Sayfalar

17 Ocak 2013 Perşembe

TANIMLANAMAYAN RESİM (KASET)


Şimdilerde çoktan miadı dolmuş olan kasetler. bir zamanlar her evde bolca bulunurdu.Şimdi ise Meb'in yeniden düzenlemeye gerek duymadığı ders kitaplarında, öğrencilerin anlam veremediği resimler olarak göze çarpmakta.Belki de eskiyi hatırlatmak için yapmışlardır, diye de düşünebiliriz.Ama onların bu konuda hiç düşündüklerini sanmıyorum.Sistemi değiştirip, kitapların önceki yıllarla aynı bırakılması; böyle düşünmeme yeterli bir sebeptir sanırım.

Neyse işte bugün çocuklara kasetin ne olduğunu anlatmak durumunda kaldım.Öğretmenim bu ne?Ne yazacağız?diye soranlara "Çocuklar o kaset.Eskiden CD yoktu kasetler vardı,müzik vs onlarla dinlenirdi "dedim.Bir kısmı "Öğretmenim anneannemlerin evinde de var" diye hatırladı.Düşündüm kasetlerimizi, içine sesimizi kaydedişlerimizi ve biraz tebessüm ettim.Zaman çok hızlı değişmişti.Bizim için çok bilindik olan kasetler onlar için bilinmedik veya eskiden kalma bir nesneydi. 

Ya biz çok çabuk yaşlandık diye düşündüm ya da teknoloji çok hızlı gelişiyor.Ama bana sorarsanız ikisi de bir parça doğru.

12 yorum:

  1. hey gidi günler 60 lık 90 lıkları vardı bazen kaset sarardı kasetçaların içinde sonra kasedi çıkartıp çay kaşığının arkasıyla sarmaya çalışır kopan yerine bantlardık... ne günlerdi ama... gizliden evde ses kaydık yapar sonrada dinletirdim ve hep beraber gülerdik... çok eskilere götürdün beni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de karikatür var öle kaset ve kalem resmi konulmuş.Yeni nesiller bu ikisi arasındaki ilişkiyi hiç bir zaman anlamayacak yazıyor.:)Çocuklar kasetin ne olduğunu sorunca aklıma o resim geldi.:)Bizde çocukken şarkı söyleyip kaydederdik.Hala durur bir tanesi.:)

      Sil
  2. hey gidi günler ya
    gülümsettin beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Güzel günlerdi ben de tebessümle hatırlıyorum..:)

      Sil
  3. Çok yaşlanmışız biz çokkkkk...

    YanıtlaSil
  4. yahu benim galatasaray sarkilarini barindiran bi kasetim vardi ama kayboldu :( hediyeydide

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim vardı bir tane kardeşimle ortaklaşa yaptığımız duruyor.:)

      Sil
  5. Pek antika bir hatun olarak çocukken aldığım kasetlerimi bile saklıyorum, annemlerin müzik setini de çeyiz diye götüreceğim hiç affetmem :))
    Hatta bozuk olmasına rağmen walk-man imi bile saklıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende geçmişe ve anılara senin kadar olmasa da değer verir saklarım.Öyle küçük bir kutu içinde durun ufak tefek hatıralarım.:)

      Sil
  6. Bugün ne güzel böyle çocukluğa dâir yazılar okudum ya bir tuhaf oldum. insan ahh ediyor o günleri yad edince..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarla iç içe olunca böyle olaylar daha çok yaşanıyor.Güzel günlerdi.

      Sil