok güldüm ya. Sen gene de çarpma yazık çocuklara.:)

      Sil
  2. Öyle kötü adetlerim yok zaten :p

    YanıtlaSil
  3. Bence onlar çocuklarını değiştirsin. Sonuçta cin'i gören (!) masum çocuk o.
    Saçmalığın danikası.
    Tövbe estağfirullah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle saçmalıklarla uğraşıyoruz işte.:)

      Sil
  4. Ahh ahh ilkokul hayatımız boyunca deli gibi ödev verip sonra hiç üşenmeden 70 kişinin ödevini kontrol edip, sonra yine üşenmeyip ödev yapmayan herkesi her gün döven hocamızı hürmetle andım şu an!! keşke o da tayin istemek zorunda olduğu için bu kadar duyarlı olabilseydi :s
    Suruç'ta bir arkadaşım çocukları meralardan, sokaklardan toplayıp derse 10'da falan başlayabiliyordu.. Bu ülkeye çocuk doğurmak bu zihniyetin eline teslim etmek anlamsız artık.. Sizlere kolay gelsin, son umudumuzsunuz!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umudumu ve işime olan saygı ve isteğimi kaybetmemek için uğraşıyorum.Bu tür yorumlarınız bana destek oluyor, güç veriyor teşekkür ederim.

      Sil